Even spuien en gezocht: geduld!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wennetje

Even spuien en gezocht: geduld!

Bericht door wennetje »

Na een superleuke ochtend en middag werd ik aan het eind overvallen door een dwarse peuter midden in de Albert Heijn waarmee het niet eenvoudig was om zonder kapotte spullen alle boodschappen te scoren. Die in paniek raakte toen ik even uit zicht was (huh? dat was nieuw) en daarna helemaal dwars werd. Die er de pest over in had dat ik uiteindelijk geirriteerd de boodschappen op de band zette ipv te wachten tot hij daar eens aan toe dacht te zijn. Kassiere wilde lief zijn en ging bij haar collega disneystickervelletjes vragen om aan hem te geven, wat heel lief was maar totaal kansloos en de boel alleen maar rekte. Joris was niet vooruit te branden en riep om de bananen, de vrouw achter hem kon bijna haar boodschappen niet op de band zetten dus haal ik hem daar weg en vraag hem zijn karretje terug te brengen. Deed hij niet dus dat deed ik toen maar, met een heuse driftbui als gevolg (van hem, niet van mij). Uiteindelijk, na 5 minuten in de buurt rustig wachten, boze blikken van met name winkelpersoneel trotserend, kind onder de arm naar buiten gebracht om op de stoep uit laten driften, waarna hij hartverscheurend huilend daar zat. Voorbijgangers vreemd naar mij kijkend omdat ik niets deed (als ik dat iets te vroeg doe krijg ik weer een driftbui) om na een paar minuten eindelijk ruimte te zien voor een dikke knuffel en kus.
Op naar de auto (ondertussen bezorgd over de diepvriesspullen in mijn tas) alwaar het roltrapding van de parkeergarage, je weet wel zo'n roltrap zonder treden waar je met je karretje omhoog kunt, hem blijkbaar toelachte want daar wilde hij naar toe. Mijn geduld liep op de reservetank en daarnaast wilde ik die diepvriesdingen snel naar huis brengen dus 'nee Joris, we gaan naar de auto', bukkend tot ooghoogte: 'we gaan naar huis' waarop Joris 'jaaah' verzuchtte dus op naar de auto.... dacht ik. Nee, meneer wilde toch echt op dat roltrapding dus hup, driftbui nummer 2. Deze keer maar niet gewacht en hem onder de arm genomen. Kwamen we bij de auto, duwde hij steeds de deur dicht, hield ik die open wilde hij niet naar binnen, tilde ik hem in de stoel, liet hij zich naar beneden glijden. Deur dicht gedaan (met hem dus binnen) om tot 10 te tellen en toen weer open, nieuwe pogingen om hem dan zelf in de stoel te laten klimmen wat hem niet lukte vanaf de plek waar hij stond dus ik hem helpen... driftbui nummer 3. Serieus overwogen maar gewoon te gaan rijden met hem los in de auto. Deur maar even dicht gedaan en in het zicht gewacht, af en toe geruststellend vertellend dat ik zou wachten tot hij zat, niet weg zou gaan (ik bespeurde wat paniek). Reservetank geduld leeg.

Vervolgens een stoplicht wat niet meer groen wilde worden, zondagsrijders op zaterdag en geen parkeerplaats in de straat. En ik begin al niet eens meer over het naar-bed-breng-ritueel.

De laatste paar uur van de dag heeft me zeker 10 nieuwe grijze haren gegeven en mijn hele lijf doet zeer van de spanning. Geduld lijkt niet meer bij te tanken. Zelfs toen Joris mij op het laatst zijn lievelingsknuffel gaf (is echt uniek) bracht dat geen druppeltje geduld terug.
Nu zou ik heel hard willen schreeuwen en huilen!!!! Hoop maar dat het morgen weer beter is :cry:
Marjo

Re: Even spuien en gezocht: geduld!

Bericht door Marjo »

Wow :roll: ! Nu ik je bericht heb gelezen brengt dat herinneringen terug bij mij. En weet ik ook weer hoe lastig het kan zijn om een dwarse peuter bijvoorbeeld in een autostoeltje te krijgen.
Maar als jij het gevoel hebt dat je moet gillen, zeg ik doen!!! Die spanning moet je kwijt. En dat kan zo opluchten. Het kan echt heerlijk voelen om even naar buiten te gaan en even heel hard te gillen of anders in een kussen. Daarna lekker een kopje thee en wat chocola wat vast over is van Sint Maarten als je dat viert. Kun je weer met frisse moed morgen een nieuwe dag beginnen, grote kans dat die anders loopt.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Wat een roteind van de dag. Lekker even huilen! dat lucht heerlijk op en daarna met iets lekkers op de bank! (of wat jou dan ook energie geeft)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oei dat klinkt als een hele vervelende dag! ik hoop dat het schrijven al een beetje ontlading voor jou was!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik slaakte een hartgrondige 'AAAAAAARGGGGH!!!!!' in de auto toen ik na 10 minuten nog dat kruispunt (met rood verkeerslicht) nog niet over was en Joris moest daar erg om grinniken. Gewoonlijk is dat genoeg om me weer te doen lachen.... maar nu was/is het echt op :-(
Wat ik vergeten was te vermelden: terwijl ik rondjes reed om mijn huis op zoek naar een parkeerplaats. Wees Joris steeds naar onze straat en riep huilend ETEN! ETEN! ETEN! zoek dan maar eens rustig een parkeerplaats. Ik heb het hem maar niet aangedaan om daarna nog te gaan staan koken, hij kreeg kroepoek (althans hij kreeg alle makkelijke, snel klaar dingen die ik had gehaald voor mijn leuke plan, namelijk een mini kinderrijsttafel, maar hij at alleen de kroepoek) en een toetje.

Ana, er ligt een zak chips voor mijn neus maar maag zit in de knoop.
Mare, het schrijven luchtte wel een klein beetje op! Een nacht slapen ws nog meer.
Ves

Bericht door Ves »

Ik weet uit ervaring dat je op het moment zelf (en, doodmoe, aan het einde van zo'n dag) kunt denken: komt dit ooit nog goed? Maar ik heb ook de ervaring dat de volgende dag totáál anders kan zijn. Iedere keer dat ik dat ervaar probeer ik bij mezelf in te prenten: denk hier aan bij het volgende 'drama' (maar vaak ben ik het dan alsnog vergeten :roll: ).
Morgen kan alles weer anders zijn. En een goede nachtrust helpt ook om er de volgende dag weer tegen aan te kunnen.
niekje
J&J SANTORINI

Bericht door niekje »

oooo zo herkenbaar, Jasper zit ook in zo'n fase, hij scheelt ook maar 2 dagen met Joris....als het hem niet volgens zijn wil gaat nou dan berg je maar, heb hem de laatste week ook vaak krijsend en huilend achter op de fiets gezet omdat we Floor op moesten halen op school...hij slaapt ook sinds afgelopen week niet meer 's middags wat ook niet meewerkt want eigenlijk heeft hij het wel nodig met als resultaat dat hij tegen 17uur op de bank in slaap valt...

Hopelijk morgen weer een gezellige dag voor je.....weltrusten !!!

Groetjes nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Nou ja, zie mijn vorige draadje.
Ik herken het ook heel goed dat zelfs iets superliefs van je kind je hart niet meer kan doen smelten. Dat je het heel erg zat bent.
En dan kan jij de boel ook niet even aan iemand anders overdragen.
Ook herken ik de moeite die je kan hebben om je kind in een stoeltje te krijgen (m.b.v. knie).
En de stress die je dan kan voelen in je lijf.
Heftig kan zo`n kind zijn hè.
Hoe ging het vandaag?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Suuz

Bericht door Suuz »

dikke knuffel meis... herkenbaar ;)

Ook dat van het stoplicht grrrr echt waar niet normaal.. 3x alle ronde weer langsgeweest behalve waar ik sta.. en mensen achter en enkele voor me (stond inmiddels hele lange rij!) gingen daardoor gewoon door rood. Dat durf ik dan weer niet.
wennetje

Bericht door wennetje »

Hoe ging het vandaag?
Ja wel redelijk. Vanmorgen had ik nog steeds een kort lontje waardoor het niet vlekkeloos verliep, totdat ik door had dat hij gewoon heel erg moe was. Snel een boterham gegeven en naar bed gebracht. Hij heeft daar bijna 3 uur geslapen. Lekker zelf een boek uitgelezen en daarna hadden we een prima middag.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

fijn.
Is het misschien ook sint stress, of is Joris daar niet zo mee bezig nog?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
wennetje

Bericht door wennetje »

Nee, hij zat met open mond naar de intocht te kijken en ik leer hem Sinterklaas Kapoentje maar hij snapt er nog weinig van. Hij vond de pepernoten in zijn schoen ook alleen maar lastig en raar.
Plaats reactie