borstvoeding in magnetron

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marjo

borstvoeding in magnetron

Bericht door Marjo »

E vi en A nouk zijn aan het wennen op de creche vanochtend. Nu vul ik thuis de intakeformulieren in. Beetje suf om nu te gaan doen eigenlijk :roll: .
Er wordt dan overal gevraagd of je toestemming geeft voor: buikslapen, zetpil geven etc. Ze vragen ook of je toestemming geeft om borstvoeding te verwarmen in de magnetron. Maar da's toch beter om niet te doen? En om het in en flessenwarmer te verwarmen. Zal ik dan maar geen toestemming geven? Hoe gaat dit op andere kdv's?
Nanda
J&J SANTORINI

Re: borstvoeding in magnetron

Bericht door Nanda »

hmm ik zou geen toestemming geven.
door de magnetron kunnen idd de vetbolletjes te heet worden waardoor de baby zich lelijk kan verbranden, en de voedingstoffen gaan stuk als het te warm wordt.

ik zou willen dat ze de flessenwarmer gebruiken
Trotse mama van J en T
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ja dat wordt overal toch afgeraden? flessenwarmer mag wel. Zo warm hoeft het toch niet te zijn?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ik zou geen toestemming geven om het in de magnetron te verwarmen. Ik heb 1x meegemaakt dat een kindje zich lelijk heeft verbrand aan de opgewarmde bv, dat was voor mij een teken om het nooit in de magnetron op te warmen. Het gaat dan niet zo gelijkmatig als in de flessenwarmer.
Het kdv waar ik een aantal jaren geleden werkt warmde bv ook alleen maar in de flessenwarmer op. (niet dat het vaak voorkwam, maar dat terzijde).
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik heb het al ingevuld / geen toestemming. Op zich goed dat ze het vragen, nog beter zou zijn als ze het gewoon niet deden. :| . Hoop dat dan nu goed gaat met de melk die ik heb mee gegeven.
Hanneke
J&J SANTORINI

Bericht door Hanneke »

Miranda schreef:Het kdv waar ik een aantal jaren geleden werkt warmde bv ook alleen maar in de flessenwarmer op. (niet dat het vaak voorkwam, maar dat terzijde).
nouhou :wink:

Maar inderdaad, daar deden ze het keurig met een flessenwarmer!
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik belde net. Ze sliepen allebei al de hele ochtend. Ze hadden ze nauwelijks gezien. Ik heb direct maar gezegd dat ze straks de bv in een flessenwarmer moesten opwarmen. Was priu=ma. Ze zei nog iets over nieuwere onderzoeken en dat het geen kwaad kon :roll: , maar ze hadden iig een flessenwarmer. Gaat natuurlijk minder snel.
Eliza

Bericht door Eliza »

En kunnen ze de bv misschien op kamertemperatuur drinken? Mijn uk dronk het 'gewoon' op kamertemperatuur. Voordeel vond ik dat ze dan als het flesje niet op kreeg er later nog een keer uit kon drinken.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Hanneke schreef:
Miranda schreef:Het kdv waar ik een aantal jaren geleden werkt warmde bv ook alleen maar in de flessenwarmer op. (niet dat het vaak voorkwam, maar dat terzijde).
nouhou :wink:

Maar inderdaad, daar deden ze het keurig met een flessenwarmer!
Haha, Hanneke, op 'mijn' groep hadden we maar weinig ouders die bv gaven hoor! Ik geloof dat ik het welgeteld van 2 ouders weet... Maar kijk, toen jij je jongste bracht was ik al weer weg.... Dat heb ik dus niet meegekregen! :D
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Ik laat de bv wel altijd gewoon in de magnetron opwarmen. Daarbij wel instructies meegegeven om hotspots te voorkomen. Dus lager voltage gebruiken, tussendoor paar keer eruit en even 'zwenken'.
Maar goed, oppas= familie, dus dat is misschien anders dan leidsters op een kdv.

Zelf vind ik flessenwarmer enzo altijd erg lang duren, als je een hongerige baby op de achtergrond hebt. (heb zelf ook op een kdv gewerkt)
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

Truus schreef:Ik laat de bv wel altijd gewoon in de magnetron opwarmen. Daarbij wel instructies meegegeven om hotspots te voorkomen. Dus lager voltage gebruiken, tussendoor paar keer eruit en even 'zwenken'.
Maar goed, oppas= familie, dus dat is misschien anders dan leidsters op een kdv.

Zelf vind ik flessenwarmer enzo altijd erg lang duren, als je een hongerige baby op de achtergrond hebt. (heb zelf ook op een kdv gewerkt)
Ik deed er ook niet moeilijk over. Tuurlijk is het jammer van die antistoffen, maar ach, die ene keer. En ook met opwarmen in flessewarmer of pannentje moet je het goed gelijkmatig verwarmen, even schudden of roeren.
:crazy:
Hermien
J&J SANTORINI

Bericht door Hermien »

Angelique schreef:
Truus schreef:Ik laat de bv wel altijd gewoon in de magnetron opwarmen. Daarbij wel instructies meegegeven om hotspots te voorkomen. Dus lager voltage gebruiken, tussendoor paar keer eruit en even 'zwenken'.

Ik deed er ook niet moeilijk over. Tuurlijk is het jammer van die antistoffen, maar ach, die ene keer. En ook met opwarmen in flessewarmer of pannentje moet je het goed gelijkmatig verwarmen, even schudden of roeren.
wzz :wink:
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Bij ons kdv gaat het met de flessenwarmer. Dacht eerst ook magnetron maar ze begonnen zelf over flessenwarmer. Helemaal prima toch. En magnetron zou ik ook niet erg vinden als ze inderdaad maar goed op de warmte letten.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Voor af en toe heb ik ook geen moeite met de magnetron. Dan wel goed opletten voor eventuele hotspots. Maar voor standaard op het kdv, zou ik niet akkoord gaan met de magnetron. Daar is het me te structureel voor.
Hier gaat het (volgens mij) altijd in de flessenwarmer. En inmiddels weten de leidsters wel zo'n beetje wanneer Evy een flesje moet. Dus met dat wachten op het warm worden me een krijsend kind op de achtergrond, valt volgens mij ook wel mee.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Wij, nou ja, eigenlijk mijn man, verwarmde de borstvoeding gewoon in de magnetron. Om die antistoffen maak ik me niet zo druk. Wel gewoon goed 'schudden' voor gebruik. Flessenwarmer duurt zo lang.
Mirjam was ons makkelijkste kind, die dronk het met 4 maanden gewoon koud uit de koelkast. Het is dan ook mijn enigste kind dat koude melk (koe) lust. Hanna en Esther dinken allen melk als het verwarmd is.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
wennetje

Bericht door wennetje »

Wel gewoon goed 'schudden' voor gebruik.
Zwenken hoop ik dan ;-)

Op kdv bij mij ook flessenwarmer, hoefde het niet eens te vragen. Kwestie van vroeg genoeg er in zetten en niet wachten tot kind al huilt. Ik was ook wel echt een uitzondering met bv en zeker zo lang.
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

Ik heb die vraag destijds ook gehad en er even verder naar gekeken; bv mag inderdaad in de magnetron mits deze op zeer laag vermogen wordt opgewarmd en regelmatig wordt doorgeroerd. Dat deze laatste 2 dingen zouden gebeuren, zag ik niet gebeuren. Dus heb ik ook aangegeven dat de flessenwarmer gebruikt moest worden. Bij ons geen probleem gelukkig.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Gister zag ik op de muur van de babygroep van Evy A-4tjes geplakt, printjes van bv.com over hoe om te gaan met bewaren en bereide van moedermelk :D Echt zo goed! De paragraafjes over magnetron waren met een dikke rode stift doorgestreept. Ik heb eigenlijk geen idee of die blaadjes er altijd al hingen, of dat ze nieuw zijn. Wel viel het me op dat relatief veel babietjes bij Evy's groep bv krijgen.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Plaats reactie