ik ben zo moe
ik ben zo moe
ik slaap veel te weinig en dat ligt niet aan mezelf... gisteravond om 20.45 naar boven in de hoop dat mark en ik dan om half 10 slapen. helaas was ik tot 11 uur bezig om hem slapende te krijgen door de borst te geven in het bijna donker tot hij eindelijk in slaap viel in ons bed.
om half 2 was meneertje weer wakker, en dat duurde tot 4 uur. toen begon hij om 6 uur weer te zoeken, om half 7 was ik wakker genoeg om de borst te geven en tja toen begon de dag.
en zo gaat het nu al dagen achter elkaar. overdag slapen gaat ook bijna niet door de schooltijden. en als ik slaap word ik na een uurtje wakker gemaakt door mark..
om half 2 was meneertje weer wakker, en dat duurde tot 4 uur. toen begon hij om 6 uur weer te zoeken, om half 7 was ik wakker genoeg om de borst te geven en tja toen begon de dag.
en zo gaat het nu al dagen achter elkaar. overdag slapen gaat ook bijna niet door de schooltijden. en als ik slaap word ik na een uurtje wakker gemaakt door mark..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Re: ik ben zo moe
oja, het helpt ook niet echt dat mijn tepels pijn doen. de tranen schieten in mijn ogen als ik hem aanleg. gelukkig geen kloven maar het voeden wordt er ook niet fijner op.
waar de pijn vandaan komt weet ik niet goed. het zwakt wel af tijdens het voeden maar oww wat doet het in het begin pijn..
het is dat hij goed groeit want ik ben bijna geneigd om er een fles in te stoppen, en dat wil ik helemaal niet.
waar de pijn vandaan komt weet ik niet goed. het zwakt wel af tijdens het voeden maar oww wat doet het in het begin pijn..
het is dat hij goed groeit want ik ben bijna geneigd om er een fles in te stoppen, en dat wil ik helemaal niet.
het hoort er allemaal bij, maar daar heb je natuurlijk niets aan. Kan je in het weekend even bijslapen? Dat deed ik in die periode heel veel. Dan nam Jaap David gewoon na een voeding mee en bracht hem voor de volgende voeding. Je hebt dan verder niets meer aan je ochtend, maar voor mij was het heel belangrijk om nog een beetje slaap te krijgen.
het is volhouden in het begin en de hormonen helpen natuurlijk ook echt niet mee. Misschien heb je een bv minded vriendin die je even kan opbeuren of een vbn'er die even met je wil praten? Ook dat hielp mij heel erg.
het is volhouden in het begin en de hormonen helpen natuurlijk ook echt niet mee. Misschien heb je een bv minded vriendin die je even kan opbeuren of een vbn'er die even met je wil praten? Ook dat hielp mij heel erg.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
oh dat hakt erin!! kan iemand je overdag komen helpen? bijvoorbeeld kids naar school brengen en ophalen?
en over die pijn bij het voeden zou ik inderdaad een vbn-er of lactatiekundige informeren.
ik wil je even een dikke knuffel geven!!
en over die pijn bij het voeden zou ik inderdaad een vbn-er of lactatiekundige informeren.
ik wil je even een dikke knuffel geven!!
Trotse mama van J en T
Kun je hem niet voeden en dan het in slaap krijgen aan Jeroen overlaten in de avond? Misschien wil hij wel gewoon lekker knuffelen, niet per se drinken. En dan kun je alvast gaan slapen en Jeroen jou wakker laten maken voor een late voeding, dan heb je dat uurtje vast gepakt.
Maar vervelend dat je zo moe bent en het voeden pijn doet. Hopelijk gaat deze periode snel voorbij.
Maar vervelend dat je zo moe bent en het voeden pijn doet. Hopelijk gaat deze periode snel voorbij.
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
Herkenbaar helaas. Maar, echt, echt, echt, het wordt heus beter.
Slaapt hij overdag nog zo lang? Draait hij misschien dag en nacht nog wat om?
Wat ik heb gedaan, om de combi met school en baby iets beter te maken is dat I ris en dag extra naar de overblijf gaat. Ik hoef dan minder op en neer naar school tussen alle slaapjes in. En ik kan zelf ook wat mer rust pakken. Misschien een idee voor jou? Gelukkig vindt I ris de overblijf leuk.
Slaapt hij overdag nog zo lang? Draait hij misschien dag en nacht nog wat om?
Wat ik heb gedaan, om de combi met school en baby iets beter te maken is dat I ris en dag extra naar de overblijf gaat. Ik hoef dan minder op en neer naar school tussen alle slaapjes in. En ik kan zelf ook wat mer rust pakken. Misschien een idee voor jou? Gelukkig vindt I ris de overblijf leuk.
chris kan helaas niet naar de overblijf.. veel te druk voor hem (wordt hij boos om vanalles en nog wat en gaat dan gillen en gooien). dus hij gaat naar de tso, dinsdag en vrijdag. femke trouwens ook. dat zijn al 2 dagen dat ik niet heen en weer hoef. vandaag bood buurvrouw aan dat ze bij haar een broodje mochten komen eten, zij haalt en brengt ze dan ook! lief!
nu zit ik alweer een tijdje te forummen terwijl ik had kunnen slapen, maar mark slaapt niet diep genoeg, maakt steeds geluid, slaat zichzelf wakker en dan kan ik ook niet slapen. wel heb ik net lekker gedouched. normaal hou ik daar niet van als er een kind alleen is dan. maar ik dacht.. ach, stel dat hij gaat huilen ben ik met 10 minuutjes weer terug.
en hij sliep nog steeds toen ik beneden kwam gelukkig
zometeen weer even voeden en knuffelen, hopelijk gaat hij dan wel lekker (stil!) slapen en kan ik ook een tuk doen.
ik weet dat het ooit overgaat, maar af en toe.. aaarch!!
nu zit ik alweer een tijdje te forummen terwijl ik had kunnen slapen, maar mark slaapt niet diep genoeg, maakt steeds geluid, slaat zichzelf wakker en dan kan ik ook niet slapen. wel heb ik net lekker gedouched. normaal hou ik daar niet van als er een kind alleen is dan. maar ik dacht.. ach, stel dat hij gaat huilen ben ik met 10 minuutjes weer terug.
en hij sliep nog steeds toen ik beneden kwam gelukkig

zometeen weer even voeden en knuffelen, hopelijk gaat hij dan wel lekker (stil!) slapen en kan ik ook een tuk doen.
ik weet dat het ooit overgaat, maar af en toe.. aaarch!!

Natuurlijk ben je moe meid! Je jongste telgje is 2 (!) weken oud!
Ik snap heel goed dat je er van baalt en ik zou zeggen: klaag maar even flink. Ik kan me voorstellen dat je ergens wel weet dat het overgaat, dat het erbij hoort, dat je het wel doorkomt, maar dat wil niet zeggen dat je nu niet overvallen kunt worden door een gevoel van: ik ben zooooooooooooo moeoeoeoe!
Heel veel sterkte ermee, go with the flow en misschien wil de lieve buurvrouw het nog wel een paar keer doen de komende weken?
Ik snap heel goed dat je er van baalt en ik zou zeggen: klaag maar even flink. Ik kan me voorstellen dat je ergens wel weet dat het overgaat, dat het erbij hoort, dat je het wel doorkomt, maar dat wil niet zeggen dat je nu niet overvallen kunt worden door een gevoel van: ik ben zooooooooooooo moeoeoeoe!
Heel veel sterkte ermee, go with the flow en misschien wil de lieve buurvrouw het nog wel een paar keer doen de komende weken?
- channiemam
- J&J HAWAII
KarinH schreef:Natuurlijk ben je moe meid! Je jongste telgje is 2 (!) weken oud!
Zo herkenbaar!! Laat de lactatiekundige eens meekijken, mss kan het voeden nog wat perfectioneren waardoor het niet zo gevoelig meer is? Hoewel ik het ook ken, die eerste wekezijn gewoon heel gevoelig en pijnlijk.
Probeer wat rustmomenten in te bouwen. Dat knuffelen kan Jeroen ook wel. jij nu even voeden en slapen.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no one
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no one
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Zulk soort hulp moet je zeker proberen aan te nemen. Dat kan zoveel schelen. En straks bieden ze het niet meer aan hoorKarinH schreef:Heel veel sterkte ermee, go with the flow en misschien wil de lieve buurvrouw het nog wel een paar keer doen de komende weken?

Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
- LindaJager
- J&J MALEDIVEN
Oeh, het is al járen geleden maar ik weet nog levendig hoe moe ik me toen voelde.
Wat die pijn betreft, zie je ook wat aan je tepels? Zijn ze mss wat wittig als je stopt met voeden, als in, alle bloed eruit. Dan kan het zijn dat je last hebt van "wintertepels" oftewel raynault( of zoiets). Ik heb daar bij alledrie veel last van gehad, vooral in het begin. Kou kon ik ook absoluut niet verdragen want dan deed het meteen zeer.
En idd, alle hulp aannemen die je nu kunt krijgen en vragen of het vaker kan.
Wat die pijn betreft, zie je ook wat aan je tepels? Zijn ze mss wat wittig als je stopt met voeden, als in, alle bloed eruit. Dan kan het zijn dat je last hebt van "wintertepels" oftewel raynault( of zoiets). Ik heb daar bij alledrie veel last van gehad, vooral in het begin. Kou kon ik ook absoluut niet verdragen want dan deed het meteen zeer.
En idd, alle hulp aannemen die je nu kunt krijgen en vragen of het vaker kan.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
die witte bolletjes heb ik af en toe. dan doen ze het meest zeer idd. vanochtend lag ik op bed na het douchen op mijn rug.. begon het ook pijn te doen. ik dacht door de kou totdat ik opeens wat nattigs voelde lopen.. had ik dus een tsr 
die voel ik dus ook bijna nooit tijdens het voeden dus sinds vanochtend weet ik ook dat de pijn af en toe een tsr is.
voelt heel anders als bij die andere 2, toen voelde ik echt de melk stromen zeg maar
heb net lekker een uurtje geslapen, met mark op mijn buik.. ik kan dr weer even tegenaan.

die voel ik dus ook bijna nooit tijdens het voeden dus sinds vanochtend weet ik ook dat de pijn af en toe een tsr is.
voelt heel anders als bij die andere 2, toen voelde ik echt de melk stromen zeg maar

heb net lekker een uurtje geslapen, met mark op mijn buik.. ik kan dr weer even tegenaan.
ow wil alleen even zeggen dat ik met je meevoel! zo herkenbaar allemaal wat je schrijft...
alle tips zijn al gegeven, en het wordt beter, ja... voor nu: sterkte!
alle tips zijn al gegeven, en het wordt beter, ja... voor nu: sterkte!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Oh Chantal, wat een herkenning, maar daar heb je vast niets aan 
Probeer idd de uurtjes te pakken die je kunt pakken, ook al is het maar 1 uurtje. Toen Liv zo oud was ging ik vaak om 7 uur naar bed na een voeding en probeerde dan een uurtje of 2 te pakken voordat ze weer wilde. Daarna ging Hedzer even slapen en zo wisselden wij elkaar af. Bikkelen he dat begin. Succes!

Probeer idd de uurtjes te pakken die je kunt pakken, ook al is het maar 1 uurtje. Toen Liv zo oud was ging ik vaak om 7 uur naar bed na een voeding en probeerde dan een uurtje of 2 te pakken voordat ze weer wilde. Daarna ging Hedzer even slapen en zo wisselden wij elkaar af. Bikkelen he dat begin. Succes!
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
O ja, ik herken die moeheid.
Ik kreeg de tip om hem overdag al wel eens gewoon in zijn eigen kamer in eigen wieg te slapen te leggen. Ik had de neiging om hem vlak bij mij te laten slapen omdat ie zo licht sliep en ik er meteen bij wou zijn als ie wakker werd... Maar dat werkte averechts op ons allebei. Hij werd wakker van mij en ik van hem. En door hem in zijn eigen kamer te leggen, maakte dat bijv. 'smiddags gewoon anderhalf uur slapen voor ons allebei mogelijk! Ik zette ook de babyfoon niet aan. Tenslotte lag hij 1 kamer verder dus als hij echt wakker werd en ging huilen, zou ik het toch wel horen. Maar al die ienieminie geluidjes, dat even kreunen, even wakker en weer doorslapen...... dat miste ik (en stiekem was dat heerlijk).
Heel veel sterkte!
Ik kreeg de tip om hem overdag al wel eens gewoon in zijn eigen kamer in eigen wieg te slapen te leggen. Ik had de neiging om hem vlak bij mij te laten slapen omdat ie zo licht sliep en ik er meteen bij wou zijn als ie wakker werd... Maar dat werkte averechts op ons allebei. Hij werd wakker van mij en ik van hem. En door hem in zijn eigen kamer te leggen, maakte dat bijv. 'smiddags gewoon anderhalf uur slapen voor ons allebei mogelijk! Ik zette ook de babyfoon niet aan. Tenslotte lag hij 1 kamer verder dus als hij echt wakker werd en ging huilen, zou ik het toch wel horen. Maar al die ienieminie geluidjes, dat even kreunen, even wakker en weer doorslapen...... dat miste ik (en stiekem was dat heerlijk).
Heel veel sterkte!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
vannacht van 23 tot 3.15 kunnen slapen achter elkaar, dat is lekker! hij lag wel bij ons in bed waardoor jeroen bijna geen plek meer had haha! (en dat met een bed van 1.80 breed
)
maar goed, dit is beter als 2 uurtjes slaap achter elkaar.
dit weekend gaan we het ledikant in orde maken. misschien vind hij de wieg of wandelwagenbak gewoon te klein of zo. dat had femke ook. die sliep ook beter in n het ledikant.
nu weer snel door met assepoester taartje maken (jeroen heeft het zware werk gedaan met de marsepein, ik doe de decoratie
)

maar goed, dit is beter als 2 uurtjes slaap achter elkaar.
dit weekend gaan we het ledikant in orde maken. misschien vind hij de wieg of wandelwagenbak gewoon te klein of zo. dat had femke ook. die sliep ook beter in n het ledikant.
nu weer snel door met assepoester taartje maken (jeroen heeft het zware werk gedaan met de marsepein, ik doe de decoratie

Je maakt idd op een dag van 24 uur niet veel uur slaap... Maar fijn dat het al iets beter ging en dat je je eigen plan trekt met hem. Misschien ervaar je nu ook extra vermoeidheid omdat de eerste euforie van het zien van je kind en de spanning rondom het geboren worden, wat wegebt? Nu kom je in een fase dat je elkaar beter gaat leren kennen toch?
Dat kreunen en steunen was voor mij de reden om ze te verhuizen naar hun eigen kamer na een paar weken. Ik deed geen oog dicht. Als ik overdag bij sliep (of slaap) doe ik de babyfoon aan zodat ik genoeg hoor maar niet teveel zeg maar en dan lig ik zelf beneden. Fijn dat je wat meer uren achter elkaar hebt kunnen slapen. Dan kun je ineens uitgerust zijn van een paar uurtjes slaap.
Succes met de taart of is 'ie al af?
Succes met de taart of is 'ie al af?
taartje is nog niet af. heb lekker pijn in mijn rug gekregen dus ik ga mijn plan aanpassen... ipv een marsepeinen assepoester, print ik nu een eetbaar plaatje. en dan de taart opleuken. hopelijk is ie over een uurtje af (inkt ligt nu nog even te drogen) en kan ik zelf gaan liggen.
tot vanavond, want dan komen schoonzusjes en nichtje om ben saunders van dichtbij te bewonderen
tot vanavond, want dan komen schoonzusjes en nichtje om ben saunders van dichtbij te bewonderen

hee wat lekker, dat je wat langer hebt kunnen slapen! Die eerste weken is het gewoon zó afzien! (nu nog weleens hoor haha). Probeer alle momenten die je kunt pakken ook even te rusten. Er komt vanzelf wel meer ritme en rust. Je bent pas net bevallen he!
Oh ik geloof dat ik ook vanavond even langs kom om Ben te bewonderen

Oh ik geloof dat ik ook vanavond even langs kom om Ben te bewonderen

ik kreeg om 17.30 een mailtje dat ie vanavond niet ging halen.. hij komt dus morgenavond.
maar je bent welkom hoor
mark maakt het zichzelf wel moeilijk. hij wil clusteren, maar dan wel zonder melk. en dat gaat niet samen. speen lukt niet, hij wil het echte werk. maar ja, na 3 x mondje teruggeven en toen zelfs de melk zijn neus uitliep (letterlijk!) sliep hij.
hij murmelt nu nog wat, maar het is 20 minuten eerder als de afgelopen dagen..
ojee, nu ik dit typ begint hij te pieperen, helaas te vroeg gejuicht denk ik.. dacht ik net lekker naar bed te gaan. of blijft het toch stil...
ik ga snel naar boven, als hij echt begint te huilen brengt jeroen hem wel bij me.
trusten!
maar je bent welkom hoor

mark maakt het zichzelf wel moeilijk. hij wil clusteren, maar dan wel zonder melk. en dat gaat niet samen. speen lukt niet, hij wil het echte werk. maar ja, na 3 x mondje teruggeven en toen zelfs de melk zijn neus uitliep (letterlijk!) sliep hij.
hij murmelt nu nog wat, maar het is 20 minuten eerder als de afgelopen dagen..
ojee, nu ik dit typ begint hij te pieperen, helaas te vroeg gejuicht denk ik.. dacht ik net lekker naar bed te gaan. of blijft het toch stil...
ik ga snel naar boven, als hij echt begint te huilen brengt jeroen hem wel bij me.
trusten!
is hij misschien niet onrustig, omdat hij teveel drinkt? Ik gaf Sara op een gegeven moment een pinkje (totdat ze haar eigen duim ontdekte
). Zij wilde ook heel erg clusteren en vooral in het begin, toen ik nog zoveel melk had, was ze regelmatig onrustig. Ze wilde aan de borst, maar ze wilde geen melk en die stroomde in overvloede. Met een pinkje ging ze wel slapen.
Succes en slaap lekker!
(als je niet zo ver zou wonen, kwam ik morgen ff langswippen
)

Succes en slaap lekker!
(als je niet zo ver zou wonen, kwam ik morgen ff langswippen

Ja, zo ging het bij Guusj€ ook ongeveer, zij wilde geen speen en als ze vol zat ook geen melk meer, maar wel zuigen. We hebben dus heeeel veeeel gepinkt in de avonden. Wij deden het ook echt omstebeurt, de ene avond lag ik op de bank met G. en de andere avond m'n man. Zo had één van ons z;n handen vrij om andere dingen te doen en was iedereen tevreden!Chabeli schreef:is hij misschien niet onrustig, omdat hij teveel drinkt? Ik gaf Sara op een gegeven moment een pinkje (totdat ze haar eigen duim ontdekte). Zij wilde ook heel erg clusteren en vooral in het begin, toen ik nog zoveel melk had, was ze regelmatig onrustig. Ze wilde aan de borst, maar ze wilde geen melk en die stroomde in overvloede. Met een pinkje ging ze wel slapen.
Succes en slaap lekker!
(als je niet zo ver zou wonen, kwam ik morgen ff langswippen)
It's simple, but somehow letting go's the hardest part
Oh, wat naar, slaap te kort. Dat heb je zo nodig.
Thij$ heb ik vrij snel zijn slaapjes in bed laten doen. Dat gaf mij ook meer rust. Kon ik ook even bijkomen, maar dan wel van korte duur, want dan moet je weer naar school rennen om de andere op te halen.
Ik had/heb het geluk dat ik tegenover school woon en ik durfde hem te laten liggen. Zo had ik meer rust.
En ook heel saai, ik had een redelijk vast programma iedere dag. Dat gaf mij rust en structuur. Thij$ wilde daar soms ook nog wel aan mee werken.
Vergeet ook niet dat je een operatie achter de rug hebt. Je bent nog herstellende!
Mar
Thij$ heb ik vrij snel zijn slaapjes in bed laten doen. Dat gaf mij ook meer rust. Kon ik ook even bijkomen, maar dan wel van korte duur, want dan moet je weer naar school rennen om de andere op te halen.
Ik had/heb het geluk dat ik tegenover school woon en ik durfde hem te laten liggen. Zo had ik meer rust.
En ook heel saai, ik had een redelijk vast programma iedere dag. Dat gaf mij rust en structuur. Thij$ wilde daar soms ook nog wel aan mee werken.
Vergeet ook niet dat je een operatie achter de rug hebt. Je bent nog herstellende!
Mar
Chantal ik weet nog zo goed hoe dat voelde. Het is niet fijn (understatement)
Kan je 's avonds rond een uur of 20 niet lekker je bed induiken en Mark aan je man overlaten? zo deden wij dat die eerste weken.
het is doorbikkelen, dan heb je nog enig "geluk" dat je andere kids al op school zitten. Pak ieder uurtje die je pakken kan, en NEE niet JIPPEN dan
Ook je huishouden lekker laten zoals het is, of alleen het hoognodige en zoveel mogelijk je rust pakken.
kNUFFEL
Kan je 's avonds rond een uur of 20 niet lekker je bed induiken en Mark aan je man overlaten? zo deden wij dat die eerste weken.
het is doorbikkelen, dan heb je nog enig "geluk" dat je andere kids al op school zitten. Pak ieder uurtje die je pakken kan, en NEE niet JIPPEN dan

Ook je huishouden lekker laten zoals het is, of alleen het hoognodige en zoveel mogelijk je rust pakken.
kNUFFEL
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
en hoe is het? Als het goed is ging je dit weekend proberen zoveel mogelijk bij te slapen he? Dus eigenlijk mag je je hier niet melden hoor
Hopelijk kan je vandaag lekker wat uurtjes pakken!

Hopelijk kan je vandaag lekker wat uurtjes pakken!
meld 
mark ligt nu in zijn ledikant.. ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij wakker wordt.
alleen kunnen we het tweede deel van de babyfoon niet meer vinden. dus hij ligt nu op zolder en ik zit beneden, wel alle deuren open hoor, dan kan ik hem horen. jeroen is met chris naar zwemles en femke zit dora te kijken.
gistermiddag heb ik 2 uur achter elkaar kunnen slapen, dus dat was lekker.
vanochtend best wel uit kunnen slapen tot kwart voor 8. met een voeding om 3 en om 6 uur geloof ik.
maar hij slaapt nu bij ons in bed 's nachts. bevalt mij wel goed hoor, zolang hij niet rolt. hoef ik ook mijn bed niet uit.
luier verschonen 's nachts doe ik niet meer, zo slapen we allebei weer sneller door.

mark ligt nu in zijn ledikant.. ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij wakker wordt.
alleen kunnen we het tweede deel van de babyfoon niet meer vinden. dus hij ligt nu op zolder en ik zit beneden, wel alle deuren open hoor, dan kan ik hem horen. jeroen is met chris naar zwemles en femke zit dora te kijken.
gistermiddag heb ik 2 uur achter elkaar kunnen slapen, dus dat was lekker.
vanochtend best wel uit kunnen slapen tot kwart voor 8. met een voeding om 3 en om 6 uur geloof ik.
maar hij slaapt nu bij ons in bed 's nachts. bevalt mij wel goed hoor, zolang hij niet rolt. hoef ik ook mijn bed niet uit.
luier verschonen 's nachts doe ik niet meer, zo slapen we allebei weer sneller door.
nou het duurde nog geen 5 minuten... toen maar gevoed in ons bed en daar ligt hij al weer bijna een half uur te slapen.