Hoe lang herstel na KNO?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Denise

Hoe lang herstel na KNO?

Bericht door Denise »

Na veelvuldige ooronstekingen zijn wij eindelijk bij de KNO arts geweest met Roan.
En die bevestigde wat wij al dachten, zijn oren zitten potdicht dus hij hoort minder.
Dus hij krijgt buisjes en zijn neusamandel gaan eruit, maar daarnaast ook zijn keelamandelen.
Hij heeft eigenlijk nooit keelpijn gehad en het was mij nooit opgevallen dat ze zo groot waren, maar de arts vond het een risicogeval voor slaapapneu.
Ook denkt hij dat de slechte uitspraak van Roan niet alleen te wijten is aan zijn verminderde gehoor maar ook aan de grote van de amandelen, dus hij denkt dat zijn spraak er ook op vooruit zal gaan.

Vrijdag 16 december is hij al aan de beurt. Wat is jullie ervaring met hersteltijd?
Ik heb eigenlijk geen vrije dagen meer over en zou dus dinsdag al weer aan het werk moeten, wel zou ik eventueel ipv het kinderdagverblijf oma kunnen regelen, maar stiekem voel ik mij nu al schuldig :oops:
Mieke

Re: Hoe lang herstel na KNO?

Bericht door Mieke »

Lis@nne is in februari geopereerd(keel en neusamandelen) en in juni heeft ze buisjes gekregen.
Na de buisjes kon ze de dag erna alweer naar school.
Na de operatie van keel en neusamandelen mocht ze de eerste 3 dagen niet naar buiten. Daarna kijken hoe het ging, in principe mocht ze na die 3 dagen weer naar school.
Ze is op woensdag geopereerd en is pas die week erna op donderdag weer naar school gegaan.
Lis@nne is behoorlijk ziek geweest na de operatie,heel erg gebloed, waardoor we nog niet naar huis mochten, maar langer moesten blijven. Lis@nne is nog opgenomen geweest op de kinderafdeling.
Thuis was ze heel erg moe, nog heel erge oorpijn(de zondag nog naar de huisartsenpost geweest), slecht slapen, niet fit.
Na een week was ze eigenlijk wel weer fit genoeg om naar school te gaan, maar aan het eind van de dag was ze toch wel moe.

Het is per kind verschillend, er zijn ook kinderen die nergens last van hebben.
maar het is ons behoorlijk tegen gevallen.

Sterkte ook voor jullie!
Zorg dat je voor jezelf wel eten mee hebt naar het ziekenhuis, want dat krijg je niet van het ziekenhuis.
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

ik kon na het verwijderen van mijn neus en keel amandelen na 3 dagen weer alles eten en spelen.
ik weet niet meer precies wanneer ik weer naar school ging. (ik was 6 hihi)
Trotse mama van J en T
Mariken

Bericht door Mariken »

Hier na 3 dagen weer redelijk oké en na 5 dagen weer helemaal fit. Bij ons is M1rthe ook op vrijdag geholpen en dinsdag ging ze gewoon weer naar het kdv. De eerste en tweede dag waren het naarst. De derde dag wilde ze zelf van alles maar durfden wij het nog niet aan (brood enzo) omdat we bang waren dat het de wond zou openschuren.
Plaats reactie