doorkomende tand! tips???(update 2/12 naar ha geweest)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

doorkomende tand! tips???(update 2/12 naar ha geweest)

Bericht door Nanda »

Jeremy krijgt zijn 3de tand! maar oef wat heeft hij er last van!
gisteravond van 20-22 uur bezig geweest toen uiteindelijk paracetamol gegeven waarna hij ging slapen.
maar om 1:30 uur werd hij weer wakker tot 4:10 uur! met bijna alleen maar huilen, uiteindelijk na een fles en daarna nog een half uur huilen ging hij slapen.
Bij de gastouder heeft hij alles aan elkaar geschreeuwd en was on-troostbaar. hij wilde niet eten en niet drinken.
Vanavond heeft hij wel goed gedronken en alleen yoghurt wilde hij goed eten.

vanavond vanaf 19:45 tot 21:30 uur bezig geweest.
ik heb hem al paracetamol gegeven en dentinox op de kaakjes gedaan.
speen gooide hij steeds weg, uiteindelijk zijn tandenborsteltje gegeven waar hij wel op kauwt en door het bed gooit.
een bijtring weigert hij pertinent.

hebben jullie nog eventueel aanvullende tips??
Laatst gewijzigd door Nanda op vr dec 02, 2011 10:27 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13325
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: doorkomende tand! tips???

Bericht door Gootje »

Een nat washandje om op te kauwen? En bij doorkomende tandjes hadden die van mij ook last van de oren, ik deed ook vaak het hoofdeinde wat hoger om de druk te verlagen.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: doorkomende tand! tips???

Bericht door nikky »

Maximale toegestane hoeveelheid paracetamol geven per dag, min 1 zetpil die voor reserve in de nacht houden.
En verder extra liefde, koud laten drinken en uitzitten, enige wat hier werkte.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
wennetje

Re: doorkomende tand! tips???

Bericht door wennetje »

Wat Gootje zegt, maar ik ken het het tandje doorkomen niet als zo heftig. Wat jij omschrijft ken ik alleen van oorontsteking, kan dat erbij zitten?
Sterkte iig!
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Re: doorkomende tand! tips???

Bericht door nikky »

Hoe is het nu?
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
liesluc

Re: doorkomende tand! tips???

Bericht door liesluc »

Ik gebruik gengigel bij Leah.
Bij haar komen nu 4 enorme joekels van kiezen door, tot bloedens toe.
Dan geef ik haar toch écht een zetpil.
En let inderdaad op de oortjes, dus misschien ook wel hoofdeinde omhoog, neusspray.
Sterkte!
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: doorkomende tand! tips???

Bericht door Nanda »

het gaat nog niet echt beter, hij huilt met name 's avonds heel erg.
Dinsdag heeft hij maar een half uur geslapen overdag.
ik geef hem pcm, gebruik dentinox geef hem alles wat hij maar wil om op te kauwen.
morgen heb ik een afspraak staan bij de HA om oren te checken.

het gekke is dat hij zich 's avonds helemaal achterovergooid als je hem op de arm hebt om te wiegen. hij is dan helemaal overstuur en niet te troosten. Soms laat hij dan een scheet maar dan begint het bijna direct weer opnieuw.

ik heb het gevoel dat hij ook enorm last heeft van zijn buik. maar hij is nog nooit zo veel overstuur geweest van darmkrampjes. Hij is sinds een aantal dagen over op flesvoeding nummer 3 kan dat misschien zoveel impact hebben???

ik weet het ff niet meer.
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: doorkomende tand! tips???(update 1/12)

Bericht door Nanda »

we zijn vanochtend naar de huisarts geweest. Oortjes zien er prima uit. hij denkt dat het toch de tandjes zijn.
Trotse mama van J en T
wennetje

Re: doorkomende tand! tips???(update 2/12 naar ha geweest)

Bericht door wennetje »

ik heb het gevoel dat hij ook enorm last heeft van zijn buik. maar hij is nog nooit zo veel overstuur geweest van darmkrampjes. Hij is sinds een aantal dagen over op flesvoeding nummer 3 kan dat misschien zoveel impact hebben???
Je zou eens even terug kunnen stappen naar 2 om te zien of dat verandering geeft?
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: doorkomende tand! tips???(update 2/12 naar ha geweest)

Bericht door Nanda »

wennetje schreef:
ik heb het gevoel dat hij ook enorm last heeft van zijn buik. maar hij is nog nooit zo veel overstuur geweest van darmkrampjes. Hij is sinds een aantal dagen over op flesvoeding nummer 3 kan dat misschien zoveel impact hebben???
Je zou eens even terug kunnen stappen naar 2 om te zien of dat verandering geeft?

is dat niet erg dan? ik heb al langer gewacht om over te stappen naar 3 i.v.m. de langdurige diarree die hij had.
Te lang nummer 2 geven kan dat kwaad?
Trotse mama van J en T
wennetje

Re: doorkomende tand! tips???(update 2/12 naar ha geweest)

Bericht door wennetje »

Even om uit te vinden of dat de reden is? Neehoor. Je weet na een paar dagen of dat iets doet en kun je kijken of stap 3 van een ander merk wel beter valt. Vooralsnog is het om te kijken of je gevoel klopt.
Suuz

Re: doorkomende tand! tips???(update 2/12 naar ha geweest)

Bericht door Suuz »

vanaf 10 maanden mogen ze toch ook gewoon melk hebben? Hoeft toch niet nr 3 nog? (vragend gevraagd ;) geen ervaring, omdat de jongste nr 1 tot en met 3 jaar heeft gehad, speciale melk voor KMA en mijn dochter nog steeds bv)

Iig veel beterschap
Plaats reactie