Verjaardagskaartjes decemberkindjes
Verjaardagskaartjes decemberkindjes
Ik ben altijd jarig jarig. En krijg (ivm vakantieperiode) ook veel verjaardagskaartjes. Nu is me bij J ochem opgevallen dat hij bijna geen kaartjes heeft ontvangen en dat vind ik jammer. Is dat normaal voor een kinder verjaardag of ligt dat aan de decembermaand, dat men er niet aan denkt ivm Sint en Kerst? Iemand ideeën hierbij.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Re: Verjaardagskaartjes decemberkindjes
Ik vergeet altijd de kalender om te slaan naar de nieuwe maand, met als gevolg dat ik met grote regelmaat de jarigen aan het begin van de maand vergeet. De jarigen die rond kerst jarig zijn, moeten het bij mij ook meestal zonder extra kaartje stellen (zet ik meestal op de kerstkaart, ik weet het: niet leuk), maar begin december zou dat geen excuus voor mij zijn.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Voor mij zou de decembermaand geen excuus zijn om geen kaartje te sturen. Maar nu ben ik ook wel heel erg van de kaartjes sturen hoor. 1 dec was dochter van vrienden jarig, die heeft gewoon, net als alle andere kids, een kaartje voor haar verjaardag gehad.
Maar als ik naar de verjaardagen van mijn eigen meiden kijk, die krijgen ook nooit zoveel kaartjes hoor. Een paar van ooms en tantes die niet kunnen komen, maar daar houdt het ook wel mee op.
Eigenlijk ben ik knettergek volgens manlief dat ik toch steeds de kaartjes blijf sturen....
Maar als ik naar de verjaardagen van mijn eigen meiden kijk, die krijgen ook nooit zoveel kaartjes hoor. Een paar van ooms en tantes die niet kunnen komen, maar daar houdt het ook wel mee op.
Eigenlijk ben ik knettergek volgens manlief dat ik toch steeds de kaartjes blijf sturen....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

David is in september jarig en heeft eigenlijk alleen van mijn mama en van een goede vriendin een kaartje gekregen. Ik denk dat kinderen gewoon niet veel kaartjes krijgen. Dat is tenminste in mijn beleving zo. Ik vind kaartjes sturen eigenlijk wel heel leuk, ook naar kinderen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ik stuur juist kinderen een kaartje, ook als we er naar toe gaan (niet als we op de dag zelf er naar toe gaan, maar als het in het weekend wordt gevierd en de verjaardag doordeweeks is wel). Volwassenen feliciteer ik meestal alleen via facebook of twitter en soms eens een e-card.
Emma heeft van opa&oma, pake&beppe en bijna al haar ooms en tantes een kaartje gehad, behalve van mijn ene zus, maar die vergeet dat soort dingen standaard. Dikke kans dat ie al tijden bij haar op de bar ligt met postzegel en al
En van een oom en tante van mij (die mij ook altijd trouw een kaart sturen) had ze ook een kaart gehad. Verder niet. Ik vond het niet heel veel, maar zou zo ook niet weten van wie ze dan nog meer een kaart had moeten krijgen.
Emma heeft van opa&oma, pake&beppe en bijna al haar ooms en tantes een kaartje gehad, behalve van mijn ene zus, maar die vergeet dat soort dingen standaard. Dikke kans dat ie al tijden bij haar op de bar ligt met postzegel en al

En van een oom en tante van mij (die mij ook altijd trouw een kaart sturen) had ze ook een kaart gehad. Verder niet. Ik vond het niet heel veel, maar zou zo ook niet weten van wie ze dan nog meer een kaart had moeten krijgen.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
dat hoor ik ook steeds dus ik denk dat ik er ook maar eens minder ga sturen. Deed het voornamelijk zodat onze kinderen kaartjes zouden ontvangen, maar daar denk ik nu anders over.Miranda schreef: Eigenlijk ben ik knettergek volgens manlief dat ik toch steeds de kaartjes blijf sturen....
Ik weet nog een heleboel familie die best een kaartje hadden kunnen sturen. Misschien alleen de kinderen dan maar sturen, ga het nog eens overdenken.
Ik ben heel erg van de kaartjes sturen en vind het ook echt leuk om te doen.
Ik stuur altijd kaartjes met de kinderverjaardagen, ook als we er die dag nog naar toe gaan.
Kinderen vinden het leuk om post te krijgen!
Mijn broers en schoonzussen en zwagers krijgen ook altijd een kaartje.
Vandaag is mijn schoonzusje jarig en die heeft een kaart gehad en we gaan er vanavond ook op visite.
Helaas krijgen de kids hier niet veel kaartjes, de rest van de familie is niet zo trouw met kaartjes sturen, behalve 1 schoonzus, die stuurt altijd een kaartje.
Ik stuur altijd kaartjes met de kinderverjaardagen, ook als we er die dag nog naar toe gaan.
Kinderen vinden het leuk om post te krijgen!
Mijn broers en schoonzussen en zwagers krijgen ook altijd een kaartje.
Vandaag is mijn schoonzusje jarig en die heeft een kaart gehad en we gaan er vanavond ook op visite.
Helaas krijgen de kids hier niet veel kaartjes, de rest van de familie is niet zo trouw met kaartjes sturen, behalve 1 schoonzus, die stuurt altijd een kaartje.
dat zou voor mij nooit een reden zijn om kaarten te sturen. Je stuurt ze toch om iemand (een kind) blij te maken niet omdat je een reactie of een kaartje terug verwacht?Charlotte schreef:... Deed het voornamelijk zodat onze kinderen kaartjes zouden ontvangen, maar daar denk ik nu anders over.
...
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Klopt, ik denk er dan ook al een tijdje over om geen kaartjes meer te sturen. Maar toen kwam Jochem, toen dacht ik ik ga door want dan krijgt die ook veel kaartjes. Helaas zit ik ernaast, maar zit nog in dubio vandaar het draadje. Je zet me wel goed aan het denken, want word ik nog wel blij van het sturen van de kaartjes....Mare schreef:dat zou voor mij nooit een reden zijn om kaarten te sturen. Je stuurt ze toch om iemand (een kind) blij te maken niet omdat je een reactie of een kaartje terug verwacht?Charlotte schreef:... Deed het voornamelijk zodat onze kinderen kaartjes zouden ontvangen, maar daar denk ik nu anders over.
...
Ik ga het zien donderdag
Zucht dan is mijn jongste alweer 2

Zucht dan is mijn jongste alweer 2
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Ik denk dat heel veel mensen zich niet realiseren dat kinderen kaartjes heel erg leuk vinden. Joris krijgt ook meestal maar een paar kaartjes en die is eind januari jarig maar dat zijn wel hele mooie 
Ik ben zelf een onattente troela

Ik ben zelf een onattente troela

Nee toch?!Charlotte schreef:dat hoor ik ook steeds dus ik denk dat ik er ook maar eens minder ga sturen.Miranda schreef: Eigenlijk ben ik knettergek volgens manlief dat ik toch steeds de kaartjes blijf sturen....

Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Onze kinderen worden er niet zo warm van. Het is even leuk, maar zodra een kaart is geopend en (voor)gelezen zijn ze alweer met iets anders bezig.wennetje schreef:Ik denk dat heel veel mensen zich niet realiseren dat kinderen kaartjes heel erg leuk vinden.:
Ik stuur wel eens kaarten, zowel aan kinderen als volwassenen, maar denk er niet altijd aan. Dat heeft niet zozeer met december te maken geloof ik...al kan het dat de drukte meespeelt. En, ik moet zeggen, bij gezinnen die ons of onze kinderen altijd trouw een kaartje sturen, ben ik eerder geneigd om even attent terug te zijn.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Ik denk dat het concept "kaartjes sturen" in je moet zitten. Ik heb dat bijvoorbeeld niet. Ik verstuur geen verjaardagskaarten, geen kerstkaarten, geen vakantiekaarten en zo. Alleen verstuur ik nog wel eens "sterkte kaarten" of "dank je wel" kaarten.
Het is echt geen onwil. Soms denk ik eraan. Dan koop ik een kaart. vervolgens zit die kaart 3 weken in mijn handtas omdat ik vergeet om hem op de post te doen. tja, dan heeft het vaak geen zin.
Volgens mij worden er ook steeds minder kaarten verstuurd.
misschien dat mensen pas echt kaarten gaan versturen als hij het ook doorheeft. het kan best zijn dat mensen redeneren van "hij is nog zo klein, dat beseft hij toch niet". geen idee hoor, maar dat zou ik me zo voor kunnen stellen.
Het is echt geen onwil. Soms denk ik eraan. Dan koop ik een kaart. vervolgens zit die kaart 3 weken in mijn handtas omdat ik vergeet om hem op de post te doen. tja, dan heeft het vaak geen zin.
Volgens mij worden er ook steeds minder kaarten verstuurd.
misschien dat mensen pas echt kaarten gaan versturen als hij het ook doorheeft. het kan best zijn dat mensen redeneren van "hij is nog zo klein, dat beseft hij toch niet". geen idee hoor, maar dat zou ik me zo voor kunnen stellen.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Dat denk ik ook. Ik vind het zelf gewoon erg leuk om kaartjes te sturen. Ik word zelf altijd helemaal vrolijk als er onverwachte post in de brievenbus ligt. Dus ik probeer vooral ook tussendoor eens een kaartje te sturen. Gewoon, voor de leuk, voor de verrassing. Voor een verjaardag vergeet ik het sneller. En als ik de kaart dan twee dagen later op het aanrecht tegenkom, durf ik hem niet meer te posten.Pauline schreef:Ik denk dat het concept "kaartjes sturen" in je moet zitten.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)