Boek: lekker slapen zonder huilen
Boek: lekker slapen zonder huilen
Van E. pntley. Heeft iemand daar ervaring mee?
Het leek hier beter te gaan maar het lijkt of we weer bij af zijn. Misschien dat we dat boek willen aanschaffen maar vraag me af of het echt wat is.
Het leek hier beter te gaan maar het lijkt of we weer bij af zijn. Misschien dat we dat boek willen aanschaffen maar vraag me af of het echt wat is.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Re: Boek: lekker slapen zonder huilen
Ja, ik vind het een fijn boek. Volgens mij kan iedereen er wel een aantal goede dingen uithalen. Het geeft ook goed inzicht in slaappatronen. Dat inzicht heeft mij heel erg geholpen.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Lang geleden maar het boek heeft mij ook zeer zeker geholpen. Herkenning en plannetjes. Of een soort van discussie stuk voor je man om samen mee aan de slag te kunnen.
Wellicht is er nog een Jipper die hem 'over' heeft?
Wellicht is er nog een Jipper die hem 'over' heeft?
ik ben hem op het moment aan het lezen, hopelijk ga ik er wat bruikbare dingen uithalen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ik zweer er bij! Het is inderdaad goed om je inzicht te geven in het slapen, goed voor een discussie met je wederhelft en goed om daadwerkelijk een plan te maken en daarbij te gebruiken waar je je goed bij voelt. Ik heb hem in eerste instantie geleend bij de bieb en later aangeschaft via marktplaats (of was het via hier?) De mijne doe ik nog niet weg, ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een goede slaper krijg vandaar.
Zeker weten dat je er iets aan hebt! Al is het maar meer begrip voor je kind en je situatie. Onze beide kinderen leerden doorslapen dankzij dit boek. Aan wie heb ik het toch uitgeleend ooit? (oproep!)
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
- marjolein62b
- J&J MAURITIUS
Ik vond het een heel goed boek.
Het maken van het plan, het uitvoeren van het plan en het vasthouden aan het plan. Helpen mij nog elke dag en niet alleen bij slapen. Joep is er door gaan slapen. Bij Maartje heb ik het niet gebruikt hoewel ik denk onbewust wel.
Belangrijkste wat ik nog elke dag gebruik. Als je 1x keer afwijkt van je patroon is niet erg. Hup volgende keer weer terug naar je plan en verder. Niet elke keer evalueren en aanpassen maar over een langere tijd kijken.
Ook de uitleg van het slapen vond ik heel verhelderend.
En het feit dat je je eigen weg kan kiezen. Ze geeft heel veel methodes waar jij de jouwe uit kan kiezen.
Het maken van het plan, het uitvoeren van het plan en het vasthouden aan het plan. Helpen mij nog elke dag en niet alleen bij slapen. Joep is er door gaan slapen. Bij Maartje heb ik het niet gebruikt hoewel ik denk onbewust wel.
Belangrijkste wat ik nog elke dag gebruik. Als je 1x keer afwijkt van je patroon is niet erg. Hup volgende keer weer terug naar je plan en verder. Niet elke keer evalueren en aanpassen maar over een langere tijd kijken.
Ook de uitleg van het slapen vond ik heel verhelderend.
En het feit dat je je eigen weg kan kiezen. Ze geeft heel veel methodes waar jij de jouwe uit kan kiezen.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
even een ander geluid, maar ook wel een erg volhardend kind;
hier hielp het geen zier, maar Silke wilde alleen borst en als ze die niet kreeg was niets anders goed, ze bleef gerust brullen wat je ook deed. Ligt dus misschien niet aan het boek, maar aan ons kind, in ieder geval kon ik niet zo veel met de tips.
Ik noemde het boek ook wel lekker huilen zonder slapen....
hier hielp het geen zier, maar Silke wilde alleen borst en als ze die niet kreeg was niets anders goed, ze bleef gerust brullen wat je ook deed. Ligt dus misschien niet aan het boek, maar aan ons kind, in ieder geval kon ik niet zo veel met de tips.
Ik noemde het boek ook wel lekker huilen zonder slapen....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Ik vond het een goed boek, maar heb er alleen uit gebruikt wat voor onze situatie toepasbaar was.
Het is alweer een hele poos geleden, maar wat ik me meen te herinneren was dat ook de insteek, je doet wat werkt bij jullie.
Het is alweer een hele poos geleden, maar wat ik me meen te herinneren was dat ook de insteek, je doet wat werkt bij jullie.
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
t staat bij mij in de kast, je mag t een keer komen halen, ben alleen niet zoveel thuis nog even..
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017