De strijd met de poes....

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Charlotte
J&J SANTORINI

De strijd met de poes....

Bericht door Charlotte »

Jawel het is begonnen!!!! J ochem kan nu kruipen en heeft de poes Sophie ontdekt :lol: .... Je voelt m al aankomen he???!!! J ochem gaat achter Sophie aan en die springt steeds weg omdat ze het niet wil... Zo leuk om te zien. Het gezichtje van J ochem word helemaal breed van een glimlach :mrgreen: als ie haar spot en gaat dan met volle vaart op zijn doel af. Sophie vindt het wat minder, want die is nu nergens meer 'veilig' vind ze... zelfs niet in haar mandje onder de tafel :( . Gelukkig gaat het nog steeds goed, en ik hou een goed oogje op hun gericht. Maar verder laat ik ze lekker gaan. Ze moeten toch ook even aan deze situatie wennen samen.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Nanda
J&J SANTORINI

Re: De strijd met de poes....

Bericht door Nanda »

hahaha heeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar!
hier hetzelfde! geen van de 4 katten is meer veilig!

ik zorg er wel voor dat de katten wel uit zijn bereik rustig kunnen liggen. en dat ze wegkunnen als ze dat willen.
Hier maakte jeremy laatst een slapende kat wakker door aan zijn staart te trekken :shock: De kat schrok zich wezenloos. en van schrik tikte hij een keer met zijn poot, wel zonder nagels!
Trotse mama van J en T
Althea
J&J SANTORINI

Bericht door Althea »

Heeft poes wel een veilig plekje met mand oid waar J ochem niet bij kan? Dat is wel nodig zodat poes zich veilig blijft voelen en niet op een bepaald moment gaat krabben oid uit pure onmacht.
Althe@, mv I.sis (nov 2005)
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

De poes heeft zeker een plekje waar ze rustig en veilig kan liggen in de kamer. We hebben een krukje waar haar mandje op kan en daar ligt ze dan in. J ochem kan daar niet bij. Sophie heeft J ochem ook al een keertje geraakt zonder nagels, toen zat ie te kijken van wat was dat nou...
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Pas op dat jullie poes niet chagerijnig wordt of is ;) Finn liet onze kat redelijk met rust maar liv niet, hij wordt nu ouder en ook chagerijniger merk ik. Zo lief als hij bij FInn was, 6 jaar later (hij is nu bijna 11) is hij het wel eens gewoon zat en haalt hij uit.

Hier kan de kat altijd achter de bank in de vensterbank gaan zitten
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Dorien schreef:Pas op dat jullie poes niet chagerijnig wordt of is ;) Finn liet onze kat redelijk met rust maar liv niet, hij wordt nu ouder en ook chagerijniger merk ik. Zo lief als hij bij FInn was, 6 jaar later (hij is nu bijna 11) is hij het wel eens gewoon zat en haalt hij uit.

Hier kan de kat altijd achter de bank in de vensterbank gaan zitten
Ze is nog maar 4,5 jr en is niet zo snel chagerijnig, gelukkig. Op de bank mag ze niet en vensterbank hebben we helaas niet. Maar als wij s avonds op de bank zitten komt ze geregeld even bij ons liggen om de rust te zoeken.
caroline

Bericht door caroline »

heel herkenbaar,thijme vindt de poes het interessante in huis.
de hond is al normaal,want die zit de hele dag bij hem.
maar de poes is oud en negeert hem,dus die is leuk.
ik hou mijn hart vast voor als hij gaat kruipen .net als bij jou hahaha

geef sophie maar een extra knuffel :D
Ilse

Bericht door Ilse »

Merel heeft eigenlijk toen ze klein was weinig achter de katten aangekropen oid. Maar dat mocht van ons ook niet. De katten moest ze met rust laten, hoe klein ze ook was. Toen ze wat ouder was, mocht ze dan wel rustig naast de katten zitten en ze aaien. En nu vinden de katten haar lief en mag ze ze aaien en optillen. Ik denk niet dat dat zo was geweest als ze van kleins af aan achter de katten aan had gezeten.
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

hou het goed in de gaten hoor!!een krab is zo gezet!!

kun je niet een plekje creeeren voor de kat zodat die 1 plekje heeft waar je menneke niet bij kan en mag komen?
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

vuurvonk schreef:hou het goed in de gaten hoor!!een krab is zo gezet!!

kun je niet een plekje creeeren voor de kat zodat die 1 plekje heeft waar je menneke niet bij kan en mag komen?
We letten goed op beide!!!! Het krukje is op dit moment de juiste plek voor Sophie en ik laat ze nit een seconde alleen, want het eerste krasje hebben we al gehad.....
Plaats reactie