Ohoh oorpijn, wat te doen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Eve71ne
J&J HAWAII

Ohoh oorpijn, wat te doen?

Bericht door Eve71ne »

Het viel me ineens op dat Benthe veel met haar vinger in haar linkeroor zit. Ze ging gisteravond en vanmiddag ook heel moeilijk slapen (liggen) in bed. Als ik haar oor aanraak zegt ze 'au' :? en dat alleen aan de linkerkant, rechts reageert ze er niet op.
Vooralsnog geen koorts of verhoging volgens mij. Wat zou jij doen?
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
lineke
J&J SANTORINI

Re: Ohoh oorpijn, wat te doen?

Bericht door lineke »

Neusspray, neusspray, neusspray!!!
Hoofdeind omhoog en sinaspril geven bij erge pijn.
Als ze maandag nog steeds pijn heeft, naar de huisarts.
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Benthe heeft volgens mij een hele hoge pijngrens. Gaat een oorontsteking ook wel 'gewoon' over, dus zonder dat er prut uit het oor komt? Ik begin te vermoeden dat zij wel vaker last heeft gehad, maar het niet echt aangaf.
Neusspray heb ik toevallig laatst in huis gehaald (maar ik vergeet het altijd te geven :oops: )
Vrijdag hebben we een consult op het cb vanwege haar slechte spraak. Ik neem aan dat ze dan ook wel even in haar oren kijken.

lineke
J&J SANTORINI

Bericht door lineke »

Vrijdag duurt nog wel erg lang, ik zou eerder laten kijken als ik jou was.
Oorontsteking schijnt soms ook lastig te zien te zijn. Zo gaf de arts bij de HAP aan dat Nienke 'doffe' oren had, niet ontstoken.
Maar de druppels om de pijn te verlichten maakte het alleen erger en een week later zat er nog bezinksel in haar bloed, wat duidde op een ontsteking...
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Oorontsteking kan heel snel opkomen en hoeft echt niet met prut gepaard te gaan. Ik heb wel met oorontsteking bij de hap gezeten omdat er een meisje vreselijk zielig was. Meestal is het protocol pcm met xylometazoline neusspray (let op de leeftijd welke sterkte, evt bij weekendapotheek halen) en na drie dagen check door de huisarts of het verbeterd is. Zo niet, dan ab. Maar ik ging dus altijd naar de ha, liefst dezelfde die die keer de oorontsteking had vastgesteld. Inmiddels gebben ze beide buisjes hier, en geen last meer gehad. Echt niet te lang wachten, er is dan kans op blijvende doofheid.
Mamalon
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

En beterschap natuurlijk... :oops:
Mamalon
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Eve71ne schreef:Benthe heeft volgens mij een hele hoge pijngrens. Gaat een oorontsteking ook wel 'gewoon' over, dus zonder dat er prut uit het oor komt? Ik begin te vermoeden dat zij wel vaker last heeft gehad, maar het niet echt aangaf.
Neusspray heb ik toevallig laatst in huis gehaald (maar ik vergeet het altijd te geven :oops: )
Vrijdag hebben we een consult op het cb vanwege haar slechte spraak. Ik neem aan dat ze dan ook wel even in haar oren kijken.
Als ze een slechte spraak heeft kan dit inderdaad samenhangen met regelmatig terugkerende oorontstekingen. En daardoor mogelijk gehoorsverlies.Dit kan ook doordat er gewoon heel veel vocht achter de trommelvliezen zit. Soms gaat het kwartje pas later vallen (was bij ons wel zo namelijk) en heb je ineens door dat er een terugkerend patroon in zit. Bepaalde gedragingen bij W essel kondigen een oorontsteking aan. De ene keer geeft hij veel meer last aan dan een andere keer. Waarbij zijn pijngrens behoorlijk is opgeschroefd door die regelmatige oorontstekingen. Buisjes waren hier trouwens ook een zeer goede remedie.

Beterschap voor Benthe. Ik zou zeker een afspraak maken bij de ha. Mocht hij nu iets zien zou ik ook gelijk een verwijzing vragen bij de KNO, zeker omdat ze ook al met spraakachterstand zit. De meeste ha zijn trouwens niet zo scheutig met het doorverwijzen naar de KNO. (soms doet een beetje overdrijven wonderen :D )
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

Hoe is het nu met ben the?
Mamalon
wennetje

Bericht door wennetje »

Slechte spraak werd hier veroorzaakt door doofheid. Althans hij hoorde wel geluiden maar geen nuances. Hij had continu vocht achter trommelvliezen door enorm grote neusamandel maar nu die eruit is blijft iedere verkoudheid resulteren in een oorontsteking. Hier ook geen koorts, hooguit wat grijpen naar oor en wat lastiger slapen maar dan uiteindelijk wel een loopoor waardoor er dus weer een littekentje op dat trommelvlies zit. Niet best als dat te vaak gebeurt dus hier overweeg ik (en de KNO arts) buisjes.

Xylometazoline neusspray is echt nummer 1, daarmee heb je nog wel kans dat het vocht dan via de keel weg kan omdat de buis van Eustachius dan goed doorgankelijk blijft (opgezwollen neusslijmvlies maakt dat lastiger). Verder paracetamol in de nacht en hoofeind ietsje hoger. Lekker koele slaapkamer is ook wel fijn.
Ik ga overigens niet altijd naar huisarts, geloof het ondertussen wel en aan 2, bijna 3, jarigen geven ze nauwelijks meer antibiotica, doet niet zoveel meer dan een natuurlijk verloop. Behalve als er klachten blijven bestaan of er toch koorts bij komt, dan ga ik wel.
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Mamalon schreef:Hoe is het nu met ben the?
Ze ging heel lastig slapen, maar geen pijn meer aangegeven. Ze heeft een sinaspril op. Het lastige vind ik, dat je dus niet merkt dat ze er last van zou kunnen hebben, dat heeft me wel doen besluiten om morgen even langs de ha te gaan om te laten kijken. Ik merk ook niet dat Benthe slecht hoort, al zou het dus best wel kunnen dat ze gehoorsverlies heeft.

Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

hoe gaat het nu met Ben the??
Trotse mama van J en T
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Lief dat je't vraagt. Benthe had schone oortjes, geen ontsteking te zien. De afspraak vrijdag op het cb gaat ook niet door, ze mag dus nog even verder oefenen wat haar spraak betreft. Toch zat ze ook vandaag met haar vinger in haar linkeroor wat ik echt wel opvallend vind.

Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Houd het maar wel goed in de gaten. We hadden het in de vakantie ook met Danique. Voor de vakantie zijn we nog met haar bij de huisarts geweest omdat Danique steeds met de vingers in haar oren zat en af en toe pijn aan gaf. Er was niets te zien, alles was schoon.
Een week later, op de camping werd Danique flink ziek en toen bleek ze (naast buikgriep) een fikse oorontsteking te hebben. De huisarts daar gaf aan dat het zo heftig was dat Danique daar al langer last van gehad moest hebben.....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Vermanen

Bericht door Vermanen »

even een middeltje van oma:
mosterd op de achterkant van het oor smeren en pleister erop.
werkt pijnstillend.
wennetje

Bericht door wennetje »

Hier ook eens naar huis gestuurd omdat er niets te zien was. Twee dagen later zat ik na een helse nacht op de spoedpost en bleek Joris een dubbele oorontsteking zelfs te hebben...
Plaats reactie