Nieuwe luiers of niet?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wennetje

Nieuwe luiers of niet?

Bericht door wennetje »

Wat zouden jullie doen?
Joris draagt sinds ruim een jaar wasbare luiers. Hij reageerde opeens allergisch op wegwerpluiers en na verschillende merken geprobeerd te hebben ben ik toch maar op wasbare luiers over gestapt. Was een rib uit mijn lijf in 1 keer maar het viel me verder erg mee.
Nu zijn die luiers 'op' aan het raken. Ze krijgen kleine gaatjes waardoor ze gaan lekken en sommige luiers ruiken naar poep zodra ze nat worden. Levert een vaag naar poep stinkend jongetje op terwijl er geen poep te bekennen is. Ze zijn aan vervanging toe..... alleen, moet ik dat nu nog doen?
Joris is bijna 3 en toont weinig tekenen van zindelijk worden. Hij voelt nu wel dat hij gepoept heeft en heeft me welgeteld 1x gevraagd of ik hem wilde verschonen maar verder niets. Hij zit geregeld even op het potje, voor 2 hele seconden. Ik laat hem na het douchen lekker bloot rondlopen, vaak plast hij dan wel ergens en ren ik met de po achter hem aan om het laatste druppeltje op te vangen (en hem flink te prijzen). Het vlot nog niet zo. Een nieuw luierpakket kost echter 279 euro... :-(
Appendix
J&J SANTORINI

Re: Nieuwe luiers of niet?

Bericht door Appendix »

Ik zou het geloof ik nog even aankijken met de wasbare luiers die je hebt of toch wegwerp proberen. De kans is groot dat hij nu niet meer allergisch reageert. Die 279 is wel veel.... Overweeg je een tweede? Voor hoeveel zou je die wasbare luiers weer kunnen verkopen?

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Wat heb je voor luiers?
Om dat luchtje tegen te gaan zou je kunnen proberen om ze te strippen. Bij de luiers die ik heb gehad werkte dat altijd.
Gaatjes in luiers heb ik nog nooit van gehoord trouwens, wat zonde!
Misschien kan je tweedehands wat scoren? Scheelt allicht.
wennetje

Bericht door wennetje »

Strippen? Wat bedoel je dan?

De gaatjes zitten in de buitenste laag, daar waar de meeste plooitjes zitten bij de beentjes. Ik heb overigens de ultra alles in een van Kushies.
Appendix, ja hij reageert nog allergisch. Op die van het kdv nog het ergste, binnen een uur jeukende rode uitslag op zijn flanken.
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

wennetje schreef:Strippen? Wat bedoel je dan?

De gaatjes zitten in de buitenste laag, daar waar de meeste plooitjes zitten bij de beentjes. Ik heb overigens de ultra alles in een van Kushies.
Appendix, ja hij reageert nog allergisch. Op die van het kdv nog het ergste, binnen een uur jeukende rode uitslag op zijn flanken.
Strippen is wassen met een paar druppels / klein scheutje afwasmiddel.
http://klein-spook.be/veelgestelde-vrag ... s-strippen
Werkte hier perfect!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Je zou misschien ook even kunnen bellen/mailen naar het merk waar ze van zijn om te vragen of het 'normaal' is dat je met 1 jaar gebruik van die luiers al slijtage hebt enz. En natuurlijk dat je dat zeer verbaasd enz.
Mijn ervaring is dat je middels netjes 'klagen' vaak veel voor elkaar krijgt.
Ik zou namelijk serieus denken dat wasbare luiers toch wel minstens 1 kind mee zouden moeten gaan...
wennetje

Bericht door wennetje »

Heb ze al eens op 90 graden gewassen zonder resultaat maar ik ga dit zeker proberen! Nu alleen nog wel een beetje zonnige dag ;-)

Ik heb ze (little ones) aangeschreven. Had ik al eens eerder gedaan met een klacht over hun nieuwste soort ultradunne luiers maar daar nooit meer iets van gehoord, dus ben niet hoopvol. Ik zie nu wel dat die luiers uit de collectie zijn.
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

wennetje schreef:Heb ze al eens op 90 graden gewassen zonder resultaat maar ik ga dit zeker proberen! Nu alleen nog wel een beetje zonnige dag ;-)

Ik heb ze (little ones) aangeschreven. Had ik al eens eerder gedaan met een klacht over hun nieuwste soort ultradunne luiers maar daar nooit meer iets van gehoord, dus ben niet hoopvol. Ik zie nu wel dat die luiers uit de collectie zijn.
Slecht zeg, en zou echt niet moeten kunnen idd binnen zo'n korte tijd al dermate slijtage.
Als little ones er niets mee doet kan je dan misschien rechtstreeks met Kushies contact opnemen?
Heb ik destijds gedaan toen webwinkel niet meer reageerde op klacht over IttiBitti's, waarna het allemaal heel snel werd opgelost.
Plaats reactie