Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door Pauwtje »

Mijn oneindige voorraad gekolfde mm blijkt nu toch niet zo oneindig te zijn. Lange tijd kolfde ik meer dan Evy overdag dronk. Helaas is er ook veel weggegooid, omdat Evy erg onvoorspelbaar uit de fles dronk. Overdag gaat dat nu wel beter, maar s avonds een flesje is nog steeds heel onvoorspelbaar. En dat stelt mij nu een beetje voor een dilemma. Ze drinkt voor het slapen gaan om 19 uur en rond 22 uur nog een keer. Als ik nu wegga s avonds, laat ik maar gewoon 2 flesjes van ongeveer 100cc achter. De ene keer drinkt ze dat op, de andere keer drinkt ze een beetje, weer een andere keer wil ze er helemaal niks van. En dan staan we weer mm weg te gooien, drinkt ze zich s nachts een slag in de rondte bij mij en en pak ik voor de volgende dag weer een flesje uit de voorraad. En naarmate ze ouder wordt, groeit bij mij ook de behoefte om s avonds vaker weg te gaan. En nou zat ik te denken om voor de avonden dat ik weg ben van die pakjes kv te kopen, dat is toch minder erg om weg te gooien als ze het niet drinkt. Ik schat nu in dat ik het toch niet helemaal tot haar 1e verjaardag ga redden zonder kv. Maar wat is nou 'beter'? Zolang mogelijk alleen maar mm, of de voorraad mm over een zolang mogelijke periode verspreiden? Of maakt het geen bal uit :wink:
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13450
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door Chantal »

ik denk dat hoe jonger een kindje is, hoe belangrijker bv is. dus ik zou nu de voorraad opmaken, dan is ze straks weer wat ouder en eet ze toch al meer ander eten.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4282
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door Ana »

ja ik zou eerst de voorraad gebruiken, die kun je niet oneindig in de vriezer houden (wel 6 maanden dacht ik) straks kun je gewoon gaan vervangen met bijvoorbeeld yoghurt en gaat ze ook minder drinken.

Ik heb zelf al veel eerder wat kv moeten gebruiken, maar het lijkt mij dat als je dat nog niet hebt gedaan, je dat het beste zo lang mogelijk uitstelt, dan geef je de darmpjes zo lang mogelijk de tijd.

Misschien s avonds toch kleinere porties achter laten, en eventueel wat invriezen in ijsblokzakjes, dan kun je makkelijk en snel wat extra cc's ontdooien. (Ik heb op bvforum gelezen dat je zelfs ontdooide melk opnieuw kunt invriezen mits je het in de koelkast laat ontdooien, zo kun je misschien een grotere hoeveelheid even opdelen in ijsblokjes)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ves

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door Ves »

Ik zou ook eerst de voorraad opmaken, zelfde redenering als hierboven!
Chabeli

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door Chabeli »

ik zou ook eerst de voorraad opmaken. Straks drinkt ze overdag toch weer minder, dan gaat de voorraad ook minder snel.

Is het geen optie om te kolven voordat je gaat? Dan hoef je minder melk te ontdooien. De verse melk kun je, als die niet op gaat, later alsnog invriezen.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door kaatje71 »

ik zou ook eerst de voorraad opmaken ( en doe dat zelf dus ook).
Ik probeer meer te kijken naar wat er nu nodig is dan vooruit te denken.
Vanaf een jaar hoeven ze ook geen kv meer, dat scheelt voor mijn idee ook. Maar ik weet niet of je het zo lang redt met de voorraad.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
wennetje

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door wennetje »

Zelfs als je nog maar 1x moedermelk geeft op een dag en verder aangevuld met yoghurt, water, thee, sterk verdunde diksap, etc bevat je moedermelk alles wat je wilt geven. Er zit zeg maar een hogere concentratie in van afweerstoffen ed. Tenminste zo is het mij uitgelegd. Dus zo lang mogelijk alleen mm en als dat niet lukt zo lang mogelijk mm.
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3518
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door Appendix »

wennetje schreef:Zelfs als je nog maar 1x moedermelk geeft op een dag en verder aangevuld met yoghurt, water, thee, sterk verdunde diksap, etc bevat je moedermelk alles wat je wilt geven. Er zit zeg maar een hogere concentratie in van afweerstoffen ed. Tenminste zo is het mij uitgelegd. Dus zo lang mogelijk alleen mm en als dat niet lukt zo lang mogelijk mm.
wzz. Als je dus in ieder geval nog zelf 1 voeding per dag geeft en je kind ouder is dan een half, maakt het volgens mij niet zoveel uit of je eerst al je voorraad opmaakt of gelijk begint met kv en je voorraad uitsmeert. Ze krijgt nu toch ook al ander voer, toch?
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door LauramvAnneenLisa »

als een kind al bijvoeding krijgt en geen probleem emt koemelk heeft dan lijkt kv me geen probleem ernaast.
Hoe sta je zelf tov het weggooien van de melk? Want je zou ook de bv voorraad kunnen gebruiken voor de voedingen die ze zeer waarschijnlijk wel drinkt, en kv voor de tijdstippen dat het het vaakst toch niet nodig blijkt. Zo wordt er minder weggegooid.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8111
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door channiemam »

Vera dronk vanaf 10 maand alleen savonds nog 2 keer. Als ik moest werken kreeg ze dan een gewoon flesje melk zonder problemen. Hoeft dus geeneens kv te zijn?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door Pauwtje »

LauramvAnneenLisa schreef:als een kind al bijvoeding krijgt en geen probleem emt koemelk heeft dan lijkt kv me geen probleem ernaast.
Hoe sta je zelf tov het weggooien van de melk? Want je zou ook de bv voorraad kunnen gebruiken voor de voedingen die ze zeer waarschijnlijk wel drinkt, en kv voor de tijdstippen dat het het vaakst toch niet nodig blijkt. Zo wordt er minder weggegooid.
Dat is dus precies wat ik nu in gedachte heb. Toen ik nog heel voorraad had, vond ik het niet zo erg om wat mm weg te gooien. Nu begin ik het wel echt zonde te vinden. Overdag drinkt ze de flesjes over het algemeen prima, die blijf ik zo lang mogelijk wel gewoon met mm geven. Maar die avonden... En eet inmiddels ook al aardige hoeveelheden bijvoeding.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Suuz

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door Suuz »

Nog een kanttekening: En wat als ze ook kv niet wil drinken? Ik heb p dat ook eens aangeboden omdat ze ook geen mm uit fles wilde drinken.. maar kv wilde ze ook niet.
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door Truus »

Hier is de voorraad op een gegeven moment ook er hard doorheen gegaan. Zodra de mm op was, kreeg ze op een werkdag van mij een flesje kv. Dat was vanaf een maand of 9. Toen ik op mijn werk stopte met kolven.
Zo krijgt ze dus 2 x per week een flesje kv nu. Tussen de middag bij haar broodje, op mijn werkdagen. 's Morgens tussendoor en 's middags tussendoor krijgt ze dan van papa/oma water of diksap aangeboden.
De rest van de tijd krijgt ze nog bv op verzoek. Zo'n 5 keer per dag.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door Pauwtje »

Suuz schreef:Nog een kanttekening: En wat als ze ook kv niet wil drinken? Ik heb p dat ook eens aangeboden omdat ze ook geen mm uit fles wilde drinken.. maar kv wilde ze ook niet.
Haha, daar heb ik nog niet eens over nagedacht. Maar dat zoekt manlief dan maar lekker uit op zo'n avond. En dan weten we dat voor de volgende keer weer.

Ik denk er nog even over na. Deze week ga ik niet weg, dan een week vakantie, en dan is ze alweer ruim 8 maanden.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Zo lang mogelijk alleen bv, of zo lang mogelijk bv?

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Suuz schreef:Nog een kanttekening: En wat als ze ook kv niet wil drinken? Ik heb p dat ook eens aangeboden omdat ze ook geen mm uit fles wilde drinken.. maar kv wilde ze ook niet.
hier zijn ze slecht in flesdrinken na 9 maanden :roll: maar dan krijgen ze dus extra fruithap, of pap van mm, zodat er wel vocht binnenkomt als ik er niet ben.
maar ik ben savonds altijd thuis vooralsnog, speelt hier alleen overdag.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Plaats reactie