Voorhuidje
Voorhuidje
Weet iemand vanaf wanneer je moet beginnen met het voorhuidje van het piemeltje naar achteren te doen om schoon te maken? Ik merk dat het voorhuidje losser zit dan toen hij baby was maar Joris wil niet dat ik aan zijn piemeltje zit dus verder dan een hele korte inspectie (geen viezigheid, niet vurig rood, etc) daaronder kom ik niet. Ik weet niet wanneer ik daarin door moet zetten. Weten jullie dat?
- LindaJager
- J&J MALEDIVEN
Re: Voorhuidje
Niet. Gewoon af en toe in bad zetten te weken, je kind dan
en dan blijft het wel schoon. Hij heeft nog een paar jaar voordat de voorhuid echt helemaal los moet zitten. Zo lang hij niet met een ballonnetje plast, geen pijn heeft en er geen troep uitkomt, lekker met rust laten

Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
met een ballonnetje plassen? Het viel mij laatst toevallig op dat Robins piemeltje opzet als hij plast (waar je al niet op let..), maar dat is toch wel normaal?
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Ik ben sinds kort begonnen om B. zelf zijn voorhuidje terug te laten schuiven onder de douche. Dat vindt hij wel interessant. Volgens mij komt het inderdaad vanzelf goed.Lastig he die piemeltjes 

als het jochie het zelf wil en kan mag hij eraan zitten onder de douche. al het niet lukt is het ook niet erg.
er gaat nu op 4-12 jaar ook een draadje over namelijk
tot 7 jaar is het niet erg.
er gaat nu op 4-12 jaar ook een draadje over namelijk

tot 7 jaar is het niet erg.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Jazeker, en daar sta je dan als alleenstaande moederLastig he die piemeltjes

- LindaJager
- J&J MALEDIVEN
Wel als de voorhuid nog niet wijd genoeg is of als er een verkleving zit. Het kan op zich geen kwaad zo lang er geen andere klachten zijn.SuzanneV schreef:met een ballonnetje plassen? Het viel mij laatst toevallig op dat Robins piemeltje opzet als hij plast (waar je al niet op let..), maar dat is toch wel normaal?
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Hmmm, R zegt de laatste tijd eerg vaak dat zijn plasser zeer doet. Ik mag er niet aanzitten/kijken. Is ook zo'n ballonvorm dan. Vreemd, laatst zei hij het met verschonen ook maar zat er toen zélf aan. Laatst weer. Zou ik ermee hen moeten?LindaJager schreef:Wel als de voorhuid nog niet wijd genoeg is of als er een verkleving zit. Het kan op zich geen kwaad zo lang er geen andere klachten zijn.SuzanneV schreef:met een ballonnetje plassen? Het viel mij laatst toevallig op dat Robins piemeltje opzet als hij plast (waar je al niet op let..), maar dat is toch wel normaal?