Uitgepuzzeld op KDV

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
KarinH

Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door KarinH »

Wat zouden jullie doen?

Eveline (bijna 3 jaar) houdt enorm van puzzelen en begint zo ook meestal rustig haar dag op KDV. Maar ze is er ook erg goed in. Ze legt thuis dezelfde puzzels als Christian, die volgens de verpakking bedoeld zijn voor kinderen van 6+ jaar (100 stukjes).
KDV heeft al aangegeven dat ze de moeilijkste puzzels die ze hebben in een oogwenk legt. Dus geen uitdaging meer, maar nog wel meer dan een jaar te gaan daar...

Juist omdat ze het zo leuk vindt, ben ik bijna geneigd om zelf een paar 2e-hands puzzels die bij haar aansluiten op de groep neer te leggen (in overleg met leidsters natuurlijk), maar ja, misschien ook wel erg overdreven (en niet zo handig, want hoe lang zal die compleet/heel blijven??).

Dan moet ze maar gewoon op zoek naar iets anders om te doen op KDV en alleen thuis 'uitdagend' puzzelen?
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8111
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door channiemam »

Bij carmen hebben ze wat puzzels van de basisschool geleend.
Anders idd wat oude puzzels kopen voor haar?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Vermanen

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door Vermanen »

Hannah vind puzzelen ook enorm leuk.
Die legde de puzzels in groep 1 van één van de oppaskindjes ook weer even netjes :lol:
Juf helemaal verbaasd want het oppaskindje kon dat nog helemaal niet.
Hannah was toen net 3 en oppaskindje 4,5.

Maar ik zou kijken of er andere dingen zijn die haar wel uitdagen maar die niet meteen nieuw materiaal vragen.
Zoals dingen natekenen of een blokkendoos met letters oid?
Die laatste is bij Hannah een hit, dan zoekt ze alle letters van namen die ze kent op.
Mieke

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door Mieke »

Wij hebben Jon@than wel puzzels meegegeven naar de psz. Hij was net 3 jaar en maakte puzzels van 150 stukjes. Daar hadden ze er maar 1 van op de psz, dus nam hij vaak zijn eigen puzzels mee. De juffen hebben toen ook nog een paar moeilijkere puzzels gekocht voor op de psz. Zo had hij weer voldoende uitdaging.
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2776
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door marije1977 »

Zit er een bso bij het kdv of bij dezelfde organisatie, misschien dat ze daar wat kunnen lenen? Anders zou ik inderdaad zelf iets meegeven. Bij een puzzel loop je misschien wel het risico dat er stukjes kwijtraken, maar hoe erg is dat bij een 2e handspuzzel? Vindt ze mini (of bambini) loco leuk? Dat kun je op zich ook wel makkelijk meegeven en kunnen ze lekker aan tafel zelf rustig mee aan de slag.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4921
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door marjolein62b »

Maartje gaat ook erg hard. Ik ben met haar wel overgestapt op een andere soort puzzel.
Een legpuzzel kan ze makkelijk maar met een blokpuzzel had ze toch weer even moeite.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Dragoste

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door Dragoste »

als je het zelf geen probleem vind om er wat tweedehands te kopen zou ik t in overleg met de leiding daar gewoon doen hoor!
julietta
J&J TEXEL
Berichten: 262
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:23 pm

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door julietta »

Op de PSZ haalden ze speciaal voor Martijn altijd werkjes van de kleuterklassen vandaan. Hij had al snel alle andere werkjes gedaan en had echt uitdaging nodig. Kan dat bij jullie niet, en anders zou ik inderdaad gewoon wat 2e hands puzzels meegeven.
Julietta, mv Sander(02-06-2004) en Martijn (22-08-2007)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13448
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door Chantal »

ik zou even vragen of ze de mogelijkheid hebben om zelf nieuwe moeilijke puzzels aan te schaffen. en als dat niet lukt zou ik zelf even op marktplaats of een rommelmarkt kijken.
zelfs in de speelgoedwinkel nieuw zijn puzzels niet zo heel duur vind ik.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door Nancy »

Ik zou niet zo snel andere puzzels meegeven. Stukjes zijn vaak kleiner waardoor ze én sneller kwijt raken, en nog erger, er zijn natuurlijk ook kleinere kinderen die de stukjes in hun mond kunnen stoppen.

Kan er geen uitdaging op een ander gebied aangeboden worden? Bij Yara hebben ze bijvoorbeeld een drie-plus groep waar ze af en toe heen gaat: daar ligt ander materiaal, verkleedkleren, Barbiepoppen. Er worden ook weleens spelletjes gespeeld (Bingo met plaatjes, Boomgaard) Knutselen/tekenen/kleuren kun je natuurlijk ook wat moeilijker maken.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4325
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door Thommy »

T_om had precies hetzelfde. In eerste instantie ben ik eigen puzzels mee gaan geven, later heb ik een spelkoffer (dit leer ik op de kleuterschool) gekocht. Hierin zitten meerdere spellen (logica, rekenen etc.) en die neemt hij nu standaard mee. De ene keer speelt hij er wel mee, een andere keer niet. Maar dat maakt wel dat hij weer met plezier gaat.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Gebruikersavatar
Ilja
J&J TEXEL
Berichten: 852
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:05 pm

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door Ilja »

Zelf iets,mee geven zou nou echt nooit in me oo komen. Ik neem aan dat ze geen vijf dagen per week daar heen gaat? En er is toch wel meer te doen, andere dingen dan puzzelen? En dan thuis aan de puzzel behoefte voldoen?
Mama van Soufian (17-11-2005) en Yasmine (17-04-2009)

Everything is going to be ok in the end, if it's not ok, it's not the end........
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12599
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Uitgepuzzeld op KDV

Bericht door monika »

Misschien wordt het tijd om een iets anders te ontwikkelen. Bij ons op KDV begonnen ze ook vaak met stickers plakken, kan je ook de mooiste dingen mee maken en steeds moeilijker maken.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie