verstopt door bijvoeding en nu?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marjo

verstopt door bijvoeding en nu?

Bericht door Marjo »

E vi eet goed fruit en soms een beetje groente. Ze heeft alleen best last van verstopping. Ze perst zich een ongeluk en er komt niks en als het wel komt is het keihard. Ik heb al bedacht om even helemaal terug te gaan op de bv.
Maar is er meer wat ik kan doen?
Pauline
J&J MALEDIVEN

Re: verstopt door bijvoeding en nu?

Bericht door Pauline »

Ik denk dat het een kwestie is van voorzichtig bijvoeding introduceren. Niet teveel tegelijk. Haar darmpjes kunnen het blijkbaar nog niet aan. Ik heb voor sjoerd toen een drankje bij de dokter gehaald. Ehhh naam ben ik ff kwijt.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Marjo

Bericht door Marjo »

Pauline schreef:Ik denk dat het een kwestie is van voorzichtig bijvoeding introduceren. Niet teveel tegelijk. Haar darmpjes kunnen het blijkbaar nog niet aan. Ik heb voor sjoerd toen een drankje bij de dokter gehaald. Ehhh naam ben ik ff kwijt.
Lactulose bedoel je? Heb je dat ook gebruikt toen hij een baby was? En misschien heb je gelijk en moet het wat minder. Maar ze is zo enthousiast en dat is weer zo leuk om te zien :oops: .
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Ja, lactulose. Volgens mij heb ik t gebruikt tussen de 4 maanden en anderhalf jaar. Met 4 maanden is hij geopereerd en had hij toen verstopping door de morfine. Met een maand of 8 had hij er last van door de bijvoeding. Ik heb het sporadisch gebruikt, om de ontlasting af en toe weer ff zachter te krijgen. Als het nodig was.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Emma had daar tot een maand of 11 ook veel last van. Ik ging steeds weer teru g naar volledige bv tot het probleem voorbij was. Pas vanaf dat ze een jaar is gaat het echt goed.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ik zou niet direct met middeltjes beginnen maar gewoon even terug op volledige borstvoeding en dan goed kijken welk fruit je als eerste geeft. Kleine hoeveelheden en dan vooral bijv pruimen (zijn wel duurder maar wel gewoon te koop nu) ipv banaan.

Zielig is dat he? Het zijn inderdaad de darmen die er aan moeten wennen. Komt helemaal goed.
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Marjo

Bericht door Marjo »

Volledige bv lijkt idd wel wat te werken. Het gaat ietje beter. Er komt wat uit. Banaan gaven we al niet, alleen peer en appel.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Marjo schreef:Volledige bv lijkt idd wel wat te werken. Het gaat ietje beter. Er komt wat uit. Banaan gaven we al niet, alleen peer en appel.
Fijn! Het blijft in het begin een beetje aftasten he. Hopelijk is ze er snel vanaf en kan je weer lekker verder gaan met de bijvoeding. Ze vindt het zeker wel lekker of niet?
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Marjo

Bericht door Marjo »

Hmmmm, laten we zeggen de verstopping is weg. Verder zal ik niet al teveel in details treden :P :P .
Poeh, wat ben ik blij en ook blij met de bv. Anders was het nooit zo snel opgelost volgens mij.
En ze vindt het inderdaad erg lekker, ik denk een beetje te. Maar dat is bekend van d'r grote zus.
Suuz

Bericht door Suuz »

mijn dochter had en heeft dat nog steeds.. Ze drinkt goed, eet veel fruit en volkoren producten.. Geen warm eten. Maar ik moet erg goed oppassen met wat ik haar geef. Soms wat extra pruimenmoes, geen banaan als ze weer dreigt te verstoppen en zowiezo weinig banaan. enz enz..

Maar je zou toch eerst de blokkade moeten wegnemen zei mijn HA, ik heb daarvoor eerst lactolose gebruikt (ja ook al zo jong, mocht van HA) Maar dat hielp niet voldoende. Dus heb van de HA, ForLax gekregen. Een poeder die je oplost in water, die maakt de verstopte gedeelte weker en kan zo uit gepoept worden. En zodra het weer goed loopt, stoppen.. En goed op de voedsel inname letten.

Dus veel vezels, meeste vezels zitten juist in bepaalde fruitsoorten.. dus echt goed varieren. Iig bruin brood, en indien ze ouder word zo snel mogelijk na volkoren gaan.. (nu is ze nog te jong)
Geen banaan, veel pruimen, veel drinken (en ja borstvoeding is dan erg goed)

edit: blokkade is dus weg.. Mooi!
Laatst gewijzigd door Suuz op zo jan 22, 2012 7:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Suuz

Bericht door Suuz »

appel zonder schil verstopt ook zei Stefan Kleintjes tegen mij.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Doe je ook olie door het eten? Dat scheelt ook al wel.

Gelukkig heir 2 goede poepers, het lijkt me echt heel zielig
Suuz

Bericht door Suuz »

mama van b en c schreef:Doe je ook olie door het eten? Dat scheelt ook al wel.

oja idd maisolie zei stefan!
Marjo

Bericht door Marjo »

Suuz schreef:
mama van b en c schreef:Doe je ook olie door het eten? Dat scheelt ook al wel.

oja idd maisolie zei stefan!
Vergeten jullie niet dat ze net 6 maanden zijn? We zijn echt net begonnen met bijvoeding. Wat appel en peer hebben ze gehad en een paar hapjes wortel. Volgens mij is het een logisch iets dat de darmpjes moeten wennen aan de bijvoeding. Ik denk ook zeker niet dat het een chronisch iets is. Ik denk dat ik E vi wat moet remmen in haar enthousiasme en dus de hoeveelheden bedoel ik.
Wat hebben we een poepluiers gehad vandaag :shock:
Suuz

Bericht door Suuz »

Hmmm nee vergat ik niet.. Ik ben al met P bezig ook al vanaf 6 maanden. En met Stefan. Met 9 maanden al aan de meds gegaan.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Ze raden toch bij elke bijvoeding aan om er olie over te doen? Meteen vanaf 6 maanden.
Plaats reactie