operatie Danique (andere datum)
operatie Danique (andere datum)
Net kreeg ik een brief van het ziekenhuis met de definitieve datum voor de heupoperatie van Danique. Staat er nu ineens een andere datum bij dan die we al hadden gekregen! Het is nu een dag later, maar goed, ik had al wel alles geregeld. Gelijk gebeld, blijkt de persoon die mij die datum had gegeven niet goed had gekeken.... Deze operaties worden op elke 1e dinsdag van de maand uitgevoerd, zij was van de maandag uitgegaan.
En dan willen ze graag dat ik de dag ervoor om 17:00 daar met Danique kom én dat we dan al gegeten hebben! (ik moet dan om 16:00 weg, dat kan dan toch niet?)
17:00 uur is zo onhandig, ze willen dat graag zodat ze Danique een beetje kunnen leren kennen. Ik heb ze uitgelegd dat dat niet zo werkt: Danique is nog maar een peuter en om 17:00 is Danique echt niet gezellig meer, ze wil dan eten en ze gaat meestal al om 19:00 uur naar bed. Hoe moet je haar dan leren kennen?
Ze moest toegeven dat ze daar niet over na had gedacht.
Nu is het zo afgesproken:
maandag 6 februari om 15:00 opname
dinsdag 7 februari rond 8 uur operatie.
Wel balen, ik had net alles voor Marit geregeld (incl logeerpartij). Opa en oma maar even lief vragen of hun logeetje ook een dagje later mag komen...
En dan willen ze graag dat ik de dag ervoor om 17:00 daar met Danique kom én dat we dan al gegeten hebben! (ik moet dan om 16:00 weg, dat kan dan toch niet?)
17:00 uur is zo onhandig, ze willen dat graag zodat ze Danique een beetje kunnen leren kennen. Ik heb ze uitgelegd dat dat niet zo werkt: Danique is nog maar een peuter en om 17:00 is Danique echt niet gezellig meer, ze wil dan eten en ze gaat meestal al om 19:00 uur naar bed. Hoe moet je haar dan leren kennen?
Ze moest toegeven dat ze daar niet over na had gedacht.
Nu is het zo afgesproken:
maandag 6 februari om 15:00 opname
dinsdag 7 februari rond 8 uur operatie.
Wel balen, ik had net alles voor Marit geregeld (incl logeerpartij). Opa en oma maar even lief vragen of hun logeetje ook een dagje later mag komen...
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Re: operatie Danique (andere datum)
Oh dat is inderdaad balen, heb je net alles geregeld.... Wanneer is het?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Balen zeg!
Hopelijk kan je alles nog wel rond krijgen voor die tijd.
Hopelijk kan je alles nog wel rond krijgen voor die tijd.
Lekker handig weer. Gelukkig kreeg je nog een schriftelijke bevestiging.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Nou lekker handig inderdaad. Maar inderdaad wel fijn dat je nog een bevestigingsbroef kreeg anders had je het pas op het allerlaatst geweten. Nu kan je nog de oppas een beetje aanpassen als zij ook kunnen natuurlijk!
Wat een geregel zo he....
Wat een geregel zo he....
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Het scheelt maar een dag, maar toch. Ik had alles geregeld en moest het nu weer gaan omgooien. En ineens moeten we al wel de dag ervoor in het ziekenhuis zijn, zou eerst niet hoeven.
Het is wat lastig ivm de vrije dagen van manlief. We hebben mijn moeder bereid gevonden om Danique en mij maandag weg te brengen naar het ziekenhuis, dan kan A lexander gewoon gaan werken. Hij kan wel mee gaan, maar het kost hem én een vrije dag én hij heeft er niets te doen....
Vandaar deze keuze. Mijn schoonouders vangen Marit die week op. Ze halen haar maandag uit school, brengen en halen haar dinsdag ook weer en indien nodig kan ze er de woensdag ook blijven.
Het is wat lastig ivm de vrije dagen van manlief. We hebben mijn moeder bereid gevonden om Danique en mij maandag weg te brengen naar het ziekenhuis, dan kan A lexander gewoon gaan werken. Hij kan wel mee gaan, maar het kost hem én een vrije dag én hij heeft er niets te doen....
Vandaar deze keuze. Mijn schoonouders vangen Marit die week op. Ze halen haar maandag uit school, brengen en halen haar dinsdag ook weer en indien nodig kan ze er de woensdag ook blijven.
)

Niet fijn zeg, wat een gedoe. Maar gelukkig heb je de planning eromheen weer aan kunnen passen. Is de operatie al snel?
Staat in mijn 1e bericht...Ves schreef:Niet fijn zeg, wat een gedoe. Maar gelukkig heb je de planning eromheen weer aan kunnen passen. Is de operatie al snel?

)

Wat onhandig zeg! En ja, in het ziekenhuis denken ze niet at veder na, dat je alles al geregeld hebt en het lastig is om alles om te gooien. En 17 uur, idd niet handig nee.
Fijn dat alles wel weer rond is.
Alvast heel veel sterkte tegewenst!!!!!
Fijn dat alles wel weer rond is.
Alvast heel veel sterkte tegewenst!!!!!
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
OepsMiranda schreef:Staat in mijn 1e bericht...Ves schreef:Niet fijn zeg, wat een gedoe. Maar gelukkig heb je de planning eromheen weer aan kunnen passen. Is de operatie al snel?(dinsdag 7 februari)

Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Pff heb je net alles geregeld, moet je het weer omgooien, wat een gedoe.
Gelukkig kan Marit bij je schoonouders terecht. Dat is al een hele opluchting lijkt mij.
Succes!
Gelukkig kan Marit bij je schoonouders terecht. Dat is al een hele opluchting lijkt mij.
Succes!
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Dat is al snel, fijn dat je ouders en schoonoudrs zo mee werken. Zie je er tegen op?
Het verbaast me wel een beetje dat er blijkbaar verwacht wordt dat een ziekenhuis overal aan denkt in de planning. Dat je een andere datum hebt doorgekregen en rest niet van te voren hoefde te komen is natuurlijk vreemd. Maar meer in zijn algemeenheid vind ik niet dat een ziekenhuis met ieders voorkeuren rekening kan houden. Het móet natuurlijk wel zo efficiënt mogelijk.
Het verbaast me wel een beetje dat er blijkbaar verwacht wordt dat een ziekenhuis overal aan denkt in de planning. Dat je een andere datum hebt doorgekregen en rest niet van te voren hoefde te komen is natuurlijk vreemd. Maar meer in zijn algemeenheid vind ik niet dat een ziekenhuis met ieders voorkeuren rekening kan houden. Het móet natuurlijk wel zo efficiënt mogelijk.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Ik snap echt wel dat ze niet overal rekening mee kunnen houden, maar om dan te zeggen dat je je om 17:00 moet komen melden en dan ook gegeten moet hebben gaat mij te ver. Zeker als ze aangeven dat ze een kind willen leren kennen en voorbereiden. Sorry, maar dat gaat er bij mij dan niet in. Zeg nu zelf, kinderen van 2 jaar lopen toch niet rond tot 21:00 's avonds?Gootje schreef:Dat is al snel, fijn dat je ouders en schoonoudrs zo mee werken. Zie je er tegen op?
Als ze willen dat een kind goed uitgerust zo'n ingreep ondergaat moet je vooral het eigen ritme zoveel mogelijk aanhouden is mijn mening. Ga dan overleggen, maar zeg niet klakkeloos dat mensen op een bepaalde tijd moeten komen. Met grotere kinderen vind ik dat nog weer wat anders vind ik, die kun je het nog enigszins uitleggen.
)

Miranda, ik denk dat ik een beetje kort door de bocht ben overgekomen, doordat ik mobiel heb gelezen en gereageerd. Het was niet mijn bedoeling om jou aan te vallen. Ik schreef ook al dat het niet handig van ze is dat ze je een verkeerde datum hebben doorgegeven en dat het nu ineens anders verloopt dan jou verteld is. Gelukkig heb je het anders met ze kunnen regelen en ook de achtervang weten te verplaatsen. Het is denk ik ook een beetje mijn allergie. Mijn schoonzus zegt rustig een operatie af, waar ze al tijden voor op de lijst staat, met een of andere k-smoes.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Nu begrijp ik waarom je zo reageerde. Ik voelde mij in eerste instantie inderdaad aangevallen, maar het is duidelijk zo. Dank je wel dat je het nog even uitlegde.Gootje schreef:Miranda, ik denk dat ik een beetje kort door de bocht ben overgekomen, doordat ik mobiel heb gelezen en gereageerd. Het was niet mijn bedoeling om jou aan te vallen. Ik schreef ook al dat het niet handig van ze is dat ze je een verkeerde datum hebben doorgegeven en dat het nu ineens anders verloopt dan jou verteld is. Gelukkig heb je het anders met ze kunnen regelen en ook de achtervang weten te verplaatsen. Het is denk ik ook een beetje mijn allergie. Mijn schoonzus zegt rustig een operatie af, waar ze al tijden voor op de lijst staat, met een of andere k-smoes.
Wel raar dat je dan een operatie afzegt als je al zo lang op de lijst staat, zou niet eens in mij opkomen!
)

te snel gelezen dusMiranda schreef:Staat in mijn 1e bericht...Ves schreef:Niet fijn zeg, wat een gedoe. Maar gelukkig heb je de planning eromheen weer aan kunnen passen. Is de operatie al snel?(dinsdag 7 februari)

Nog een paar dagen, dan is het zover! Vanmorgen zijn we bij de anaesthesist geweest (nog geen 10 minuten binnen geweest) en we zijn op de afdeling geweest. We hebben er een rondleiding gehad en in de speelkamer heb ik alvast wat nuttige tips gekregen.
Er was nogal wat verwarring over in welk ziekenhuis ze geopereerd moest worden. We hadden nl 2 brieven gekregen, allebei een andere datum en ander ziekenhuis. Er is nu even goed uitgezocht waar Danique geopereerd moet worden. Toch wel knullig als je bij de verkeerde zou staan....
Danique heeft samen met de pedagogisch medewerkster een fotoboek gekeken van alles rondom een operatie. Ook heeft ze samen met haar met het kapje gespeeld wat ze krijgt als ze onder narcose gebracht wordt. Danique vond het allemaal wel prima, ben benieuwd hoe ze het dinsdag daadwerkelijk gaat vinden....Ik ga er nu toch wel meer tegenop zien. Het is maar goed dat we een druk weekend voor de boeg hebben, heb ik genoeg afleiding.
(en morgen ga ik nog even lekker babysnuffelen bij mijn kersverse nichtje!
)
Er was nogal wat verwarring over in welk ziekenhuis ze geopereerd moest worden. We hadden nl 2 brieven gekregen, allebei een andere datum en ander ziekenhuis. Er is nu even goed uitgezocht waar Danique geopereerd moet worden. Toch wel knullig als je bij de verkeerde zou staan....
Danique heeft samen met de pedagogisch medewerkster een fotoboek gekeken van alles rondom een operatie. Ook heeft ze samen met haar met het kapje gespeeld wat ze krijgt als ze onder narcose gebracht wordt. Danique vond het allemaal wel prima, ben benieuwd hoe ze het dinsdag daadwerkelijk gaat vinden....Ik ga er nu toch wel meer tegenop zien. Het is maar goed dat we een druk weekend voor de boeg hebben, heb ik genoeg afleiding.
(en morgen ga ik nog even lekker babysnuffelen bij mijn kersverse nichtje!

)

Spannend hoor allemaal... succes met de voorbereidingen. Hopelijk blijft ze er zo relaxed onder!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)