en ineens moeten wij stoppen :(

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Mare
J&J HAWAII

en ineens moeten wij stoppen :(

Bericht door Mare »

Doordat mijn productie enorm terug liep en ik bang was voor uitdroging zijn wij in hele korte tijd van 3 naar 1 voeding per dag gegaan. Dat was voor David best heftig en hij vraagt er nog veel naar.

Ik had ineens heel veel zin in salmiak rondos en dacht, ach dat beetje soja dat hij dan binnen krijgt zal wel meevallen. Gisteren was David ineens niet meer te houden, zo onrustig, hyper en recalcitrant en 's avonds spuugde hij zijn hele eten weer uit. Zijn huid voelt ook gelijk weer al schuurpapier en hij niest en hoest de hele tijd. Vanochtend ging het spugen gewoon door. Dit lijkt toch wel heel sterk op een allergische reactie.

Wij hebben daarom besloten dat dit dan het einde is van de borstvoeding. :(
Ik was er al een tijdje klaar mee, maar David nog lang niet. Zo stom dat je er dan zo verdrietig om kan zijn. De laatste voeding heb ik niet eens bewust gegeven, geen foto, niks.

Zo stom om zo emo te zijn.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ana
J&J MAURITIUS

Re: en ineens moeten wij stoppen :(

Bericht door Ana »

Ach wat jammer he. Omdat het eigenlijk niet vrijwillig gaat maar je gedwongen wordt door de omstandigheden.
En het is natuurlijk helemaal niet stom dat je emo bent.

Hier is het eigenlijk ook op maar ik voed stug door 8) omdat ik nog geen afscheid kan nemen. Ik kan me er niet toe zetten om te zeggen: dit is de laatste keer.
J0ela al helemaal niet trouwens en ik weet op dit moment ook niet goed hoe ik haar anders in slaap kan krijgen. Zolang dat met droogdrinken lukt, steek ik mijn kop wel in het zand :wink:
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Vermanen

Bericht door Vermanen »

Niks stom.
Het is een afsluiting van een hele fijne periode en die had je liever bewust gemaakt toch?
Wie weet heb je over een week toch nog wel wat en kan je hem die bewust geven om zo afscheid te nemen?
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Wat zo stom voelt is dat ik er zelf vaak geen zin meer in had, maar het nu wel moeilijk vind. Nog een keer aanleggen ga ik niet doen. David zou daar niet mee om kunnen gaan.
Miep
J&J TEXEL

Bericht door Miep »

Heel herkenbaar. Ik had ook gehoopt dat A zelf zou stoppen met drinken maar uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om te stoppen en daar voelde ik me ook rot over. Ik denk dat we soms te streng zijn voor onszelf. Je hebt David een hele mooie periode borstvoeding gegeven en daar mag je heel trots op zijn!
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Jammer dat het zo moet gaan maar niet vergeten om heel trots te zijn op jezelf hoor! En hopelijk heb je straks een klein frummeltje aan de borst.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

vooral zo'n abrupt einde lijkt me lastig. Ookal was je er zelf wel klaar mee, je hebt het niet bewust afgsloten en dat lijkt me het moeilijk maken.
Je hebt het in ieder geval lang aan hem mogen geven! Dat is iets om 'trots' op te zijn toch?
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ik ben ontzettend trots! Op een kleine week na heb ik 28 maanden borstvoeding gegeven. Het grootste gedeelte met een hypoallergeen dieet. Dit had ik nooit verwacht. Ik weet nog dat ik zei: wat ben ik blij als die 6 maanden om zijn. Ik had er niet bij stil gestaan dat dan kv nodig zou zijn :roll:

Dus ja ik moet even proberen het positieve te zien. Bedankt!
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Mare schreef: . Zo stom dat je er dan zo verdrietig om kan zijn. De laatste voeding heb ik niet eens bewust gegeven, geen foto, niks.

Zo stom om zo emo te zijn.
Nee, helemaal niet stom.
Famke is een week of 3 geleden gestopt. Uit zichzelf, met een beetje sturing, en ik wilde graag dat het zo zou lopen, dus ik ben er helemaal tevreden mee. Rationeel dan, want gevoelsmatig vind ik het heel lastig. Ze was zo'n borstenmeisje en ik heb zo van mijn borstvoedingsperiode genoten. En ik heb ook niet een bewuste laatste voeding gehad. Dat alles bij elkaar doet een beetje pijn, maar dat is toch heel gewoon? Een heel speciale periode die je afsluit. En dat jij in je eerste zwangerschapsweken zit én je niet goed voelt zal allemaal meespelen.
Maak het jezelf niet te moeilijk, je mag hier best verdrietig om zijn!
Knuffel!
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

He, je mag supertrots zijn op jezelf, en natuurlijk mag je ook verdrietig zijn als het einde anders gaat dan dat je graag had gewild! Dat verdriet voel ik zelf ook soms nog een beetje, ook al is t alweer bijna een jaar geleden. Geef jezelf maar even de ruimte voor hoor, die hormonen helpen nu ook even niet zo mee... Hoe vindt David t? Kun je een ander knus momentje maken, even lekker knuffelen, of masseren, of boekjes lezen ofzo, in de plaats?
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

Mare schreef:Ik ben ontzettend trots! Op een kleine week na heb ik 28 maanden borstvoeding gegeven. Het grootste gedeelte met een hypoallergeen dieet. Dit had ik nooit verwacht. Ik weet nog dat ik zei: wat ben ik blij als die 6 maanden om zijn. Ik had er niet bij stil gestaan dat dan kv nodig zou zijn :roll:

Dus ja ik moet even proberen het positieve te zien. Bedankt!
Geweldig gedaan! 28 maanden is geweldig. En een ha-dieet valt niet mee (weet er alles van, gelukkig kon Nathan later via de bv wel alles aan, toen kon ik stoppen).
Het positieve inzien zou best een tijdje kunnen duren. Ik heb nathan 32 maanden bv gegeven, maar de eerste maanden voelde het zo als falen dat hij niet meer dronk. Terwijl het echt natuurlijk afgebouwd is, op ons beider verzoek. maar nu ben ik alleen nog maar trots op wat ik heb gedaan en ik hoop bébé minstens zo lang bv te kunnen geven.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (29), Orland (26) en Melvin (24)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Floor83
J&J SANTORINI

Bericht door Floor83 »

Je mag zeker heel trots zijn op je zelf! Je hebt het aller, aller, allerbeste aan David gegeven, en zo lang en met een dieet, is niet niks.
Zoals iemand hier ook zei, kun je een knus moment inlassen op de momenten dat hij bv kreeg?
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Ves

Bericht door Ves »

Wat jammer en heftig om zo ineens te moeten stoppen. Kan me je emoties voorstellen. Jammer dat je de laatste voeding niet bewust gegeven hebt, maar je hebt na 28 maanden genoeg mooie herinneringen die in je geheugen zijn gegrift... (of niet?). En als alles goed loopt over een tijdje opnieuw...
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

's avonds gaat het met mij heel slecht dus Jaap brengt hem naar bed. Dat is denk ik ook beter. Hij heeft het er even moeilijk mee: nee, niet papa. Mama borstje dinkum. Maar eenmaal op zijn kamer gaat het wel. We zijn verbaasd hoe goed hij het accepteert. Ik heb hem ook al wel een tijdje verteld dat de melk bijna op is omdat hij nu een grote jongen is. Dus nu loof ik hem altijd dat hij al zo'n grote jongen is :D

David is niet zo knuffelig en nog steeds heel onrustig, maar hij komt soms bij mij op bed, onder de dekens en dan lekker knus een boekje lezen.
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Wat heb je het goed en lang volgehouden!! Helemaal met zo'n beperkt dieet is het, vind ik, een mega goede prestatie daar wat jullie bereikt hebben?! Iets om MEGA trots op te zijn en (straks) met warme herinneringen naar terug te kijken.

Wat knap van D avid dat hij de verandering zo goed oppakt, ookal verteld hij nog wel even wat hij zo graag deed en wat voor hem 'gewoon' was. Dat is iig een heel mooi en groot compliment voor jou!!

Hou je taai!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Ves

Bericht door Ves »

Fijn dat hij het zo goed accepteert.
Plaats reactie