hulp nodig bij taartuitdaging

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Hanne

hulp nodig bij taartuitdaging

Bericht door Hanne »

ik moet voor Leander een Garfield taart gaan maken. zijn wens is om Garfield uit een lasagna te laten komen. ik heb alleen grote moeite met te verzinnen hoe ik een taart er als echte lasagna uit kan laten zien. ik wil niet die Garfield in het lege lasagnablik met die deken die iedereen maakt.
ik maak wel die kop en die pootjes zo, maar dan komt hij dus echt uit de lasagna en maak ik van die opengevouwen punten midden in de taart. alleen kan ik echt tips en pointers gebruiken hoe ik een rechthoekige taart op lasagna kan laten lijken.
Annemarie

Re: hulp nodig bij taartuitdaging

Bericht door Annemarie »

Misschien hebben Diane of Mieke en Esther tips, die maken wel eens 3D/soeppan :wink: taarten.

Heb je je vraag ook op DLT gesteld?
Hanne

Bericht door Hanne »

nee nog niet. ga ik zeker ook doen. alle tips zijn welkom.
Es

Bericht door Es »

Lasagne kun je misschien maken door verschillende gekleurde rolletjes naast elkaar te leggen en dan voorzichtig plat drukken tot een lapje?? Dit dan voor de zijkanten. Bovenop een laag gele of creme kleurige lap, wat jezelf mooi vind, als kaas laag. Hierover heen dunne sliertjes geel (knoflook pers?? ) gestrooid erover heen.
Is een idee, heb het nog niet eerder uit geprobeerd. Misschien kun je er wat mee?? Succes ermee!

Ben heel benieuwd of dit een handige tip is en hoe het resultaat is als je de taart klaar hebt!!

Ben ook benieuwd wat anderen als idee geven!!
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Poeh... Ik moet er even over nadenken, hoe ik dat aan zou pakken...
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Wanda

Bericht door Wanda »

Weet niks van taarten, maar wel van lasagna, dus ik zou het in een witte stenen (rechthoekige) schaal leggen (met opstaande randen), danwel zo'n schaal namaken. En gewoon de bovenkant als kaas maken (gelig) en rood en gebroken wit laagjes binnenin.
Vermanen

Bericht door Vermanen »

En deze dan?

Afbeelding
Afbeelding
Hanne

Bericht door Hanne »

heel leuk. maar mijn zoon vond hem dus niet goed genoeg. het moest op een echte lasagna lijken. onderhand heb ik deze dus gevonden http://cakecentral.com/cake-decorating- ... 19341.html Het gaat een uitdaging worden, maar wel heel leuk. En Garfield moet dus uit het midden komen.
Vermanen

Bericht door Vermanen »

ziet er goed uit!
Succes met de uitdaging 8)
Wanda

Bericht door Wanda »

Tsss...échte lasagna zit écht wel in een oven schaal!

Afbeelding

:lol: :lol: :lol:
Plaats reactie