'Spoken' op de slaapkamer, hoe mee om te gaan?
'Spoken' op de slaapkamer, hoe mee om te gaan?
Luuk ziet spoken als hij 's avonds naar bed gaat.
Wat is een goede tactiek? Spoken wegjagen of toch zeggen dat spoken niet bestaan, of niet in ons huis alleen in verhaaltjes ofzo. Ik ken het helemaal niet van Sven.
Wat is een goede tactiek? Spoken wegjagen of toch zeggen dat spoken niet bestaan, of niet in ons huis alleen in verhaaltjes ofzo. Ik ken het helemaal niet van Sven.
Re: 'Spoken' op de slaapkamer, hoe mee om te gaan?
Ik zou ze weg jagen
Rick had altijd rare beesten op zijn kamer.
Op een keer hebben we hem een verboden voor rare beesten bord laten tekenen en dit samen op zijn deur gehangen. Nu komen ze niet meer binnen.
Misschien is dit voor jullie ook een idee?
Rick had altijd rare beesten op zijn kamer.
Op een keer hebben we hem een verboden voor rare beesten bord laten tekenen en dit samen op zijn deur gehangen. Nu komen ze niet meer binnen.
Misschien is dit voor jullie ook een idee?
Ik weet niet of het écht spoken zijn of dat hij echt iemand gezien heeft.
Met spoken bedoel ik iets wat er niet is.
Maar ik weet van mijn broertje, mijn neefjes en ook Hannah dat ze ook wel eens écht iets of iemand kunnen zien.
Ik ga er altijd serieus maar wel nonchalant mee om.
Iets als:
Nou, dat is niet de bedoeling he. Dit is jouw slaapkamer en van niemand anders.
Zullen we maar even zeggen dat ie weg moet dan?
Maar ik weet van mijn broertje, mijn neefjes en ook Hannah dat ze ook wel eens écht iets of iemand kunnen zien.
Iets als:
- marije1977
- J&J SANTORINI
Mijn broer had dat vroeger als kind ook. Eerst toen hij een jaar of twee was en later met een jaar of zeven weer. Mijn moeder heeft toen een kabouterknuffel gemaakt die hem hielp om ze weg te jagen.
Marije
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Zo deed ik het bij Morgan ook. Nu hoor ik het haar zelf wel eens doen.Vermanen schreef:Ik weet niet of het écht spoken zijn of dat hij echt iemand gezien heeft.
Iets als:
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Maarten heeftlastvan enge dromen. Daarvoor gebruiken wij het volgende. Allereerst neem ik de engedroom mee, of jaag hem weg. Verder hebben we een knuffel gebombadeerd tot enge dromenvanger. Die beschermd hemtegen enge dromen. Misschien dat je ook zo iets kan doen tegen de spoken?
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Floor heeft dat ook een tijdje gehad en deed ze samen met haar wegjagen, maakte een zwaaiende beweging met mijn armen richting de deur en zei ksssst weg spoken en dan ging ze goed slapen...
Succes met spokenjagen...
Groetjes Nicole
Succes met spokenjagen...
Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Nou, dat dus.Mireille schreef:Zo deed ik het bij Morgan ook. Nu hoor ik het haar zelf wel eens doen.Vermanen schreef:Ik weet niet of het écht spoken zijn of dat hij echt iemand gezien heeft.
Iets als:
En ik laat Nadí zelf haar manier vertellen over hoe ze het wil doen, dan blijft het iets van haarzelf.
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
via de raam naar buiten sturen.en hem laten helpen
S@sh@ "ziet" de laatste tijd monsters op haar kamer... Ik denk dat ze geen echte geesten ziet, want ze maakt er soms een lolletje van en lacht er ook vaak bij. Toch neem ik het serieus en dan "tover" ik ze voor haar de deur uit. Inderdaad ook met arm gebaren en "hocus pocus" dan neem ik ze mee in mijn armen en gooi ze de deur uit en zeg dat ze niet meer terug mogen komen want dit is S@sh@ haar kamertje. Als ze dan nog 3x doorgaat en dan begint te lachen, dan vraag ik waar ze het monster ziet, ga uitgebreid voor haar kijken en deel dan mee dat dat monster al verdwenen is. Dan gaat ze rustig slapen.
Maar het is inderdaad wel goed om te weten of hij echt dingen kan zien of dat het "een monster onder het bed" gebeuren is.
Maar het is inderdaad wel goed om te weten of hij echt dingen kan zien of dat het "een monster onder het bed" gebeuren is.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Ik joeg ze voor R3ns ook altijd weg en dan riep ik "kijk, daar gaat 'ie!". R was altijd zwaar onder de indruk en ik had overal kippevel
Uiteindelijk hielp het en kwamen ze niet meer. Ontkennen en zeggen dat ze niet bestaan helpt volgens mij lang zo goed niet.

Uiteindelijk hielp het en kwamen ze niet meer. Ontkennen en zeggen dat ze niet bestaan helpt volgens mij lang zo goed niet.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Nadí heeft het ook vaak over de 'witte mensen'. Dat sommige lief zijn en sommige niet. En dat ze zowel overdag als 's nachts komen bij haar.
Vandaar dat ze zelf een methode mag bedenken om ze weg te krijgen, zodat ze dit 's nachts zelf ook kan toepassen.
Vandaar dat ze zelf een methode mag bedenken om ze weg te krijgen, zodat ze dit 's nachts zelf ook kan toepassen.
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012