plungers schoonmaken?

Moderator: Chantal

Plaats reactie
diane76
J&J SANTORINI

plungers schoonmaken?

Bericht door diane76 »

Hoe maken jullie je plungers schoon? Tot nu toe haal ik ze uit elkaar, maak ze schoon in een sopje, leg ze te drogen en zet ze weer in elkaar. Tijdens dit proces raak ik minimaal 1 veer kwijt. Inmiddels heb ik dus aardig wat plungers die niet meer naar behoren werken... Echt zonde natuurlijk!

Hoe doen jullie dit? Maak ik het mezelf te moeilijk?
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Annemarie

Re: plungers schoonmaken?

Bericht door Annemarie »

Ik haal ze niet uit elkaar en doe ze in de vaatwasser. Ik ben lui. Dat stuk met de veer wordt toch ook niet vies?
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Annemarie schreef:Ik haal ze niet uit elkaar en doe ze in de vaatwasser. Ik ben lui. Dat stuk met de veer wordt toch ook niet vies?
Ik ben zo bang dat die veer gaat roesten... Mmmmh, ik ga denk ik maar eens een kort programmaatje draaien! Toch maar eens proberen. Het zou het 'leven' een stuk makkelijker maken :roll:
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik heb wel eens een plunger uit elkaar liggen en heb nog geen roestvorming geconstateerd. Misschien kun je bij Wilton ook wel nieuwe veertjes bestellen, handig bij zowel kwijt raken als bij roestvorming.
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Ik gooi ze inderdaad ook gewoon in de vaatwasser. Nog nooit roest ontdekt.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Gaat wel al het vocht er goed uit dan? Daar ben ik ook altijd bang voor, een plunger gebruiken en meteen een stuk natte marsepein hebben... Voordat je 'm dan weer schoon en droog hebt...
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Ik doe ze in een bak goed heet water, schud ze uit en draai ze daarna in een warme droogdoek. Heb het idee dat ze dan niet vochtig blijven.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Als de vaat uit de vaatwasser komt is de vaat toch droog. De plungers dus ook.
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Annemarie schreef:Als de vaat uit de vaatwasser komt is de vaat toch droog. De plungers dus ook.
Er zat toch nog aardig wat water in hoor... na een paar keer indrukken op een droge theedoek leken ze wel droog. Op hoeveel graden was je dan?
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

na een paar keer uit elkaar gehaald te hebben en dus kleine dingetjes kwijt te zijn geraakt, doe ik ze nu ook in de vaatwasser. in het bestekbakje.
dan laat ik ze nog wel een tijd drogen op de theedoek als ze eruit komen. soms wel een paar dagen, dan weet ik tenminste zeker dat ze droog zijn.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Nadat ik dacht dat ik ze goed had schoongemaakt, maar er dus schimmel inzat (gelukkig ontdekte ik dit voor gebruik) haal ik ze nu helemaal uitelkaar. Laat ze drogen en zet ze weer in elkaar. Tot nu toe nog geen onderdelen kwijt geraakt gelukkig.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Waterschimmel Deborah (dat zwarte)?

Ik doe ze ook niet vaak in de vaatwasser, meestal maak ik alles schoon met detolspray en een schone theedoek.

De vaatwasser draait op 40 graden.
Mireille
J&J SANTORINI

Bericht door Mireille »

Ik spoel ze direct na gebruik af met heet water en evt. een drupje afwasmiddel. Uitlekken op een stuk keukenpapier en zodra ze droog zijn in een luchtdicht bakje de kast in.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Annemarie schreef:Waterschimmel Deborah (dat zwarte)?

Ik doe ze ook niet vaak in de vaatwasser, meestal maak ik alles schoon met detolspray en een schone theedoek.

De vaatwasser draait op 40 graden.
Er zaten gewoon restjes fondant/marsepein in. Ik had ze dus blijkbaar niet goed schoongemaakt, terwijl ik dacht van wel. Na een tijdje niet gebruikt te hebben kwam ik er dus achter dat ze beschimmeld waren. Gelukkig weer goed schoongekregen. En sindsdien haal ik ze dus maar uitelkaar.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Plaats reactie