Bliksem en Finn

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Sarina
J&J HAWAII

Bliksem en Finn

Bericht door Sarina »

Ik durf bijna mijn taart niet te posten na het zien van al die prachtige taarten hier, maar toch maar even. De opdracht van mijn jarige was: een draak moest Bliksem aanvallen, en Bliksem moest door Finn worden gered. Oh en de taart moest oranje zijn. Nou had ik geen groene marsepein meer, dus heb gevraagd of het heel erg was als er geen draak op zat. Dat mocht gelukkig, dus werd het deze:

Afbeelding

Gevuld met oreo-slagroom en kersenjam. De zijkant was trouwens een ramp, echt niet handig werken met oude marsepein... Maar ja, de enige die hem heel gezien hebben waren de jarige en zijn opa & oma...

R3ns kaarsjes uit aan het blazen:
Afbeelding
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Hanne

Re: Bliksem en Finn

Bericht door Hanne »

hij is toch nog leuk geworden hoor! marsepein is echt onmogelijk mee te werken, dan hoeft hij niet eens oud te zijn. ik had het een tijdje geleden ook gewoon met nieuwe marsepein van de webshop van deleukstetaarten: heel droog en korrelig. het werd ook een nachtmerrie: overal gaten en scheuren en hij was nog in opdracht ook. gelukkig kon ik in dat thema overal bloempjes en beestjes, balonnetjes etc. plakken en zag de taart er alsnog piekfijn uit.
Jouw jarig Jobje was er vast heel blij mee.
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

De bovenkant is mooi! Ik heb dat niet met marsepein. Dus denk dat het door het oude komt?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Hij is mooi!
Ik doe je het niet na iig. Dat puzzelen met cars is pittig hoor.
En ik ben inmiddels van de fondant om te bekleden om dezelfde reden.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

en ik kan juist niet met fondant bekleden ;)
jouw marsepein is waarschijnlijk idd te oud en daardoor uitgedroogd.
maar ik vind hem goed gelukt hoor, en de jarige is er blij mee! meer heb je niet nodig toch?
en de vulling klinkt heerlijk!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Super hoor.

Ik bekleed met marsepein van Zeelandia, gaat echt supergoed en smaakt heerlijk. Puzzelen doe ik wel met fondant. Voor bekleden vind ik fondant niet lekker genoeg.
Mieke

Bericht door Mieke »

Erg leuk!

Wij gebruiken ook zeelandia, super marsepein
Sarina
J&J HAWAII

Bericht door Sarina »

Bedankt voor de complimentjes! Ik werk eigenlijk altijd met marsepein en met nieuwe gaat het best goed normaal. Ik krijg ze niet zo strak als sommige anderen hier, maar da's ook een gebrek aan geduld en het feit dat het normaal voor mijn eigen kinderen is, maar verse marsepein is normaal niet zo korrelig en droog. Maar goed, ik had geen zin om nieuwe te kopen; er kwam toch niet veel publiek en ik wist dat R3ns toch alleen maar oog zou hebben voor de autootjes ;)

Ik vind puzzelen juist het makkelijkste! Heb deze op het oog uitgesneden met een voorbeeldje ernaast, vind Bliksem een beetje lijken op die getekende autootjes aan het einde van Cars2, voor degenen die die film gezien hebben misschien duidelijk. Had trouwens ook geen witte marsepein meer, dus de witte stukjes zijn met zo'n onmogelijke "schrijfstift" van glazuur en botercrème gemaakt, toch nog redelijk gelukt vind ik al met al :).
Oh ja, en de hele taart is op één dag gemaakt, ook een record voor mij! 's Ochtends begonnen met bakken, laten afkoelen. Botercrème en slagroom geklopt; toen gevuld en afgesmeerd en later op de avond bekleed en de figuurtjes snel-snel gemaakt. Was best trots op mezelf :).
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
lotte

Bericht door lotte »

Ik waag me niet aan zulke moeilijke plaatjes, dus knap gedaan! En van die scheurtjes...daar hebben kinderen gelukkig geen oog voor :-)
Plaats reactie