n.a.v. slaapproblemen: update

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3505
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

n.a.v. slaapproblemen: update

Bericht door Appendix »

Eerder heb ik hier wel eens mijn hart gelucht over het slapen van R. Hij werd 's nachts vaker wakker dan ons lief was en (irritanter) we waren soms de hele avond bezig om hem rustig in bed te krijgen.

En nu... het gaat fantastisch. Hij wordt 's nachts nog steeds wel eens wakker, maar niet meer iedere nacht. En bij het naar bed brengen geeft hij nu zelf aan dat hij wil gaan slapen. Vanavond stopte hij halverwege de tweede borst met drinken, riep mij (ik speelde een spelletje op mijn telefoon) en maakte het gebaar voor "slapen". Toen ik hem in bed legde, voerde hij eerst nog even een gesprek met z'n knuffelkoe. Maar het blijft stil.

Ik ben zo blij!! :verliefd: (En als hij 's middags slaapt, ga ik iets leuks doen. Ik hoef niet meer bij te slapen.)
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
HeleenW

Re: n.a.v. slaapproblemen: update

Bericht door HeleenW »

wat lekker!!! en wat een opsteker voor mensen die nog aan het tobben zijn!!

Geniet lekker van de rust en succes met slapen :) wat zal jij uitgerust worden!
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6219
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: n.a.v. slaapproblemen: update

Bericht door mama talla »

Wat heerlijk voor jullie! Hopelijk blijft R dit doen.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Ves

Re: n.a.v. slaapproblemen: update

Bericht door Ves »

Wat fijn zeg! Hebben jullie er iets in gestuurd of is het 'vanzelf' goed gekomen? (Ik kan me even niet herinneren hoe het bij jullie was)
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3505
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: n.a.v. slaapproblemen: update

Bericht door Appendix »

Ves schreef:Hebben jullie er iets in gestuurd of is het 'vanzelf' goed gekomen?
Ik moest even nadenken over je vraag. We hebben er in ieder geval veel over gepiekerd 8)
Volgens mij hebben we een aantal dingen gedaan die misschien geholpen hebben:
* bij het inslapen volgens "lekker slapen zonder huilen" langzaam niet meer in slaap voeden, maar R wakker in bed leggen
* Als hij dan toch stampei ging maken: rustig op schoot zetten en kijken of hij zo tegen ons aankroop. Was dat niet zo en bleef hij naar de deur wijzen, namen we hem weer mee naar beneden en probeerden we het later nog eens. Beneden voerden we dan wel "saaibeleid". Geen speelgoed, geen gezelligheid. Erg leuk is dat niet, maar het was beter dan de hele tijd met een huilende R op zijn kamer.
* een knuffel introduceren. Eerst was dat een slaap t-shirt van mij, later een willekeurige knuffel. R heeft hem al vast tijdens het drinken. Ze gaan dan dus samen naar bed.
* 's nachts niet bij de eerste kik gelijk melk gaan geven, maar even afwachten.

De volgende stap wordt volgens mij om 's nachts geen melk meer te geven. R krijgt nu van mijn man 's nachts een flesje als hij wakker wordt. Dat is de ruil voor dat mijn man 's ochtends in bed mag blijven liggen. Maar volgens mij heeft R geen honger 's nachts en zijn we sneller klaar als we hem gewoon even troosten.

Nu moet ik even beneden een VN-vredesmacht spelen.
@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Ves

Re: n.a.v. slaapproblemen: update

Bericht door Ves »

Dat bedoelde ik idd (misschien heb ik me een beetje te vaag uitgedrukt :? ). Wat fijn dat jullie 'interventies' zo goed geholpen hebben. Het gaat vast ook lukken zonder melk 's nachts!
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3505
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: n.a.v. slaapproblemen: update

Bericht door Appendix »

Ik snapte je vraag wel, hoor. Maar door al dat slaaptekort heb ik het niet zo goed onthouden. En we hebben zoveel lopen prutsen dat het ook moeilijk is om de succesvolle interventies eruit te filteren :lol:

Iedereen die nog problemen ervaart: het kán zich ten goede keren. Wij hadden allebei niet gedacht dat R ooit iemand zou worden die in z'n bed nog lekker tegen z'n knuffel kletst voor hij gaat slapen. En we hebben echt geen moeilijke trainweken gehouden (dat kan ik niet opbrengen, ik ben een watje).

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Plaats reactie