Onze Daan is voor de 4 maandelijks keuring naar het cb geweest. In de achterliggende 5 weken is hij 355 gram aangekomen, niet overdreven veel en zijn groeilijn in gewicht buigt dan ook behoorlijk af. Maar ik was er laconiek onder en de wvk is een hele lieve vrouw en sloot zich heerlijk bij mij aan! Hij is ontzettend tevrede, slaapt goed, plast goed, poept minder goed, en ontwikkeld volgens mij prima, dus ik maak me absoluut geen zorgen hierover.
Inmiddels weegt hij 6625 gram bij een lengte van 66,5 cm.
Maar wat ik nog wel wil delen:
zijn bilnaadjes zijn asymetrisch.
We hebben in Bennekom verschillende tijdelijke artsen. Vorig bezoek was een niet zo aardige arts en toen ze de heupen van Daan ging bekijken deed ze hem zeer. Ze zei er verder helemaal niets over, maar ik hoorde aan zijn huilen dat het echt zeer deed. (Daan huilt bijna nooit) Dus ik ging vandaag even met de wvk praten over het vorige bezoek. Ik hoorde van haar dat ik niet de eerste was die over de arts minder te spreken was. (om het consult hoorde de wvk wel iets over de arts) Dus ik meldde van de heuptest en dat het Daan zo'n zeer had gedaan. Ze vroeg of ik nu dan een extra check wilde door de arts, wat ik graag wilde. (ook met het verhaal van Dan. van Miranda in m'n achterhoofd en dat ik vroeger extra dikke luiers heb moeten dragen vanwege een kleine heupafwijking)
Er kwam een hele lieve arts, spelenderwijs met Daan, naar zijn heupen kijken.
Zijn beenlengte is evenlang.
Zijn heupen spreiden gaf eerst even wat weerstand aan 1 kant, maar later ging dat ook beter en dat was dus goed.
Maar op z'n buik liggend gaf hij echt asymetrische bilnaden.
De arts wil nu dat er een echo gemaakt wordt.
En dan nu:
wat kan ik verwachten van zo'n echo? Mag je bij je kleintje blijven?
en natuurlijk hoor ik graag verhalen van mensen die dit ook hebben gehad. (en ik hoop natuurlijk veel te lezen dat het vaak allemaal wel meevalt