Ons lieve zoontje is al 1,5 week ziek. Begon eerst met paar dagen snip verkouden, daarna koorts en diarree. Dat duurde een week.
En nu de laatste dagen gelukkig geen koorts meer, maar nog wel erg verkouden.
Hij was echt heel zielig. Wilde niets doen. De hele dag op de bank hangen. Bijna niets eten.
We hebben hem lekker vertroeteld.
Nu hij weer iets beter wordt gedraagt hij zich super vervelend en verwend.
Eerst dacht ik nog dat hij misschien ergens last van had zoals hoofdpijn of oorpijn ofzo
Maar dat is het niet.
Hij is continu overmatig vervelend aan het jengelen, en doet ook echt stoute dingen zoals bewust slaan naar ons enzo.
Normaal gesproken is hij helemaal niet zo.
Maar nu gaat het 24 uur door.
Hoe moet ik hier nou op reageren ?
Ik wil zo snel mogelijk van dit gedrag af. Maar ik heb t idee dat het alleen maar erger wordt.
Ik probeer zijn jengel gedrag te negeren omdat ik wil niet dat hij aandacht krijgen koppelt aan zijn gejengel.
Ga ook regelmatig met hem zitten en praat rustig met hem over dat ik begrijp dat hij zich niet lekker voelt.
Maar ik heb niet het idee dat het iets helpt.
Ik merkte vandaag dat ik echt geïrriteerd begin te raken.
Als hij echt over de grens gaat (zoals slaan) dan zeg ik of mijn man er wel wat van. En dan perkt ie weer in.
Ik kan wel wat opvoedtips gebruiken van ervaren moeders !
opvoedtip nodig: peuter verandert in monstertje
opvoedtip nodig: peuter verandert in monstertje
Laatst gewijzigd door edevries op vr mar 23, 2012 7:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: opvoedtip nodig: peuter verandert in monstertje
Heeeeeel normaal als ze fiks ziek zijn geweest. Komt vanzelf weer goed. Het is ook best heftig geweest zo ziek en daar horen dit soort buien wel bij eigenlijk.
Praat hij al? Vaak speelt het onvermogen tot communiceren ook enorm. Slaan mag gewoon niet en Liv weet al heel erg goed dat ze dan eventjes op de trap moet gaan zitten om iedereen te beschermen. (zichzelf en ons)
Praat hij al? Vaak speelt het onvermogen tot communiceren ook enorm. Slaan mag gewoon niet en Liv weet al heel erg goed dat ze dan eventjes op de trap moet gaan zitten om iedereen te beschermen. (zichzelf en ons)
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
Ja, Jort was ook zo als hij ziek was geweest. Komt weer goed. Pick your battles.
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Kan ook gewoon samenhangen met zijn leeftijd. Famke begint ook ineens dat typische 2-jarige gedrag te vertonen. Waar ze altijd goed wist waar ze wil aan mocht komen en waar niet, gaat ze nu steeds uitproberen en zoekt ze grenzen op. Sinds deze week moet ze even in de gang bij herhaaldelijk iets doen wat niet mag.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Ja herkenbaar. Hier ook theatrale driftbuien bij onze 2,5 jarige. Helaas doet hij zichzelf dan ook wel eens echt zeer. Als we er dan naar toegaan krijgen we te horen "jou moet weg". Dus dat doen we dan maar (nadat we uiteraard hebben gechecked of alles veilig is). DIe buien kunnen tot wel een half uur duren. Gisteren heeft hij een half uur in een hoekje van de tuin zitten chagrijnen en toen ging hij weer lekker spelen. Het blijft een lastige fase...
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Jahoor, ik herken het ook. Combi van verwend zijn tijdens ziekte (gewend om verwend te worden) en toch een beetje van het ziek zijn bij moeten komen. Idd choose your battles maar daar dan ook heel consequent in zijn. Hier dan meestal na paar dagen over, hoe langer de ziekte was, hoe langer dit 'herstel'
Laatst gewijzigd door wennetje op za mar 24, 2012 10:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
In sommige dingen duidelijk en consequent zijn en blijven. Slaan lijkt me hierin dus iets wat gewoon niet mag en wat je rustig elke keer weer moet zeggen. Verder lekker naar buiten, samen ravotten of een speeltuin opzoeken?
Maar het is natuurlijk ook voor hem inleveren geweest he, 1,5 week ziek is niet niets!
Maar het is natuurlijk ook voor hem inleveren geweest he, 1,5 week ziek is niet niets!
Dat slaan is idd echt een grens en daar zeggen we steeds wat van.
Ik merk dat het iest beter gaat.
Aantal dingen negeer ik gewoon.
Niet teveel aandacht geven werkt ook.
En zijn goede gedrag probeer ik duidelijk te belonen.
Maar ik blijf het lastig vinden continu dat vervelende gedrag.
Ik merk dat het iest beter gaat.
Aantal dingen negeer ik gewoon.
Niet teveel aandacht geven werkt ook.
En zijn goede gedrag probeer ik duidelijk te belonen.
Maar ik blijf het lastig vinden continu dat vervelende gedrag.