Ons zoontje heeft nu bijna 1 mnd een verstopte neus.
Rond 20 maart was hij ziek met koorts en verkouden. De koorts is na 1 week overgegaan maar de verstopte neus niet.
Hij is er verder niet ziek bij.
's Avonds snurkt en ratelt hij enorm. Daardoor slaapt ie wat slechter en hij heeft iets minder eetlust dan normaal.
Volgende week moeten we 10 uur in een vliegtuig zitten.
Hij heeft als eerder gevlogen en dat is geen probleem.
Maar ik hoop dat het goed gaat met die verstopte neus.
Hij heeft in ieder geval geen last van zijn oortjes.
Wie heeft tips ?
Verstopte neus en volgende week vliegen
Re: Verstopte neus en volgende week vliegen
vraag bij de huisarts echte neusdruppels. de apotheek kan die aanpassen op zijn leeftijd. en dan lekker druppelen voor en eventueel tijdens het vliegen. Laten drinken bij het opstijgen en landen. dat was het wel qua tips van mijn kant.
je zoontje is 2 jaar en mag gewoon de kinderneusspray van bijv otrivin. Dus geen zoutoplossing maar echte neusspray. Max 6 dagen gebruiken (2 a 3x per dag) hoef je niet voor naar de huisarts. Wel na die kleine week DIRECT stoppen en er moet minimaal een week tussen zitten voordat je dit weer mag herhalen.
Is hij wel echt verkouden? Zijn het vieze groene klodders?
Is hij wel echt verkouden? Zijn het vieze groene klodders?
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
oh ja, hij is twee. stommie stommie, ik dacht dat hij 1 jaar oud was.
Dan gewoon sprayen met Otrivin voor kinderen.
Dan gewoon sprayen met Otrivin voor kinderen.
En in het vliegtuig eventueel nog met zoutoplossing sprayen. De lucht in het vliegtuig is droog waardoor onze kids juist ook weer een verstopte neus kregen.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Idd neusspray (met xylometazoline) en sprayen zodra jullie zitten in het vliegtuig, dan is alles lekker vrij zodra je gaat opstijgen. Voor het landen ook weer sprayen. Flesje drinken binnen handbereik omdat slikken de druk op oortjes verminderd.
EN van die kinderplugjes voor in de oren halen. Dat zijn plugjes die je in de oren doet voor het opstijgen (bijv. tijdens het taxiën) en daarin zitten drukmembramen die dus de drukverschillen egaliseren. Eenmaal klaar met stijgen kunnen ze eruit. Vlak voor de daling er weer in draaien. Je hebt ze voor volwassenen en kinderen. Ik heb zelf ook altijd problemen met mijn oren en sinds ik die dingen gebruik niet meer. De jongens moeten ze van mij 'verplicht' gebruiken en ze klagen niet!
Die dingen heten earplanes, kijk maar even op onderstaande link. Te koop bij de meeste grote drogisten.
http://www.earplanes.nl/
Nic.
Die dingen heten earplanes, kijk maar even op onderstaande link. Te koop bij de meeste grote drogisten.
http://www.earplanes.nl/
Nic.