Verkouden en snachts slapen, help!! *update*
Verkouden en snachts slapen, help!! *update*
J ochem is verkouden en dat maakt t slapen snachts hier in huis een uitdaging. De eerste uren gaat het goed (tussen de middag ook), maar dan begint t. Hij hoest en hoest en hoest, jammert jammert en jammert. Hierdoor wordt ie overstuur, maar niet wakker.... Wij erheen en troosten, bij ons nemen en als ie dan weer helemaal in slaap is gezakt dan leggen we m weer in zijn eigen bedje (die al met het hoofdeind hoger staat). Met een beetje mazzel halen we ons eigen bed zonder een hoest of kuch. Maar meestal hoest ie alweer en kunnen we opnieuw beginnen. Hoewel t zijn tol en een heleboel geduld eist, doe ik t graag en met liefde voor J ochem. Nu is mijn vraag wat kunnen we doen met de slijmvorming waar hij last van heeft. Bestaat er een hoestdrankje voor kinderen van 16/17 maanden????? Of hebben jullie misschien een gouden tip?!
Laatst gewijzigd door Charlotte op ma apr 23, 2012 7:54 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Re: Verkouden en snachts slapen
gebruik je zoutoplossing? Hoestdrank werkt helemaal niet, althans misschien voor 1 hoestje en daarna zou je het weer opnieuw moeten gebruiken en dat werkt natuurlijk niet.
Beterschap voor je ventje!~
oja, bedje schuin zetten? Dus boeken onder de poten van zijn ledikant?
Beterschap voor je ventje!~
oja, bedje schuin zetten? Dus boeken onder de poten van zijn ledikant?
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Re: Verkouden en snachts slapen, help!!
Dorien, het bedje staat al schuin en we hebben ook al zoutoplossing in huis en gebruiken die voor t slapen gaan en als ie zo aan t hoesten is.
Pff ja kijk,wij hebben prednison in huis voor als Finn zo hoest (wordt altijd pseudokroep namelijk bij hem) maarja wij lopen al 6 jaar met hem bij de kinderarts vanwege chronisch hoesten en astmatische klachten, wij hebben ook een speciale hoestdrank op recept maar die krijg je ook niet bij de hA.Charlotte schreef:Dorien, het bedje staat al schuin en we hebben ook al zoutoplossing in huis en gebruiken die voor t slapen gaan en als ie zo aan t hoesten is.
Hoe lang hoest hij al? Kan je hem ook gewoon laten liggen als hij jammert? (als hij toch slaapt bedoel ik? ) Moeilijk he zieke kindjes.
We laten m ook wel liggen als hij jammert in zijn slaap, maar als t naar overstuur neigt dan gaan we er toch naartoe. J ochem hoest nu een week of twee, en we hebben t idee dat t met slijmvorming te maken heeft. Het is gelukkig nog niet chronisch of astmatisch, dus we kijken t nog even aan voor dat we naar de HA gaan. Ik vind het inderdaad moeilijk zo'n ziek mannetje, en vervelend, maar voornamelijk voor hem. Al heeft ie voor mijn gevoel er weinig idee van snachts...Dorien schreef:Pff ja kijk,wij hebben prednison in huis voor als Finn zo hoest (wordt altijd pseudokroep namelijk bij hem) maarja wij lopen al 6 jaar met hem bij de kinderarts vanwege chronisch hoesten en astmatische klachten, wij hebben ook een speciale hoestdrank op recept maar die krijg je ook niet bij de hA.
Hoe lang hoest hij al? Kan je hem ook gewoon laten liggen als hij jammert? (als hij toch slaapt bedoel ik? ) Moeilijk he zieke kindjes.
Heeft hij ook koorts of verhoging?
Wel warmer, geen koorts. Maar niet zo warm dat ik me daar zorgen over maak, snap je?Dorien schreef:Heeft hij ook koorts of verhoging?
Ja snap je helemaal. Rottig is dat he als je ziet dat ze zo beroerd zijn (vooral snachts) en dat je er niets tegen kunt doen. Beterschap voor je manneke! Hopelijk knapt hij snel op. (Als Liv zo is (op dit moment) dan bedenk ik mij altijd maar: gelukkig kan zij goed hoesten, Finn kon dat niet en heeft 8x in het ziekenhuis gelegen met luchtwegklachten tussen zijn 1e en 2e verjaardag in, het hoesten heeft dus een hele duidelijke functie.)Charlotte schreef:Wel warmer, geen koorts. Maar niet zo warm dat ik me daar zorgen over maak, snap je?Dorien schreef:Heeft hij ook koorts of verhoging?
- marije1977
- J&J SANTORINI
Mijn buurmeisje van 23 maanden hoest ook al weken zo. Ook liep ze overdag al een paar dagen te kreunen. Toen ze ook nog koorts kreeg zijn ze naar de huisarts gegaan en kreeg ze ab. Na 3 keer innemen knapte ze op. Wellicht toch even langs de huisarts gaan.
Oh ja, wat hier ook goed hielp was om dampo of luuf onder de voetzolen te smeren. Ik had deze tip van mijn schoonmoeder gekregen en kon me niet voorstellen dat het kon werken, maar het werkte echt. Dit valt ook nog in de categorie baad het niet dan schaad het niet.
Oh ja, wat hier ook goed hielp was om dampo of luuf onder de voetzolen te smeren. Ik had deze tip van mijn schoonmoeder gekregen en kon me niet voorstellen dat het kon werken, maar het werkte echt. Dit valt ook nog in de categorie baad het niet dan schaad het niet.
Laatst gewijzigd door marije1977 op zo apr 22, 2012 1:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Marije
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Als ze hier verkouden zijn gaat er altijd een gesneden uit naast het bedje. Houdt de luchtwegen een beetje open. Iets luuf op de borst en rug smeren. Evt voor het slapen gaan in de damp van een hete douche gaan zitten met hem.
Wij hebben laatst voor M icah hoestdruppels van bisolvon gehaald, dat leek iets te helpen.Die is vanaf 1 jaar. Dat hebben we toen voor het eerst gedaan omdat hij behalve 's nachts ook overdag de longen uit z'n lijf hoestte.
Sterkte ermee.
Wij hebben laatst voor M icah hoestdruppels van bisolvon gehaald, dat leek iets te helpen.Die is vanaf 1 jaar. Dat hebben we toen voor het eerst gedaan omdat hij behalve 's nachts ook overdag de longen uit z'n lijf hoestte.
Sterkte ermee.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Melkproducten verergeren de slijmvorming, dus die tijdelijk niet of zo min mogelijk geven en zoutoplossing in de neus spuiten.
Die gesneden ui mogen wij echt weer pertinent niet doen omdat het slijmopwekkend is. Dan zakt het slijm dus juist naar beneden richting de keel.nance74 schreef:Als ze hier verkouden zijn gaat er altijd een gesneden uit naast het bedje. Houdt de luchtwegen een beetje open. .
Wellicht helpt het wel bij jouw ventje!
Luuf gebruiken we al, lekker spul. Onder de voetjes kunnen we nog eens proberen. Ui is misschien inmiddels ook wel een handig. Mijn enige bezwaar is de hele kamer gaat er naar ruiken, of valt dat wel mee??!!
Ik vind het wel mee vallen. 's Morgens even de raam open. En het went.Charlotte schreef:Luuf gebruiken we al, lekker spul. Onder de voetjes kunnen we nog eens proberen. Ui is misschien inmiddels ook wel een handig. Mijn enige bezwaar is de hele kamer gaat er naar ruiken, of valt dat wel mee??!!
En dat wist ik dan weer niet. Van kinds afaan heb ik een ui naast m'n bed als ik heel erg aan het hoesten was 's nachts. Weet ik even niet of het een droge hoest was of met veel slijm. Bij M en S doe ik dat als er heel erg gehoest wordt. Zal ik eens in de gaten houdenDorien schreef:Die gesneden ui mogen wij echt weer pertinent niet doen omdat het slijmopwekkend is. Dan zakt het slijm dus juist naar beneden richting de keel.nance74 schreef:Als ze hier verkouden zijn gaat er altijd een gesneden uit naast het bedje. Houdt de luchtwegen een beetje open. .
Wellicht helpt het wel bij jouw ventje!
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Dat stinkt g i g a n t i s c hCharlotte schreef:Luuf gebruiken we al, lekker spul. Onder de voetjes kunnen we nog eens proberen. Ui is misschien inmiddels ook wel een handig. Mijn enige bezwaar is de hele kamer gaat er naar ruiken, of valt dat wel mee??!!

Ja, net alsof je in een snackbar woontDorien schreef:Dat stinkt g i g a n t i s c hCharlotte schreef:Luuf gebruiken we al, lekker spul. Onder de voetjes kunnen we nog eens proberen. Ui is misschien inmiddels ook wel een handig. Mijn enige bezwaar is de hele kamer gaat er naar ruiken, of valt dat wel mee??!!

Het stinkt ontzettend, maar dat beetje stank kun je wel weerstaan als het mogelijk helpt, toch?Charlotte schreef:Luuf gebruiken we al, lekker spul. Onder de voetjes kunnen we nog eens proberen. Ui is misschien inmiddels ook wel een handig. Mijn enige bezwaar is de hele kamer gaat er naar ruiken, of valt dat wel mee??!!
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Re: Verkouden en snachts slapen, help!! *update*
We hebben vannacht heerlijk geslapen
. We hebben en geen melk gegeven en een ui neergelegd. De stank vind ik meevallen, zeker omdat we allemaal de hele nacht heerlijk hebben geslapen. Het raam staat open dus het zal wel wegtrekken. Had ik al gezegd dat we vannacht heerlijk hebben geslapen.... Het is dus voor herhaling vatbaar. Bedankt voor alle tips.

Geweldig! Fijn he als je dan eindelijk weer eens een nachtje gewoon kan slapen!Charlotte schreef:We hebben vannacht heerlijk geslapen. We hebben en geen melk gegeven en een ui neergelegd. De stank vind ik meevallen, zeker omdat we allemaal de hele nacht heerlijk hebben geslapen. Het raam staat open dus het zal wel wegtrekken. Had ik al gezegd dat we vannacht heerlijk hebben geslapen.... Het is dus voor herhaling vatbaar. Bedankt voor alle tips.
Oh geweldig. Wat is slaap toch een 'groot goed'.
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012