net weer een bezoekje aan de osteopaat.....

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
kaatje71
J&J MALEDIVEN

net weer een bezoekje aan de osteopaat.....

Bericht door kaatje71 »

die kon vorige week niet zo veel doen omdat Meike zo heel erg moest huilen.
Nu bleef ze wat rustiger zitten en deed hij wat met haar hoofd ( hij heeft het uitgelegd maar ik heb het nu niet zo paraat om het allemaal op te schrijven).
De kinderarts kwam er ook weer bij ( het is in het ziekenhuis hier) en die heeft ook nog even ( weer) gekeken en met ons gepraat.
Hij denkt dat er meer aan de hand is; aan de hand van ons verhaal en hoe Meike zich gedroeg daar denkt hij dat ze moeite heeft met de hechting. Daarom verwijst hij ons door naar een psycholoog daar. Hij vroeg ook nog of er iets is gebeurd wat dat kon verklaren maar ik kan me zo niet iets bedenken.
Hij heeft ook ons alvast enkele tips gegeven hoe om te gaan; `s nachts optimale veiligheid bieden ( dus bij ons in bed is juist goed, wel eens fijn dat gezegd wordt ) en overdag als ze het nodig heeft wel even de veiligheid bieden, maar haar daarna weer loslaten zodat ze ook leert om zonder die constante behoefte veiligheid te kunnen.
Nou, daar kan ik me wel in vinden, dus dat gaan we proberen.
Ik voel me wel serieus genomen, dat er meer aan de hand is dan zo maar een beetje slecht slapen, maar aan de andere kant word ik er ook wel verdrietig van dàt er waarschijnlijk meer aan de hand is want dat is natuurlijk niet zo fijn voor Meike.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
LindaJager
J&J MALEDIVEN

Re: net weer een bezoekje aan de osteopaat.....

Bericht door LindaJager »

Het is idd heel fijn dat je zo serieus genomen wordt! En wat leuk dat hij juist zo'n advies geeft ::D

Maar idd ook jammer dat er meer aan de hand lijkt te zijn ::(
Robert bleek later trouwens een angststoornis te hebben die bij hem ws de verklaring was voor het slechte slapen als baby en peuter.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Ves

Bericht door Ves »

Zeker fijn dat je zo serieuw wordt genomen! En ook fijn dat de samenwerking tussen (oa) osteopaat en kinderarts zo nauw is, lijkt mij. Zo krijg je hopelijk geen tegenstrijdige adviezen.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Oh wat fijn dat er tussen een osteopaat en een kinderarts zo overleg kan plaatsvinden. De kinderarts hier was totaal niet onder de indruk van de osteopaat.
Maar toch lijkt het me fijn dat er nu verder gekeken word naar Meike. Je voelt je denk toch begrepen nu? En wat heerlijk dat er eens iemand zegt dat samen slapen helemaal niet verkeerd of fout is (Rosalyn slaapt al weet ik veel hoe lang 's nachts tussen ons in, wij hebben er geen problemen mee, ik vind hèt heerlijk. En victorine heeft tot haar vierde ook geregeld tussen ons in gelegen en dat was van de een op de andere dag over)
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

ja, ik was ook wel heel erg ( positief) verbaasd dat de kinderarts adviseerde om vooral wel samen te blijven slapen.
En inderdaad wel fijn dat er zo wordt overlegd en dat er dus op deze manier wordt samen gewerkt.
AnnemiekD schreef: Maar toch lijkt het me fijn dat er nu verder gekeken word naar Meike. Je voelt je denk toch begrepen nu?
ja, het is wel fijn dat er nu op deze manier wordt meegedacht.
Mijn 2 oudsten waren ook geen beste slapers, maar dit is en voelt anders.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

fijn dat er nu naar verschillende dingen gekeken gaat worden, hopelijk vinden jullie een oplossing hiervoor! Lijkt me ook wel moeilijk hoor, ze is nog zo klein! Ik ben erg benieuwd wat een psycholoog kan vinden/zeggen.
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Wat goed dat ze zo samenwerken in het ziekenhuis en dat er naar het totaalplaatje wordt gekeken. Ik hoop dat het wat gaat opleveren.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Wat fijn zeg, dat je serieus genomen wordt

Hier op het CB zeiden ze dat het er gewoon bij hoort. Net alsof het normaal is dat een peuter elk uur klaarwakker is... :roll:
Plaats reactie