SPOEDVRAAG invriezen

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Hanne

SPOEDVRAAG invriezen

Bericht door Hanne »

Normaal doe ik de taart altijd in een taartdoos en dan in een vuilniszak. nu zie ik dus dat ik geen dozen meer heb. hoe kan ik de taart dan invriezen?
jikke
J&J MALEDIVEN

Re: SPOEDVRAAG invriezen

Bericht door jikke »

een andere doos bekleed met alu folie? of als het een kapsel is alleen een zak?
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

heb je iets waar ie wel inkan? een bak of zo?
daar kan ie ook wel in dan. zolang hij maar luchtdicht zit.
wel bij het ontdooien openzetten zodat er wel lucht bijkan, en er een zooitje suikerklonten erbij doen. die zuigen het vocht zeg maar aan wat normaal in het taartkarton gaat zitten bij het ontdooien!

succes!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Hanne

Bericht door Hanne »

ik heb van een groot stuk karton zelf een doos geknutseld. nu ben ik bezig met de botercreme.
het moet het hoofde van een ninjago mannetje worden. erg moeilijk met zo'n gedrapeerde ninjadoek eromheen. iemand daar tips voor?
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Ik heb die voor Laurens gemaakt toen hij zes werd. Op het forum van de leukste taarten stond toen omschreven hoe je dat het beste kan doen. Ik heb toen twee rolletjes op het hoofd geplakt, 1 boven de wenkbrauwen en 1 langs de rand bovenop het hoofd en dan een grote lap met een gat voor de ogen (best lastig om de juiste grootte te maken) eroverheen en dan net doen alsof het een doek is die je achterop vastknoopt. Gelukkig hoeft dat niet zo netjes. Ik heb geen knoop gemaakt aan de achterkant, maar alles gewoon een beetje bij elkaar gefrommeld en dat zag er best goed uit. Succes ermee.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Hanne

Bericht door Hanne »

marije1977 schreef:Ik heb die voor Laurens gemaakt toen hij zes werd. Op het forum van de leukste taarten stond toen omschreven hoe je dat het beste kan doen. Ik heb toen twee rolletjes op het hoofd geplakt, 1 boven de wenkbrauwen en 1 langs de rand bovenop het hoofd en dan een grote lap met een gat voor de ogen (best lastig om de juiste grootte te maken) eroverheen en dan net doen alsof het een doek is die je achterop vastknoopt. Gelukkig hoeft dat niet zo netjes. Ik heb geen knoop gemaakt aan de achterkant, maar alles gewoon een beetje bij elkaar gefrommeld en dat zag er best goed uit. Succes ermee.
stom stom stom. ik heb het dus heel moeizaam met bekleden geplooid. het is leuk geworden hoor. maar wat een rotwerk. later dacht ik idd. waarom heb ik er niet een rolletje marsepein ondergelegd. hij is zeker niet perfect, maar hij ziet er leuk uit. en de jarige vond het mooi. nu de onderste taart nog. die bekleed ik gewoon glad. ik heb voor er langs en erop op ware grootte alle ninjago popjes en sensei Wu en wapens geboetseerd. allemensen, wat een gefriemel. ik heb een Great Devourer gemaakt en Lord Garmadon. Nu nog Leander's naam en een 9. Misschien nog wat vlammen erbij. ik zie wel hoe vol de taart wordt.
Plaats reactie