V incent is altijd heel aanhankelijk geweest, veel knuffelen en kusjes geven/halen. Ook bij spannende situaties kwam hij vaak even een knuffel bij me halen. Bij het naar bed gaan moet uitgebreid geknuffeld worden. Ik vind het heerlijk .
De laatste 2 weken is hij erg dwars, opstandig, uitdagend, ontdeugend etc. Waarschijnlijk/hopelijk een fase... Maar de laatste paar dagen valt me op dat hij ook helemaal niet meer wil knuffelen/kussen. Hoort dat er ook bij? Zelfs als we gezellig in bed liggen komt hij me alleen maar bijten of knijpen als ik niet uitkijk. En als ik roep: kom je knuffelen? Dan zegt hij heel hard neeee, terwijl hij normaal altijd met zijn armen wij open op me af kwam rennen. Ik mis mijn knuffelbeertje...
Herkent iemand dit?
Geen herkenning. David hield nog nooit van knuffelen. Het bijten, knijpen, slaan herken ik wel, maar dat gaat nu gelukkig weer beter. Ik hoop dat dit een hele korte fase is.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Hier is het andersom. Twee jaar lang hoefde Linde vrij weinig van mij te hebben op knuffelgebied en de laatste weken word ik opeens helemaal platgeknuffeld.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Ja herken ik wel hoor, Joris was nooit een echt knuffelbeertje maar een knuffel of dikke kus op zijn tijd had hij graag voor me over. Maar nu krijg ik hooguit een ongeinteresseerd kusje (na gebedel) maar verder kan ik het grotendeels vergeten. En ook dit samen met extreem moeilijk gedrag voor zijn doen, echt alleen maar grenzen opzoeken om daar overheen te gaan.
Vanavond was een dieptepunt (leuk op mijn verjaardag) toen meneer bij het uit bad halen keihard in mijn schouder beet. De tanden staan er ook flink in en ik moest van schrik en pijn erg huilen. Daar moest hij eerst erg om lachen maar toen ik hem verder af ging drogen en dus al huilend voor hem zat raakte hij daar een beetje van in paniek: 'kusje! kusje!' riep hij. Dus toen hebben we weer ouderwets geknuffeld en kreeg ik een zeer welgemeende kus. Daarna kroop hij ook helemaal tegen me aan in zijn bedje. Maarja, om me nou iedere avond te laten bijten
Hier met fases, sinds een jaar ofzo. Heb er toen ook een post aan gewijd.
Dan gedraagt hij zich heel erg stoer en groot, nee niet knuffelen mama, ik wil met je vechten en met de zwaarden slaan (wel op een leuke manier hoor, niet agressief ofzo, maar wel een beetje uitdagend) en heeft een grote mond tegen R. het gaat tot nu toe iedere keer over gelukkig.
Het lijkt weer een beetje bij te draaien... we hebben gisteren weer eventjes geknuffeld. Ik zal wel zien hoe dit verder gaat... Nu is hij bij zijn vader (dus eventjes rust).