kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Mijn productie is ongeloof laag en Daan begint dus echt te wijgeren. Ik kolf per borst ook echt maar zo'n 20 cc.

Ik ben al 3 dagen om de 3 uur aan het kolven maar de productie komt echt niet meer op gang. Daan zou bij mijn nog zo'n 3 keer per dag drinken, maar het loopt daardoor ontzettend hard terug.

Het gekke is dat dit bij de oudste ook zo ging en bij de middelste dus helemaal niet. Daar heb ik heel lang maar 2 keer per dag gevoed maar dan wel gewoon lekkere volle voedingen.

Het is al heel lang hoor dat het niet veel meer is, maar nu lijkt het serieus gewoon bijna afgelopen.
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Liesje28 »

Kan het zijn dat je eerste menstruatie er aankomt?

of je weer zwanger bent?
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Mare »

Ik heb hier geen ervaring mee, maar krijg je wel een tsr? Misschien kun je anders die neusspray krijgen? Wie weet helpt dat in ieder geval met kolven.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Suuz

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Suuz »

Liesje28 schreef:Kan het zijn dat je eerste menstruatie er aankomt?

of je weer zwanger bent?
euh dit wilde ik ook typen, maar durfde niet. Ik had iig tijdens menstruatie steeds en tijdens zwangerschap is het echt op.
Eliza

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Eliza »

De lk van mij gaf als tip om mijn productie op te krikken (met kolf): elke uur (of vaker) alleen een tsr opwekken met de kolf en dan na 3 uur leeg kolven. En dat een aantal dagen volhouden. Moet je natuurlijk wel de tijd voor hebben.

In elk geval: heel veel succes!
marije1973
J&J TEXEL
Berichten: 339
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:17 pm

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door marije1973 »

Zou het kunnen zijn dat je productie is teruggelopen doordat je Daan nog maar zo weinig voedt? Tot ongeveer 9 maanden is de productie vaak nog niet stabiel genoeg om zo weinig te voeden. Je loopt dan het risico dat de melkproductie helemaal keldert. Heb je al geprobeerd om Daan (veel) vaker aan te leggen in plaats van te kolven? 20 cc kolven klinkt trouwens alsof je geen TSR hebt gehad of had je zelf dat gevoel wél?
Marije, mama van Laurens (23-02-2006) en Carlijn (22-06-2008)
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

haha dames, jullie laten me wel lachen hoor! zwanger? dit is geen besloten gedeelte he, dus ik zal maar even niet typen wat de waarheid is... \:D/
Maar zwanger ben ik als het goed is niet :)
De eerste menstruatie heb ik 2 weken geleden gehad, toen is het heel erg gekelderd maar begreep ik later de oorzaak.
Daan vaker laten drinken lukt dus niet. Het is van begin af aan geen natuurtalent live drinken. Het is echt heel veel geworstel geweest. Altijd een enorme sproeier en verslikpartijen. En nu gaat hij dus bijten, zijn hoofd wegdraaien met tepel er nog in enz. En als ik hem wat meer dwing dan word het echt een strijd, wat ik sowieso niet wil en ik ook verlies. Ik heb ook al met speeltje erbij geprobeerd. Ik krijg echt de indruk dat het te lang duurt (in het verleden spoot het eruit vanaf het moment van aanleggen) en dat meneertje geen zin heeft daarop te wachten. Het is ook echt geen zachtgekookt eitje wat ik heb hoor. Het is een pittig mannetje!
Uit een flesje drinkt hij ook weinig trouwens, zo'n 60 cc. Dus een hele drinker is het ook niet.

Ik krijg wel een tsr en ben ook echt een heel makkelijke kolver. Maar ik heb gewoon ook echt theezakjes... Dus het is even de voorste melk, dan schiet het toe (dat voel ik nog heel ietsje en merk ik ook aan de sproeier) maar dat gesproei is zo weer afgelopen.

Ik wil wel gaan proberen om elk uur een tsr op te gaan roepen en dan om de 3 uur echt leegkolven of hem aanleggen! Dat is het proberen waard!
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

marije1973 schreef:Zou het kunnen zijn dat je productie is teruggelopen doordat je Daan nog maar zo weinig voedt? Tot ongeveer 9 maanden is de productie vaak nog niet stabiel genoeg om zo weinig te voeden. Je loopt dan het risico dat de melkproductie helemaal keldert. Heb je al geprobeerd om Daan (veel) vaker aan te leggen in plaats van te kolven? 20 cc kolven klinkt trouwens alsof je geen TSR hebt gehad of had je zelf dat gevoel wél?

Ik denk zeker dat je hier een punt hebt hoor. Daan is dus niet zo'n drinker. (heeft met dit warme weer ook weinig plasluiers tot mijn spijt) Is 9 maanden dan ongeveer de grens? Ik wil best nog even flink gaan volhouden tot ongeveer 9 maanden, want die ochtend vind ik zo fijn!
Maar het drukke leven van een moeder met 3 kinderen is denk ik ook wel extra belastend voor de bv. Ik vlieg van hot naar her en het kolven schiet er soms ook echt wel bij in. Helemaal op werkdagen! Zo jammer eigenlijk
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12045
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:Maar het drukke leven van een moeder met 3 kinderen is denk ik ook wel extra belastend voor de bv. Ik vlieg van hot naar her en het kolven schiet er soms ook echt wel bij in. Helemaal op werkdagen! Zo jammer eigenlijk
Volgens mij beantwoord je hier je eigen vraag. Probeer maar wel die rust in te bouwen, is ook beter voor jezelf. Kolven zag ik altijd als bijtankmoment, dan vond ik het ene stuk minder erg.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Heb jij de gouden tip hoe je dat doet? Ik moet echt mijn eigen grenzen leren aangeven. Op jet werk kolf ik soms helemaal niet..... Dom dom
Gebruikersavatar
Linkje
J&J SANTORINI
Berichten: 1763
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:05 pm

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Linkje »

Tijdens het kolven op het werk lees ik altijd een boek. Even lekker relaxen, en helemaal niet aan het werk denken. Dat maakt voor mij het kolven een stuk gezelliger (voor zover dat kan :wink: ) en de tijd gaat ook sneller.
Als ik tijdens het kolven wel met mijn werk bezig ben, is de opbrengst ook een stuk lager, dus het werkt wel.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
marije1973
J&J TEXEL
Berichten: 339
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:17 pm

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door marije1973 »

Is 9 maanden dan ongeveer de grens? Ik wil best nog even flink gaan volhouden tot ongeveer 9 maanden, want die ochtend vind ik zo fijn!
Helaas is dat geen "harde" grens. Het is per vrouw verschillend hoe stabiel de productie blijft na verloop van tijd. Het is meer zo dat in het algemeen de productie stabieler wordt vanaf negen maanden. Maar als je productie nu al keldert...

Je schrijft dat je van hot naar her vliegt en ook wel eens kolfbeurten overslaat op het werk. Ik denk dat dit toch wel grotendeels de verminderde melkproductie verklaart... Ik herken het wel, hoor (al heb ik dan geen drie kinderen). Ben ook zo'n alles-moeten-en-nooit-stil-zitten-type, maar je maakt het jezelf niet gemakkelijk. Ik ga morgen op vakantie en wil heel relaxed gaan doen. Doe je mee, de komende drie weken? (niet dat je erbij past in de auto, maar virtueel ga je gewoon ontspannen in la France in je stoeltje achterover hangen :wink: ). Rustmomentjes inbouwen is echt goed voor je, hoor!!!

Je hebt trouwens ook een emotionele tijd achter de rug, met het overlijden van je opa. Dat kan best z'n weerslag hebben op je melkproductie...
Marije, mama van Laurens (23-02-2006) en Carlijn (22-06-2008)
wennetje

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door wennetje »

Hier was bij 9 maanden de productie ook niet stabiel, dat is het 14 maanden niet geweest en toen geloofde ik niet meer dat Joris nog terug aan de borst zou komen (kolfte vanaf vlak voor zijn 2e verjaardag ft ivm ernstig weigeren en bijten) en ben ik gestopt.

Als ik het zo lees begrijp ik wel je problemen in productie. Niet kolven op werk was bij mij ondenkbaar, dat deed ik nog steeds 2 a 3x op het laatst om zo genoeg bij elkaar te sprokkelen en productie gaande te houden. Het stond geblokkeerd in mijn werkagenda, kwam geen afspraak overheen. Maar mijn sociaal decorum was wel zo verdwenen dat ik gewoon zakelijke telefoontjes deed onder het kolven. 'wat hoor ik toch bij je op de achtergrond....?' :oops: en als het kon zat ik gewoon op een werkplek met pc te kolven (dubbelkolf: gewoon voorover buigen en flesjes op je knieën zetten: 2 handen vrij) uiteraard wel in een kamer alleen, zo erg was het nu ook weer niet met me ;-) ik kreeg overigens juist niets geproduceerd als ik NIET door ging met werk, die afleiding van werk deed het bij mij weer goed. Wel had ik de spray; even sprayen, alles klaarzetten en kolf aanleggen en na 10 minuten was het weer klaar en kon ik opruimen.
En in de avond geregeld even clusterkolven: 2 uur lang zat ik dan op de bank met kolf, eten, drinken en afstandsbediening onder handbereik en kolfte iedere 20 minuten. Op het laatst dan maar een paar druppeltjes maar het ging om het stimuleren. En ok, ik heb geen 3 kinderen maar ik ben alleenstaande moeder met een ft managementfunctie, het was zoeken en soms heel lastig maar ik maakte die tijd.

Dus: op je werk inplannen!
En thuis partner inzetten!
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12045
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Esther »

Waarom kolf je dan niet op je werk Heleen? Ben je echt zo onmisbaar voor een half uurtje?
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Daan verzet zich echt grondig tegen het voeden, hij wil gewoon niet meer.... :cry:

Gelukkig de ochtendvoeding nog wel, dus hopelijk pakt hij de andere draad ook weer op?? Maar ik heb zo sterk mijn twijfels. Ik ga hem vanavond wakker maken en hem laten drinken, wie weet krijgt hij de smaak weer te pakken.

Zal ik eens een werkdag beschrijven?
Dinsdag:
6:45u Daan is wakker en ik voed hem, hij drinkt leker
7u Daan terug in bed leggen, mezelf aankleden, de andere 2 jongens wakker maken en aankleden. Brood smeren/pap klaarmaken en aan de ontbijt tafel. Inmiddels is het zo'n 7:45u.
Snel tandenpoetsen, haren doen enz. om 8:15u de deur uit met een enorme hoeveelheid tassen enz. ;-)
Joas op school achterlaten, Levi naar logopedie brengen, Daan wakker maken en snel meenemen want binnen een kwartier moeten we weer bij Levi zijn voor logopedie.
Zo en dan snel naar mijn ouders om Levi en Daan achter te laten. Inmiddels is het 9u en rij ik naar het werk. Officieel hoef ik maar 4 uur te werken. Dus rond 9:45 ben ik op het werk. (eigenlijk al kolf tijd maar ja.... ben er net en dan ga ik niet kolven)
En het werk is gewoon super hectisch. Ik moet echt voor mezelf en de productie zorgen, maar het schiet er zovaak bij in. In het verleden kon ik het ook heel goed hebben, maar volgens mij ben ik echt veel en veel te druk.

(prive ook met verdrietige zaken buiten ons gezin om maar waar ik me wel voor inzet) en zo ren en vlieg ik maar verder.
En dan heb ik dus nu al een paar dagen heel veel gekolfd maar de productie gaat echt gewoon NIET omhoog....

Ik geef mezelf nog een paar weken! Als ik 30 min kolf voor een magere 50 ml en ik moet daarna weer voor de jongens van alles doen, dan zit ik ook niet rustig.
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Esther schreef:Waarom kolf je dan niet op je werk Heleen? Ben je echt zo onmisbaar voor een half uurtje?
ik heb moeite goed voor mezelf te zorgen... :oops:
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Floor83 »

Zoals de andere dames al zeggen: rust is denken ik het belangrijkste.
HeleenW schreef: Ik geef mezelf nog een paar weken! Als ik 30 min kolf voor een magere 50 ml en ik moet daarna weer voor de jongens van alles doen, dan zit ik ook niet rustig.
30 min kolven is erg lang. Je kunt dit beter opsplitsen in 2x 15 min. Het is beter om vaak een korter moment te kolven dan 1x heel lang.

Succes! Ik hoop dat je de productie opgekrikt krijgt!
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

maar conny... je kent me.... ik vlieg echt van hot naar her.... (volgens mij en dat bedoel ik niet spottend, zit er echt een tik adhd in mij!)

Gister was ik aan het kolven, komt mijn moeder binnen. Vanavond wil ik gaan kolven, komen de buren de babyfoon brengen om even op te passen op hen kinderen. (wel met mijn toestemming natuurlijk) Zat ik uiteindelijk te kolven, belt mijn schoonmoeder! En toen zei ik tegen walter: nu kies ik voor mezelf.

Maar inmiddels was het dus 21:30u dat ik zat te kolven en kan ik daan dus nu niet meer live voeden. En zo gaat het dus elke dag!

En 2 x 15 min is dus beter dan 1 x 30! Dank je!
Dan moet je weten dat ik 2 maanden geleden in 5 min 180 cc kolfde! Ik heb zoveel melk weggegooit omdat hij het gewoon niet opdronk en ik heel veel kolfde.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Miranda »

Heleen, kun je niet nog bij je moeder kolven als je Levi en Daan daar brengt? Ik voedde Danique altijd nog even bij de oppas omdat ik anders op het werk gelijk zou moeten kolven (wat ik dus niet wilde).
En het is inderdaad waar, je kan beter vaak en kort kolven. Dat heeft een gunstiger effect op je productie dan 1x lang kolven.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Mare »

Ik snap dat het druk is met drie kinderen en het huishouden en het werk en en en, maar je schrijft steeds weinig tijd voor jezelf te nemen...misschien klinkt dit nu heel bot, maar het kolven is toch voor je zoon, niet voor jezelf? Helpt het misschien om je dit voor te houden op je werk? Dat je tijd in móet plannen, niet voor jezelf, maar om voor je zoon te zorgen?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Floor83
J&J SANTORINI
Berichten: 1251
Lid geworden op: do jul 29, 2010 2:48 pm

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Floor83 »

Mare schreef:Ik snap dat het druk is met drie kinderen en het huishouden en het werk en en en, maar je schrijft steeds weinig tijd voor jezelf te nemen...misschien klinkt dit nu heel bot, maar het kolven is toch voor je zoon, niet voor jezelf? Helpt het misschien om je dit voor te houden op je werk? Dat je tijd in móet plannen, niet voor jezelf, maar om voor je zoon te zorgen?
Dat is idd ook een goeie, misschien dat als je er zo over denkt het makkelijker voor je is om er de tijd er voor te nemen!
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13434
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Chantal »

lastig hoor!
zeker zoals gisteravond. je moet eigenlijk dan gewoon boven gaan zitten, walter vangt al die mensen, en het telefoontje wel op. jij bent er gewoon eventjes niet.
succes.. ik weet hoe moeilijk het is.

maar ik vind het ook super hoor! er zijn meer dipjes geweest, maar je geeft daan nu al 8 maanden het beste!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
wennetje

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door wennetje »

Gister was ik aan het kolven, komt mijn moeder binnen. Vanavond wil ik gaan kolven, komen de buren de babyfoon brengen om even op te passen op hen kinderen. (wel met mijn toestemming natuurlijk) Zat ik uiteindelijk te kolven, belt mijn schoonmoeder! En toen zei ik tegen walter: nu kies ik voor mezelf.
Doe je ook open of neem je op als je zit te voeden?
En idd, wat Mare zegt: het is niet voor jou maar voor je zoon, misschien helpt je dat?
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Mare schreef:Ik snap dat het druk is met drie kinderen en het huishouden en het werk en en en, maar je schrijft steeds weinig tijd voor jezelf te nemen...misschien klinkt dit nu heel bot, maar het kolven is toch voor je zoon, niet voor jezelf? Helpt het misschien om je dit voor te houden op je werk? Dat je tijd in móet plannen, niet voor jezelf, maar om voor je zoon te zorgen?

ow Nina, zo'n 'botte' reactie (wat ik absoluut niet vind) is juist heel verhelderend! Weet je, ik zet mijn verhaal niet voor niets hier neer! Ik wil alle tips afwegen en mogelijk gebruiken en die van jou is absoluut van groot belang voor mij!
Ik heb vandaag op het werk 2 x gekolfd VOOR DAAN!!! Dank je wel voor je eerlijke reactie!

Jammer genoeg werd Daan net heel boos en ging echt keihard huilen toen ik hem aan wilde leggen. Het is dus niet gelukt hem live te voeden. Dit maakt me wel echt verdrietig, maar nu doe ik er in ieder geval wel alles aan.

En.... ik ontdekte net dat zijn 1e tandje door komt! en nummer 2 komt er ook aan. Dus ik hou de hoop dat als ik de boel weer op peil krijg hij mogelijk weer meer gaat drinken?

krijg wel enorme spierballen van dat kolven :)
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:lastig hoor!
zeker zoals gisteravond. je moet eigenlijk dan gewoon boven gaan zitten, walter vangt al die mensen, en het telefoontje wel op. jij bent er gewoon eventjes niet.
succes.. ik weet hoe moeilijk het is.

maar ik vind het ook super hoor! er zijn meer dipjes geweest, maar je geeft daan nu al 8 maanden het beste!
walter is jammer genoeg erg weinig thuis, gisteravond kwam hij pas om 22u thuis (vanaf 's morgens 6:30u) en zo zijn er zoveel avonden. Het is een drukke periode voor ons. Elke avond heeft een van ons twee wel wat.

@ Wendy: de bekenden komen hier gewoon via de achterdeur :) Telefoon neem ik dus zelf niet aan als ik bezig ben en de deur zou ik ook niet open doen maar aangezien de meesten achterom komen word ik vaak verrast!
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Mare »

Oh gelukkig kwam het goed over.
Lijkt mij heel lastig als je zo veel moeite moet doen rondom het voeden en kolven. Ik vind het dus ook wel heel goed dat jij je best blijft doen en idd even hier om 'hulp' vraagt!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Mare schreef:Oh gelukkig kwam het goed over.
Lijkt mij heel lastig als je zo veel moeite moet doen rondom het voeden en kolven. Ik vind het dus ook wel heel goed dat jij je best blijft doen en idd even hier om 'hulp' vraagt!
Dank je!

de moed zakt me wel in de schoenen hoor! ik ben nu echt al zoveel dagen bezig en de productie komt gewoon niet meer op gang. 60ml kolf ik nu, bij uitzondering 70 ml.
En Daan wil eigenlijk niet meer bij me drinken, 's morgens dus nog wel. En vandaag 2 keer heel kort, maar omdat er geen melk komt stopt hij al snel.
Tjonge hoe lang moet mijn adem zijn? Het is echt niet heel erg natuurlijk als het niet meer lukt, maar ik vind het wel heel jammer.

Manlief zei vanavond: ik hou je niet tegen om door te gaan, maar ik snap je eigenlijk niet!
Marijn

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Marijn »

HeleenW schreef: Manlief zei vanavond: ik hou je niet tegen om door te gaan, maar ik snap je eigenlijk niet!
Dat is een heel motiverende uitspraak als je toch al zo twijfelt. Ik zou daar geloof ik echt pissig om worden.

Enne H eleen, het is natuurlijk super wat je doet. Daan heeft al zolang het beste gehad, maar ik denk aan alles te lezen dat jij er nog niet mee wilt stoppen. En dan zijn een aantal dingen die je schrijft gewoon (slappe) excuses. M are heeft er al een benoemd. Ik noem er nog een paar:

Je zegt: ik vlieg van hot naar her, tikkie ADHD. Ik zeg: mooi dat je dat van jezelf ziet, dat is de eerste stap. En nu er iets aan doen.

Iedereen komt achterom. Doe dan de deur op slot als je gaat kolven.

Op het werk is het hectisch. Daar geldt de tip van M are. Af en toe de tijd nemen om voor je zoon te zorgen.

Jullie hebben 'savonds allemaal dingen. Vast ook dingen waar je 'nee' tegen kunt zeggen.

Volgens mij moet je, wil je nog een tijdje bv blijven geven, voor jezelf een duidelijk plan maken (en opschrijven, hoe belachelijk dat ook voelt). Hoe vaak ga je kolven op een dag? Wat ga je daarvoor doen? Wat ga je daarvoor laten?

Op die manier ben je minder overgeleverd aan allerlei toevalligheden, die er, juist bij zo'n ADHD-er als jij (ik herken het), voor zorgen dat je van de hak op de tak springt en allerlei belangrijke dingen vergeet of geen prioriteit geeft.


Enne... als je besluit dat het genoeg is zo, dan is dat toch ook oke? Als het maar een bewuste keuze is.

Sterkte en een knuffel, want pittig is het, hoe dan ook!
wennetje

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door wennetje »

En aanvullend: syntocinon spray zodat je ongeduldige zoon snel resultaat heeft van zijn pogingen melk te krijgen. Geen betere stimulans van je productie dan een kind dat zelf drinkt.
(en mijn kolfproductie was ook 60 a 70 ml per keer, dat waren goede dagen, probeer je daarbij neer te leggen)
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Marijn, inmiddels zorg ik dus op het werk goed voor mijn zoon :-) ik kolf daar echt 2 keer! maar verder is veel echt makkelijk gezegd dan gedaan hoor.
Niet om allemaal tegenwerpingen te geven, maar deur achter op slot doen, betekend ook zij-raam dichtplakken :wink:

Ik kon die opmerking van manlief trouwens goed hebben hoor, hij is gewoon eerlijk. Hij ziet hoe ik worstel met het kolven, echt de productie gaat gewoon NIET omhoog! Maar hij is gewoon eerlijk en zegt: Daan heeft nu 8 maanden van je gekregen, dat is toch al super mooi. Tegelijk zegt hij dus niet stop er mee of ga door. Hij geeft me de ruimte om te kolven.

Ik vind het heel jammer hoe het nu gaat, er gaat heel veel tijd verloren aan het kolven (voor niets?) En als ik dan zoals gister gewoon niet kan cluster-kolven dan heb ik daar zo'n naar gevoel over achteraf omdat ik zo graag wil maar gewoon niet kan.
Hij heeft de 3 jongens op bed gelegd, ondertussen ben ik boodschappen gaan doen, ik was 20:15u thuis. Hij was toen nog met de keuken bezig, de koelkast moest schoongemaakt (ivm ijsvorming) dus dat was hij ook nog aan het doen. Dan kan ik toch niet op mijn krent gaan zitten en gaan kolven? Een man die elke ochtend voor 6 uur op staat die al je kinderen al wast en op bed legt en dan ook nog eens de keuken opruimt, de koelkast schoonmaakt (owja en ook nog de was ophing!!!) Dus het was rond 21u dat we eindeljik zaten. Toen heb ik nog maar 2 keer kunnen kolven tot het bedtijd was.

Volgende week zorg ik 2 dagen voor de was van een gezin met 7 kinderen, waarvan moeder zwanger is van nummer 8 en vader een hersentumor heeft. Er zijn veel vrijwilligers rond dit gezin maar ze hadden voor volgende week nog hulp nodig. En ja, daar kan ik nee tegen zeggen maar dat voelt echt niet goed. En ik zie het dus volgende week ook weer gebeuren dat ik weinig/minder kan kolven.

Je hebt echt gelijk hoor Marijn, het lijkt wel of ik overal 'maars' achter zet, maar keuzes maken vind ik echt heel moeilijk! Ik doe het al wel wat meer, zo bv op het werk! Maar ineens 180 graden omslaan is heel moeilijk.


Daan drinkt rond 7u 's morgens bij mij. Dan kolf ik tussen 7u en 19u nog 3 keer en dan ga ik dus 's avonds clusterkolven.
Nu ren ik weer naar beneden om te gaan eten :wink:
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Eeffie »

Ik las ergens iets over spierballen krijgen. Kolf je handmatig? Is een electrische kolf niet beter on productie op te hogen?
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Eeffie schreef:Ik las ergens iets over spierballen krijgen. Kolf je handmatig? Is een electrische kolf niet beter on productie op te hogen?
haha, ja ik kolf inderdaad met mijn handkolf! Toen alles nog gewoon lekker liep had ik echt binnen 10 min een vol bakje melk (zo'n 180cc) echt ik ben een hele makkelijke kolver, heb normaal eerder teveel dan te weinig melk. Het lijkt echt alsof mijn lichaam zegt: ik kan niet meer...

Ik ga niet voor nog maar even een elektrische kolf aanschaffen, daar zijn ze me echt te duur voor!
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Eeffie »

Dat snap ik. Mogelijk is een week of twee huren dan een optie?
En anders moet je jezelf misschien de vraag stellen hoeveel het bv geven je waard is. Zoals je zelf al aangeeft vind je het lastig om keuzes te maken, alleen als je op deze wijze doorgaat, wordt de keuze vóór je gemaakt door je lijf. Dan hoef je niet meer te kiezen.
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Eeffie schreef:Dat snap ik. Mogelijk is een week of twee huren dan een optie?
En anders moet je jezelf misschien de vraag stellen hoeveel het bv geven je waard is. Zoals je zelf al aangeeft vind je het lastig om keuzes te maken, alleen als je op deze wijze doorgaat, wordt de keuze vóór je gemaakt door je lijf. Dan hoef je niet meer te kiezen.
Ja en nee.... ik moet zoveel keuzes maken dat lijkt niet haalbaar. Ik heb vanmiddag gewoon de visite afgezegd! Maar dat betekende nog wel dat ik vanmorgen wel visite had... :oops: echt mijn leven lijkt wel een achtbaan.... dus ik maak keuzes maar ik kan niet ineens een kasplantje worden lijkt het wel.

Mij rest alleen dan nog de vraag: waarom ging dit maanden wel goed en waarom nu niet meer?

Ik ben trouwens gaan netwerken en ik kan aan een elektrische kolf komen! (moet ik wel in Houten ophalen) Lief he? maar dat kan volgende week woensdag op z'n vroegst. Dus nu in ieder geval doorgaan op deze manier tot en met woensdag! en dan kan ik dus dubbel kolven!!
Gebruikersavatar
Kimmie
J&J SANTORINI
Berichten: 3148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:40 am

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Kimmie »

Heleen, heb je draadje deels gelezen... niet alles. Heb nog wel een elektrische kolf staan (N ijmegen) die je mag lenen. De laatste keer dat ik m gebruikte deed ie t nog prima, de schelpen ed zijn wel aan vervanging toe. Als je interesse hebt laat mar weten.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Kimmie schreef:Heleen, heb je draadje deels gelezen... niet alles. Heb nog wel een elektrische kolf staan (N ijmegen) die je mag lenen. De laatste keer dat ik m gebruikte deed ie t nog prima, de schelpen ed zijn wel aan vervanging toe. Als je interesse hebt laat mar weten.
heel lief! maar zoals je net boven jou bericht kan lezen kan ik er een krijgen van iemand (alleen moet die in houten opgehaald worden!) En aan een heb ik wel genoeg :wink:
Maar super bedankt dat ik hem zou mogen lenen!
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13434
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Chantal »

hee, wordt je misschien ongesteld of zo? zou ook nog kunnen.. bij mij klapte het toen echt in 1x omlaag die produktie..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
wennetje

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door wennetje »

Hij heeft de 3 jongens op bed gelegd, ondertussen ben ik boodschappen gaan doen, ik was 20:15u thuis. Hij was toen nog met de keuken bezig, de koelkast moest schoongemaakt (ivm ijsvorming) dus dat was hij ook nog aan het doen. Dan kan ik toch niet op mijn krent gaan zitten en gaan kolven? Een man die elke ochtend voor 6 uur op staat die al je kinderen al wast en op bed legt en dan ook nog eens de keuken opruimt, de koelkast schoonmaakt (owja en ook nog de was ophing!!!) Dus het was rond 21u dat we eindeljik zaten. Toen heb ik nog maar 2 keer kunnen kolven tot het bedtijd was.
En kop koffie voor manlief maken, zelf even kolven en dan samen verder met schoonmaken?
HeleenW

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door HeleenW »

Vanaf morgen heb ik een elektrische kolf!!!!!

En gisteravond heb ik daan om 22:30u wakker gemaakt en gevoed! Wat was dat een genot! Het grote kleine babietje en de herinneringen kwamen weer boven. Hij dronk niet heel goed, want hij sliep ontzettend diep. Vanavond weer zo'n lekker voedmomentje!!!
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13434
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Chantal »

gezellig avondmomentje :)
hopelijk gaat de kolf zijn werk goed doen!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: kan dit nog goed komen? bv/kolf vraag

Bericht door Mare »

Wat een positieve update :) Heb je al elektrisch gekolfd? Ik hoop dat dit wat beter gaat en minder stres oplevert.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Plaats reactie