volgende fase zindelijkheid?

ModeratorsCOLON Ester, Yvonne

BUTTON_POST_REPLY
wennetje

volgende fase zindelijkheid?

Bericht door wennetje »

Hij voelt het, hij weet het, hij vergeet het. Als ik hem geregeld help herinneren dan loopt hij, als hij moet plassen, naar het potje en doet een plas. Als ik hem zijn gang laat gaan ook soms. Maar meestal is de TV of het speelgoed boeiender en vergeet hij het. We hebben vandaag sticker 22, 23 en 24 geplakt maar zonder luier de deur uit gaat echt nog niet. Thuis loopt hij in onderbroekje of blote billen (als alle broekjes nat geplast zijn). Kan ik hier iets actiefs in doen of is het afwachten?
Laris76
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2828
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 8:28 pm

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door Laris76 »

Bij ons was het afwachten en taaadaaa vlak voordat ie naar school ging ging het goed. DUs je hebt nog even (en ja het is best irritant). Hier trouwens toch nog wel eens een ongelukje omdat hij nog druk aan het spelen is en te laat beseft dat hij naar de wc moet.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
wennetje

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door wennetje »

Laat duidelijk zijn dat ik een luier reuze makkelijk vind :-)
Maar met continu kinderzeer (impetigo) op zijn billen zou het fijn zijn als er niet zo vaak urine zat te bijten in de plekjes.
Laatst gewijzigd door 1 op wennetje, in totaal 0 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Nancy
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5781
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:01 pm

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door Nancy »

Toch zelf consequenter zijn met naar de wc sturen? Standaard kwartier na een beker drinken laten plassen. Standaard voor het weggaan laten plassen. En tussendoor als je bijvoorbeeld na een uur een wc tegenkomt.

Niet proberen is geen optie, hij hoeft niet te plassen, mar moet het in ieder geval proberen.
En ook niet teveel laten drinken als je niet weet of je na en kwartier en wc tegenkomt.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
wennetje

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door wennetje »

Het gaat mij er om of ik iets kan doen dat hij er zelf aan gaat denken. Het punt is ook dat ik hem met steeds naar de WC sturen een strijdpunt geef, iets om juist dwars in te worden. Ik wil niet met een gillend kind naar een openbaar toilet. Er zit nogal een kop op ;-)
Suuz

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door Suuz »

Ik vraag regelmatig aan P of ze moet plassen. Zij heeft echter precies door wanneer ze moet en kan heeeeel lang ophouden. :shock: Dus vaak is het nee, en dan gaat ze ook echt niet. Kun je hoog of laag springen dan gaat ze ook echt niet.

(laatst moest ik weg van 8 -11 uur dus maar een luier omgedaan, wilde niet de auto nat hebben en haar verschonen :oops: , thuis aangekomen wilde ze meteen weer de luier uit en die was gewoond droog! en deed een enorme plas op potje :D )

Maar goed hier wil er ook echt eentje zindelijk zijn, en dat zonder stickers of wat dan ook. Poepen blijft hij echter nog een drama, ze durft niet maar wil het ook niet in de luier doen. Dus moet haar fysiek nu op het potje vasthouden en dan lukt het haar.. Ze moet dan echt nodig poepen. Na poepen is het nog even huilen maar veranderd in trots. Ze vind het nu leuk om zelf door te spoelen.
Deborah
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 1830
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:07 pm

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door Deborah »

Zelf zou ik nu even doorzetten. Geen strijd ervan maken, maar de luier zou ik achterwege laten. Eventueel een droge broek en onderbroek mee nemen voor onderweg. Zelfs 5 jarigen zijn wel eens te druk met spelen en om nou nog zo lang met luier te laten lopen. (als ze het echt niet kunnen is een ander verhaal natuurlijk)
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
wennetje

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door wennetje »

Het vaak naar WC/potje sturen bleek niet effectief, behalve dat meneer nog weigerde en het liever liet lopen.

Het volgende hielp wel: gewoon de boodschap "Joris, je krijgt vandaag geen luier aan maar een onderbroek" vandaag 3e dag droog, vanmorgen 1e ongelukje. Heb toen gewacht tot hij zelf om een droge onderbroek vroeg.
Gebruikers-avatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 10147
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:19 pm

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door kaatje71 »

klinkt veelbelovend!
Zo heeft ieder kind zijn eigen manier, die het beste werkt.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikers-avatar
Linkje
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:05 pm

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door Linkje »

Dat klinkt goed W endy!
Geen luiers meer!! =D>

Je!mer heeft het ook eindelijk door sinds deze week. Dus ook geen luier meer aan, behalve om te poepen. Op de een of andere manier durft ie dat niet op de pot/wc. Maar dat zal ook wel komen.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
wennetje

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door wennetje »

Te vroeg gejuicht....
Droge dagen bleek echt het gevolg van goede timing van mij en leidsters kdv. Kwartje valt gewoon nog niet dat aandrang betekent naar po/wc of tegen mama zeggen. Joris kan heel goed plas ophouden en spieren ontspannen en plas doen als hij op po/wc zit maar als hij eerder moet dan hij door mij of kdv leidster op po/wc wordt gezet dan plast hij gewoon in zijn broek (en zegt: 'KIJK!?!' terwijl hij nog wat door zijn plasje stampt). Ik heb dat nu een halve week aangekeken en dit is geen dwars gedrag maar echt dat hij het nog niet helemaal door heeft.
Kortom, Joris krijgt in de ochtend de keus: onderbroek of luier. Met onderbroek wordt hij extra vaak op po/wc gezet (vaak met tegenzin) en houd ik rekening met extra dweilen/wassen. Met luier wordt hij wat minder vaak op po/wc gezet en doen we dat als hij daar ook wel voor te porren is (leuk houden).
Gebruikers-avatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 10147
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:19 pm

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door kaatje71 »

De eerste tijd was het bij Silke ook meer een kwestie van mijn goede timing en ging het regelmatig mis.
ik heb het wel volgehouden om overdag alleen een onderbroekje aan te doen en geleidelijk aan is het wel goed gekomen. Ik ben verder ook niet boos of ongeduldig geworden als het fout ging.
Nu gaat ze bijna altijd uit zichzelf naar de w.c. Ik denk een paar keer per week nog een ongelukje.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
wennetje

Re: volgende fase zindelijkheid?

Bericht door wennetje »

Grappig genoeg kiest hij vrijwel altijd voor een onderbroekje dus ik heb wel goede hoop dat hij het eerdaags echt zelf wil en de knop om gaat.
BUTTON_POST_REPLY