is dit gek?

ModeratorsCOLON Ester, Yvonne

BUTTON_POST_REPLY
monika
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 12599
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 9:47 pm

is dit gek?

Bericht door monika »

ik bedacht opeens vanochtend dat ik Nic savonds niet omkleed in een pyama, maar hem gewoon in zijn pakje dat hij overdag aan heeft laat slapen. Ik badder hem meestal in de middag. Die pakjes zijn voor die kleintjes toch lekker zacht zonder elastiek enz, en of je nou overdag in de box of je wiegje ligt of snachts.... maakt het wat uit?

Het scheelt me veel gedoe in de ochtend om niet om te kleden, wat het wat makkelijker maakt om Jort op tijd op school te krijgen. Maar.. is dit gek of doen andere moeders dit ook?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikers-avatar
Eve71ne
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 6256
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 9:09 am

Re: is dit gek?

Bericht door Eve71ne »

Nee joh, dat doen alle moeders. Toch? Ik in ieder geval wel hoor :mrgreen:
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5624
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 10:16 pm

Re: is dit gek?

Bericht door JasmijnLinde »

Ik deed dat ook hoor!
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikers-avatar
michelle
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3841
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 12:47 pm

Re: is dit gek?

Bericht door michelle »

Nee helemaal niet. Ze sliepen pas vanaf een maand of 3 met pyjama.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikers-avatar
Mare
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 9382
GeregistreerdCOLON Vr Jul 30, 2010 10:47 am

Re: is dit gek?

Bericht door Mare »

Nee hoor, is niet gek. Wij deden het ook. Omkleden vond David sowieso niet leuk dus waarom moeilijk doen?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikers-avatar
Susan
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2999
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:21 pm

Re: is dit gek?

Bericht door Susan »

Deed ik ook, je gaat zo'm kleintje toch niet pesten door hem andere kleren aan te doen.
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
Gebruikers-avatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 4921
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:26 pm

Re: is dit gek?

Bericht door marjolein62b »

Heb ik ook gedaan.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (14)
Marjo

Re: is dit gek?

Bericht door Marjo »

Ben ik heel raar als ik zeg dat ik dat nog steeds doe? wij zijn wel voor gemak geloof ik....
Gebruikers-avatar
Esther
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 12052
GeregistreerdCOLON Do Jul 29, 2010 9:08 pm

Re: is dit gek?

Bericht door Esther »

Vanaf dat ze doorsliepen kregen ze een pyjama aan. En zolang ze 's ochtends nog slapen houden ze regelmatig hun pyjama aan tot na het eerste slaapje. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
monika
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 12599
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 9:47 pm

Re: is dit gek?

Bericht door monika »

o gelukkig, het ligt dus niet aan mij.
ik kreeg allerlei pyama omslag dngen met het voeteneind open 'want dat is zo lekker handig' in maatje new born en 0-3 mnd en ik zie dus niet wanneer ik die zou gebruiken.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Laris76
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2828
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 8:28 pm

Re: is dit gek?

Bericht door Laris76 »

monika schreefCOLONo gelukkig, het ligt dus niet aan mij.
ik kreeg allerlei pyama omslag dngen met het voeteneind open 'want dat is zo lekker handig' in maatje new born en 0-3 mnd en ik zie dus niet wanneer ik die zou gebruiken.
Zijn dat van die pakjes aan 1 stuk? Die vind ik op zich best handig, maar hier hadden ze dat ook wel overdag aan. Enne ik ben ook van het gemak hoor...DUs pyama's hier ook pas vanaf maat 68 ongeveer en dan zelfs eigenlijk alleen als de kleding van overdag niet echt fijn is om in te slapen.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Suuz

Re: is dit gek?

Bericht door Suuz »

Ik heb nu allemaal van die leuke jumpsuits (soms ook pyjama's genoemd) en die gaan hier dan en nacht aan hooe ;) ze zitten lekker, makkelijk en confortable voor mama en kindje.. En er zijn zulke mooie te krijgen!
nance74
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2968
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 3:32 pm

Re: is dit gek?

Bericht door nance74 »

hier ook pakjes de hele dag aan als het kan. Als ze verschoond moesten worden dan een ander setje aan het al het nodig was, anders zo het bed in.

Ik denk tot een maand of 4 ofzo.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikers-avatar
Charlotte
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2397
GeregistreerdCOLON Di Dec 28, 2010 3:01 pm

Re: is dit gek?

Bericht door Charlotte »

Hier ook! Niet extra om kleden als dat niet nodig is. J gaat elke vrijdag in z'n pyjama naar t zwembad en komt netjes aangekleed terug. Hij vind t nog steeds niet leuk dat omkleden en ik vind t wel makkelijk.....
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 4560
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:46 pm

Re: is dit gek?

Bericht door Pauwtje »

Tuurlijk doe je het zo! Ik ging pas pyamaatjes gebruiken zo ergens tussen de 5 en 7 maanden. Toen kregen ze wat 'echtere' kleertjes (spijkerbroekjes enzo) en kregen ze s avonds een ritme, waardoor het voorspelbaar werd hoe laat ze aan hun nachtslaap zouden beginnen.
Alle 3 de keren heb ik me verbaasd over hoe natuurlijk en vanzelfsprekend de overgang naar echte nachtkleertjes op een gegeven moment is gegaan.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikers-avatar
Mireille
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2734
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 10:51 pm

Re: is dit gek?

Bericht door Mireille »

Ik ben pyjamaatjes gaan gebruiken vanaf het moment dat er op de grond gespeeld werd. Bij Gwyneth was dat al met een maand of 4, bij Morgan heeft dat wel langer geduurd.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Gebruikers-avatar
Floor83
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 1251
GeregistreerdCOLON Do Jul 29, 2010 2:48 pm

Re: is dit gek?

Bericht door Floor83 »

De eerst tijd deed ik dat ook. Tenzij het wat stuggere kleertjes waren, maar toen ze zo jong waren was dat eigenlijk niet.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
Gebruikers-avatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 10147
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:19 pm

Re: is dit gek?

Bericht door kaatje71 »

in het begin deed ik ook altijd van die pakjes aan 1 stuk aan.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikers-avatar
Emmy
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 7391
GeregistreerdCOLON Ma Mrt 19, 2012 10:36 am

Re: is dit gek?

Bericht door Emmy »

kaatje71 schreefCOLONin het begin deed ik ook altijd van die pakjes aan 1 stuk aan.
Die vond ik nou toch altijd vreselijk onhandig...Dat gepiel met die drukkertjes en dan zat het weer scheef. Of als ze helemaal uit een stuk waren met alleen voor of achter drukkertjes trok je zowat een beentje of een armpje uit de kom bij het aan en uitkleden.
Een marteling voor mama en kind dus.. :lol:
Gebruikers-avatar
Mireille
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2734
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 10:51 pm

Re: is dit gek?

Bericht door Mireille »

Emmy schreefCOLON
kaatje71 schreefCOLONin het begin deed ik ook altijd van die pakjes aan 1 stuk aan.
Die vond ik nou toch altijd vreselijk onhandig...Dat gepiel met die drukkertjes en dan zat het weer scheef. Of als ze helemaal uit een stuk waren met alleen voor of achter drukkertjes trok je zowat een beentje of een armpje uit de kom bij het aan en uitkleden.
Een marteling voor mama en kind dus.. :lol:
Of dan zat het hele pakje goed, maar bleken de beentjes van mijn kind ineens te lang en kon ze die niet meer strekken, of de mouwen waren belachelijk lang. Zijn die pakjes zo uit verhouding of kloppen mijn kinderen niet?
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Gebruikers-avatar
Emmy
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 7391
GeregistreerdCOLON Ma Mrt 19, 2012 10:36 am

Re: is dit gek?

Bericht door Emmy »

Mireille schreefCOLON
Emmy schreefCOLON
kaatje71 schreefCOLONin het begin deed ik ook altijd van die pakjes aan 1 stuk aan.
Die vond ik nou toch altijd vreselijk onhandig...Dat gepiel met die drukkertjes en dan zat het weer scheef. Of als ze helemaal uit een stuk waren met alleen voor of achter drukkertjes trok je zowat een beentje of een armpje uit de kom bij het aan en uitkleden.
Een marteling voor mama en kind dus.. :lol:
Of dan zat het hele pakje goed, maar bleken de beentjes van mijn kind ineens te lang en kon ze die niet meer strekken, of de mouwen waren belachelijk lang. Zijn die pakjes zo uit verhouding of kloppen mijn kinderen niet?
Heel herkenbaar...die pakjes kloppen gewoon niet. :)
Gebruikers-avatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 13446
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:38 am

Re: is dit gek?

Bericht door Chantal »

mark is 9 maanden en gaat nog steeds met zijn kleren zijn bed in...
alleen als hij een stuggere broek aan heeft verruil ik die voor een zachter broekje.
hij krijgt toch elke dag schone kleren aan. bloesjes of zo heeft hij niet eens, of hij nou een longsleeve of een pyamatruitje aan heeft maakt het ook niet uit.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
wennetje

Re: is dit gek?

Bericht door wennetje »

Deed dat ook. Ik had wel een speciaal trappelzakje voor prematuurtjes gekregen en die was voor Joris wel echt heel erg lekker. Ook minder gedoe aan zijn lijfje met verschonen (ipv broekje uit en aan) maar toen lag hij de hele dag in de couveuse. Thuis had ik geen pyjama's, op een gegeven moment dan een trappelzak om in te slapen. Hij ging daar in romper in.
Doe het nog geregeld. In de avond alleen pyjamabroek aan (spijkerbroek slaapt zo rot :wink: ) maar bovendeel is meestal gewoon hetgeen wat overdag ook aan was.
Gebruikers-avatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 10147
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:19 pm

Re: is dit gek?

Bericht door kaatje71 »

Mireille schreefCOLON
Emmy schreefCOLON
kaatje71 schreefCOLONin het begin deed ik ook altijd van die pakjes aan 1 stuk aan.
Die vond ik nou toch altijd vreselijk onhandig...Dat gepiel met die drukkertjes en dan zat het weer scheef. Of als ze helemaal uit een stuk waren met alleen voor of achter drukkertjes trok je zowat een beentje of een armpje uit de kom bij het aan en uitkleden.
Een marteling voor mama en kind dus.. :lol:
Of dan zat het hele pakje goed, maar bleken de beentjes van mijn kind ineens te lang en kon ze die niet meer strekken, of de mouwen waren belachelijk lang. Zijn die pakjes zo uit verhouding of kloppen mijn kinderen niet?
zijn mijn kinderen toch nog ergens modelkinderen in 8)
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikers-avatar
Miranda
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 6305
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 11:07 pm

Re: is dit gek?

Bericht door Miranda »

Esther schreefCOLONVanaf dat ze doorsliepen kregen ze een pyjama aan. En zolang ze 's ochtends nog slapen houden ze regelmatig hun pyjama aan tot na het eerste slaapje. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Dit dus.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikers-avatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 17032
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 11:03 am

Re: is dit gek?

Bericht door LindaJager »

Mireille schreefCOLON
Emmy schreefCOLON
kaatje71 schreefCOLONin het begin deed ik ook altijd van die pakjes aan 1 stuk aan.
Die vond ik nou toch altijd vreselijk onhandig...Dat gepiel met die drukkertjes en dan zat het weer scheef. Of als ze helemaal uit een stuk waren met alleen voor of achter drukkertjes trok je zowat een beentje of een armpje uit de kom bij het aan en uitkleden.
Een marteling voor mama en kind dus.. :lol:
Of dan zat het hele pakje goed, maar bleken de beentjes van mijn kind ineens te lang en kon ze die niet meer strekken, of de mouwen waren belachelijk lang. Zijn die pakjes zo uit verhouding of kloppen mijn kinderen niet?
Dan kloppen die van mij ook niet ::D Ik had trouwens wel vaak van die pakjes aan 1 stuk maar dan zonder voetjes eraan zodat ze langer aankonden.

O,ja. Ik verkleedde de jongens zo min mogelijk als dat enigszins kon ::D
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
monika
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 12599
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 9:47 pm

Re: is dit gek?

Bericht door monika »

Laris76 schreefCOLON
monika schreefCOLONo gelukkig, het ligt dus niet aan mij.
ik kreeg allerlei pyama omslag dngen met het voeteneind open 'want dat is zo lekker handig' in maatje new born en 0-3 mnd en ik zie dus niet wanneer ik die zou gebruiken.
Zijn dat van die pakjes aan 1 stuk? Die vind ik op zich best handig, maar hier hadden ze dat ook wel overdag aan. Enne ik ben ook van het gemak hoor...DUs pyama's hier ook pas vanaf maat 68 ongeveer en dan zelfs eigenlijk alleen als de kleding van overdag niet echt fijn is om in te slapen.
Het zijn inderdaad pakjes in 1 stuk, maar dan zonder pijpen, maar een lange 'omslag rok'. Vind ik niet handig, want dan kan Nic niet vastgezet in de autostoel. Niet handig als ik Jort naar school breng of haal.

Ja, die pakjes met pijpen zijn heel handig, maar of ze nou krimpen in de was of dat Nic nu al in de lengte groeit, de eerste konden alweer op de stapel 'te klein'.
Nu was hij wel 230 gr in 3 dagen aan gekomen op puur bv. :toost:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Jettepet

Re: is dit gek?

Bericht door Jettepet »

Een pyjama, die heeft Anne nog niet hoor. :D
Nu het zomer is slaapt ze alleen in een romper met slaapzak. of als het toch wat frisser is een shirtje (met lange mouwen) erbij.
Vaak gewoon de kleding die ze overdag al aanhad. Ze heeft wel wat jurkjes, maar niet zo heel vaak aan, dat is de enige kleding die ik niet als nachtkleding geschikt vind.
Gebruikers-avatar
TinekedH
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2652
GeregistreerdCOLON Ma Jun 25, 2012 9:31 am

Re: is dit gek?

Bericht door TinekedH »

Niks geks aan idd. Ik deed ook pas een pyama aan als er (redelijk) werd doorgeslapen...
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
BUTTON_POST_REPLY