kledingmaten, tips

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI

kledingmaten, tips

Bericht door nance74 »

s enn is 1 jaar (en 2 weken), draagt maatje 74 broek en 74-80-86 t-shirt (in lange mouw zal de laatste te groot zijn). Hoe groot is de kans dat hij winterjas maat 92 dit jaar nog kan dragen? Heb hem net aangepast, warme handen heeft ie in ieder geval haha, maar dus veel te groot.

Dus ik moet op zoek naar maatje 86 winterjas.

En zou dat volgend jaar wel zo zijn? (volgens mij had M icah die nog aan toen hij 2 was, anders ga ik ze verkopen maar dat is zonde als hij ze volgend jaar wel aan kan).

Dus moeders met een jongentje met gemiddelde lengte hoe zit dat ongeveer met die maten?
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Suuz

Re: kledingmaten, tips

Bericht door Suuz »

oef moeilijk... Winterjassen vind ik erg moeilijk. Ik heb vorig jaar een jas gekocht maat 86/92 en die kon toen echt helemaal niet aan. P zit nu nog net in maat 80, 86 kan ze aan voor de lengte.. maar de breedte zakt af.. Ze is zo smalletjes :roll: Ik ga straks maar even passen of ze al in die winterjas kan. Maar goed hoe hard groeit hij? Evt een middeljas in maat 86 tot echt winter is. Lekker warme handen is ook best wel fijn.. kleintjes willen meestal geen handschoenen aan. (nou ja P niet meegerekend dan 8) )
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

voor dit jaar een kleiner maatje zoeken, en de 92 voor volgend jaar houden!

mark heeft trouwens dezelfde maat en is net 9 maanden ;)
heb 1 winterjas gekregen van iemand, maat 86. ik zie dan wel of hij past.. wil er toch nog eentje bijkopen voor als deze in de was moet.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Chantal schreef:voor dit jaar een kleiner maatje zoeken, en de 92 voor volgend jaar houden!

mark heeft trouwens dezelfde maat en is net 9 maanden ;)
heb 1 winterjas gekregen van iemand, maat 86. ik zie dan wel of hij past.. wil er toch nog eentje bijkopen voor als deze in de was moet.
Het is dat ik vermoed dat S enn hem volgend jaar aan kan anders had je deze wel kunnen overnemen. Hoewel ik net nog even gepast heb en het leek wel mee te vallen. Inmiddels wel een winterjas gekocht, maatje 86 en een stoer gevoerd vest. Misschien ga ik de jas toch nog terug brengen omdat die 92 misschien over 4-5 maanden wel beter past.

Ja wat een verschil he. En moet je nagaan dat M icah van een maand later is en voor hem had ik dus zomerkleding in maat 86, enkele 80 (broekjes) maar veel shirtjes 86 en zelfs al 92. En dan was die dus ook nog kleiner als M ark als ik dat zo lees. Maar M icah zat ook bovenin de curve en S enn is een gemiddeld mannetje, hoewel ik van iedereen te horen krijg dat hij zo flink is (en dat dus heel erg mee valt). Even opgezocht, M icah was 3 weken voor zijn eerste verjaardag 12 kg en 80 cm en S enn met 11 maanden 9,7 kg en 75 cm dus best een groot verschil.
Wel jammer, want dat betekend dat ik minder kan doorschuiven maar goed krijgt S enn ook nieuwe dingen.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Mv2jongens

Bericht door Mv2jongens »

nance74 schreef:s enn is 1 jaar (en 2 weken), draagt maatje 74 broek en 74-80-86 t-shirt (in lange mouw zal de laatste te groot zijn). Hoe groot is de kans dat hij winterjas maat 92 dit jaar nog kan dragen? Heb hem net aangepast, warme handen heeft ie in ieder geval haha, maar dus veel te groot.

Dus ik moet op zoek naar maatje 86 winterjas.

En zou dat volgend jaar wel zo zijn? (volgens mij had M icah die nog aan toen hij 2 was, anders ga ik ze verkopen maar dat is zonde als hij ze volgend jaar wel aan kan).

Dus moeders met een jongentje met gemiddelde lengte hoe zit dat ongeveer met die maten?
Mijn mannetje, nu twee jaar en drie maanden kan deze winter de maat 92 winterjas aan die we hebben liggen. hij schuift nu van 86 naar 92,.geleidelijk. In de winter zal hij denk ik echt 92 hebben.
Plaats reactie