afscheid nemen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

afscheid nemen

Bericht door nance74 »

is toch best lastig.

Vanmorgen bij M icah's afscheidsfeestje op het kdv geweest. toen viel het wel mee.
Maar nu thuis, na het lezen van het afscheidsliedje (nog niet gezongen doen ze vanmiddag omdat het anders erg verwarrend is voor hem) krijg ik toch een brok in m'n keel.

Mijn kleine mannetje, alweer 4 jaar.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: afscheid nemen

Bericht door Pauwtje »

ooohh, ik weet nog zo goed hoe ik me voelde toen Yanick afscheid had genomen op zijn kdv. Zo raar. Enerzijds trots, anderzijds verdrietig. Het is toch een hele verandering, van kdv naar school. 4 jaar, van peuter naar kleuter. Afscheid van het vertrouwde en het begin van iets nieuws, nog onbekends. En Yanick had het zo leuk op zijn groep, en het ging zo goed allemaal.
Dus ik weet precies hoe je je voelt.
Alvast gefeliciteerd met je grote kleine man!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: afscheid nemen

Bericht door kaatje71 »

oh ja lijkt me ook best moeilijk.
Voor ons over 3 maanden, ik denk er nu al over na......
Maar gelukkig houden we er nog 1 op het kdv, dus het is niet helemaal afscheid nemen voor ons ouders.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
wennetje

Re: afscheid nemen

Bericht door wennetje »

Het gaat er naar uit zien dat Joris hier een paar maandjes langer op kdv blijft. Onder het mom van dat hij nog zo vreselijk jong is maar ik heb zo mijn vermoedens dat het vooral voor mij is :D

Blergh, wat worden ze snel groot he? Onlangs zag ik Joris blootgewoeld slapen en ontdekte dat zijn peuterlijfje een kleuterlijfje aan het worden is. Ik snap niet wanneer dit nu gebeurd is?
Sterkte met het afscheid van de kdv fase! En wat een geweldig mooie nieuwe fase gaat er starten!!!
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Re: afscheid nemen

Bericht door debby »

Oh gets ja :cry: Kan er ook nooit goed tegen, dat betekend dat ze weer een stap verder gaan.
Wel goed voor de kids, maar minder voor de mama's :wink:
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: afscheid nemen

Bericht door nance74 »

En gelukkig hier nog een kind op het kdv in de zelfde groep.

M icah had ook een leuke groep met veel kindjes van 3 jaar en zelfs een vriendje wat een week eerder 4 is geworden. En tot aan december zijn dat er ook nog 2-3. Dus van zijn groepje waar hij veel mee speelde gaan er straks ook een hoop weg.

Maar ze zitten hier dus in een verticale groep wat maakt dat ze gewoon 4 jaar bij (als het goed is) dezelfde juffen zitten en dat maakt het wel heel leuk (vind ik).

Maar nu is het zo definitief dat hij naar school gaat, het leek al die tijd zo ver weg maar dat is dus niet meer.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Plaats reactie