Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

ModeratorsCOLON Ester, Yvonne

BUTTON_POST_REPLY
Pauwtje
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 4560
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:46 pm

Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Pauwtje »

Hoe hebben jullie dochtertjes hun haar, en hoe deden jullie dat toen ze dreumes waren (of zijn)? En is de ‘coupe’ van je dochter zoals die nu is een bewust keuze (van jou of je dochter zelf), of is het gewoon zo gegaan zoals het is gegaan? En wanneer zijn jullie begonnen met speldjes of haarelastiekjes?
Evy d’r haartjes beginnen te groeien, maar het is nog wel echt dun babyhaar. Het begint nu over haar ogen te groeien, en behalve dat me dat voor haar niet fijn lijkt, staat ook een beetje wild. Speldjes en elastiekjes gaan nog echt niet, die frummelt ze uit en stopt ze in haar mond. Tijd dus om bij te knippen. Logischerwijs knippen we nu haar pony nu een beetje bij. Maar eigenlijk vind ik ponys niet zo leuk. Ik zou er nu nog niet zo mee zitten, ze is nog geen 1,5 jaar. Maar ik ben dus een beetje bang dat als we nu een pony gaan knippen, dat dat dan de komende jaren zo gaat blijven. Dus, hoe ging dat bij jullie?
Laatst gewijzigd door 1 op Pauwtje, in totaal 0 keer gewijzigd.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikers-avatar
mama talla
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 6223
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders

Bericht door mama talla »

Nog geen ervaring. Maar ik wilde wel even zeggen dat dit natuurlijk een draadje is waarbij foto's noodzakelijk zijn om alles goed uit te leggen :mrgreen:

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Ilse

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders

Bericht door Ilse »

Merel heeft best wel lang met een pluizenbol gelopen. Als het te lang werd, knipte ik wel een pony. Toen ze echt wat minder pluis had, zijn we begonnen met speldjes om haar pony er bij te laten groeien. Maar toen was ze al 2 en stak niets in haar mond. Sofie haar haar is nog zo kort dat ik me er met haar nog niet mee bezig hoef te houden.
Suuz

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders

Bericht door Suuz »

Pony is ook niet mijn ding maar bij kleine meisjes niet echt anders handig. Knipjes enz worden hier vaak eruit gehaald en dan zit het haar weer voor de ogen enz. Elastiekjes blijven nu langer zitten.
Gebruikers-avatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 13446
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:38 am

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders

Bericht door Chantal »

femke had voor haar eerste verjaardag al een staartje op haar hoofd.
met zo'n heel dun rubber elastiekje. liefst niet die van zenner, die zijn hartstikke stug! eigen merk van da zaten het beste bij haar. kreeg ze ook niet uit.

ik heb het altijd gewoon laten groeien, ik hou niet van pony's..
geen idee meer wanneer ze naar de kapper ging, duurde wel een tijd hoor! volgens mij niet voor de tweede verjaardag in ieder geval.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Pauwtje
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 4560
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders

Bericht door Pauwtje »

En op speciaal verzoek van Jikke, hier wat fotootjes.

Achterkant:
Afbeelding

Voorkant:
Afbeelding


En hier smeerpoetsje Evy op haar best: in de zandbak. Niet een hele mooie foto, maar je ziet wel duidelijk dat de haartjes aan de voorkant groeien
Afbeelding
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikers-avatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 13446
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:38 am

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Chantal »

oh, daar kan makkelijk een staartje in hoor! of speldjes inderdaad, maar die zijn er makkelijker uit te krijgen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikers-avatar
Kimmie
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3148
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 9:40 am

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Kimmie »

P uck der haar beginnen nu pas te groeien en heeft 'zoveel' haar als E nu denk ik...
Ik heb ervoor gekozen om de ponny niet te knippen, wel bijknippen net als de rest kwa pluisheid eruit ed maar niet recht af zeg maar omdat je dan eeuwig met een meegroei probleem zit.
Ik laat t of gewoon los, tja iets slordig en verwilderd maar ach ze duwt het naar opzij als ze er last van heeft. Ik doe er meestal een knipje in (kleine van de zeeman of hema) aan de zijkant. of twee staartjes met aan een zijkant der ponny opvangen met een knip en het code woord is gel! haha
En maar blijven erhalen knipje laten zitten, en terug doen.
En idd beginnen met staartjes met die hele dunne elastiekjes die blijven goed zitten en zijn ook niet erg makkelijk eruit te halen.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Gebruikers-avatar
channiemam
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8111
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 11:10 am

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door channiemam »

Vera heeft al een jaar staartjes en speldjes in. De Aanhouder wint.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikers-avatar
TinekedH
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2652
GeregistreerdCOLON Ma Jun 25, 2012 9:31 am

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door TinekedH »

Ik heb de meiden hun pony nooit geknipt!

En hoe hun haren zitten is altijd maar weer afhankelijk van 2 zeer belangrijke factoren, tijd en humeur :)

Eigenlijk bepaalde ik altijd hoe hun haren zaten en tegenwoordig gaat dat in goed overleg (Miriam is nu ook bijna 7 en Anna is ruim 4). Als we redelijk ruim tijd hebben maak ik er iets ingewikkelds moois van, anders blijft het bij iets simpels!

Toen Miriam nog klein was duurde het eindeloos voor ze 5 haren lang genoeg had voor 1 knipje, toen ik die 5 haren eindelijk bij elkaar kon pakken bleek dat het knipje na een half uur kwijt was....dat heeft me in een maandje of 2 zeker 50 knipjes gekost..bij Anna was ik een stuk gemakzuchtiger! Nu hebben beide meiden totaal verschillend haar! Miriams haar heeft elke ochtend echt aandacht nodig anders staat het alle kanten op... Anna kan prima de volgende dag nog met het staartje van de dag ervoor doen!

Wat ik wel praktisch vind is dat ik de meiden strak in kan vlechten (met wat moeite!), als ik voor de volgende dag stress of drukte voorzie doe ik dat wel eens voor 2 dagen... (maar dat is een tip waar hier niet eens om gevraagd werd ;))
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikers-avatar
TinekedH
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2652
GeregistreerdCOLON Ma Jun 25, 2012 9:31 am

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door TinekedH »

En wat heeft E vy prachtige haren! Dat is vast over een paar jaar een flinke bos! Mooie meid!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikers-avatar
marije1977
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2776
GeregistreerdCOLON Do Jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door marije1977 »

channiemam schreefCOLONVera heeft al een jaar staartjes en speldjes in. De Aanhouder wint.
Wzz. Ik heb bij Neline nooit een pony laten knippen en heb zeker vanaf die leeftijd het haar opzij gedaan met speldjes. Ik begon ermee op momenten dat ze gelijk afgeleid werd en zo wende ze er langzaam aan. En verder gewoon volhouden als ze de speldjes eruit trekt.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikers-avatar
Miranda
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 6305
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Miranda »

Ik zou hier niet in gaan knippen maar kiezen voor een klein staartje of toch knipjes/ speldjes. Heb ik hier met de meiden ook gedaan en vooral Marit heeft nu een mooie bos met haar.
Rond hun 2e verjaardag heb ik het aan de zijkant en achterkant 1x per 3 a 4maanden iets laten bijknippen. Het haar groeit op de een of andere manier dan ineens iets sneller en het zit ook nog eens mooier!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Jeanne
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 1649
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 11:48 am

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Jeanne »

Y inthe kreeg speldjes toen ze een maand of 6-7 was. Hoewel ze echt lang haar had, heb ik het pas laten knippen toen ze ruim 1 was, en dan enkel de gespleten puntjes.

Hier een paar foto's
6 maanden, eerste speldjes
Afbeelding

Ruim 6 maanden, eerste staartjes
Afbeelding

En vanaf toen was ze kapmodel voor haar nichtje
Afbeelding

L iene vertrouwde ik veel minder met de speldjes, die kreeg ze pas met 10 maanden, denk ik.
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
Gebruikers-avatar
Esther
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 12052
GeregistreerdCOLON Do Jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Esther »

Hihihi, Jeanne, 'pas' met 10 maanden. Roos zie ik echt nog niet met speldjes zitten. Gelukkig is dat nog niet nodig, ze heeft nog erg kort haar.

Maartjes pony hebben we tot nu toe wel een beetje kort gehouden, en sinds een paar maanden laten we hem erbij groeien. Anna heeft veel langer een pony gehad, Lotte minder lang - die kon vrij vroeg haar haar opzij met een speldje. Bij Maartje lukte dat niet zo goed.
Ik weet van Linde van Annemarie dat ze ook sinds een paar maanden geen pony meer heeft, dus later laten groeien kan prima.

Als je het nu ziet zitten om speldjes en elastiekjes in haar haren te frummelen, kun je het laten groeien. Anders is de voorkant wat bijknippen wel praktisch.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikers-avatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 4158
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Gerrie »

Ligt een beetje aan het kind en aan jou als moeder.
Hier nooit haren bijgeknipt, op de 'bakkebaarden' van Esther na.
Zodra het mogelijk was deed ik onder houdgreep staartjes in. Wennen ze erg snel aan :P
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikers-avatar
maartje12
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2882
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 11:10 am

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door maartje12 »

Geen tips, Paulien (want mijn dametje begint pas net een paar sprietjes haar te krijgen) maar wat leuk om je meisje weer eens te zien! ! :D
De laatste keer was ze nog echt een baby, maar die is nergens meer te bekennen. En wat een superblonde haartjes heeft ze!

(Overigens denk ik dat speldjes bij L nog geen 5 seconden in haar haar zouden blijven zitten, als ze haar zou hebben :mrgreen: )
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikers-avatar
Truus
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2546
GeregistreerdCOLON Wo Jul 28, 2010 8:40 am

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Truus »

Poeh, dat verschilt zo per meisje of ze knipjes enzo inhouden. Hier in ieder geval. ;)
M/irre lukte vanaf 1 jaar en ze vond het geweldig en hield alles altijd in.
L/otta kon al eerder, maar trekt en krijgt ook alles uit. Ook die inieminie dunne elastiekjes. Helaas, want het staat zó leuk. We zijn totnogtoe 1 x naar de kapper geweest en ik heb zelf de pony een keer bijgeknipt, want haren die voor de ogen hangen, vind ik maar niks.
Gebruikers-avatar
Nancy
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5781
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Nancy »

Zo zag het er aan de achterkant bij Yara uit:
Afbeelding

En zo van voren:
Afbeelding

Maar bij Milou werkte dat niet hoor, staartje. Die liet inderdaad ook niets in haar haar zitten. Alleen bij Milou groeide het wat sneller, én ze had krullen. Dus los stond ook gewoon leuk. Pony heeft ze nooit gehad.
Afbeelding
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Gebruikers-avatar
petra1969
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 6801
GeregistreerdCOLON Ma Aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door petra1969 »

Mijn meiden hebben gewoon een pony, ook altijd gehad. Ze houden niet van de gefrutsel aan hun haren en hebben bijna nooit staartjes of speldjes in.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Pauwtje
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 4560
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Pauwtje »

Wat fijn dat jullie niet allemaal massaal zeggen dat ik een zeikerd ben wbt een pony. Zelf heb ik zoiets van, ga ik nou echt al moeilijk doen bij een kindje van nog geen 1,5 jaar? Maar ik ben dus gelukkig niet de enige, haha! Voorlopig laat ik het nog maar een beetje groeien en dan zien we wel hoe het gaat vallen.
Jeetje J eanne, die Y inthe, wat een bos haar zeg op die leeftijd, geweldig!!
En Nancy, leuk om het verschil tussen jou 2 dochters te zien! Die losse haartjes bij Milou staan hasrtikke leuk. En überhaupt fijn om te lezen dat het zo verschillend is of kleine meisjes hun speldjes en elastiekjes inhouden. Want euhhh…
De Aanhouder wint.
… in ons geval is Evy de aanhouder :)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikers-avatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5059
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Hemmie »

Marrit had al snel lang haar dat verschrikkelijk in haar ogen hing, nog voor ze 6 maanden was heb ik een pony geknipt. Later door de kapper een korte bob laten knippen. Zij had erg veel berg, waardoor een staartje eigenlijk niet lukte. Tegen haar 3e verjaardag werd dat minder en toen hebben we het haar lang laten groeien en ook de pony laten meegroeien. Maar soms twijfel ik wel, die bob met pony stond haar heel leuk, en het was zo makkelijk!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikers-avatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5432
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 2:21 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door LauramvAnneenLisa »

het hangt er erg van af hoe het valt.
Bij anne heb ik destijds een pony gemaakt, toen ze 7 was wilde ze die niet meer,. inmiddesl is het haar bijna op lengte met de rest (en dat is echt lang)
Bij lisa heb ik het niet gedaan, dat haar viel al wat opzij.
Bij iris doe ik het nu weer wel. Die heeft hetzelfde voorhoofd als anne, het valt gewoon mooier zo.
staartjes doe ik als iris er om vraagt (dat is als de rest dat ook heeft) en ze houdt het toch niet in. Van mij hoeft het niet zo nodig.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikers-avatar
Mireille
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2734
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 10:51 pm

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door Mireille »

Bij Morgan viel het haar altijd zo mooi opzij, dat ik het zonde vond om daar een pony in te knippen. Ze heeft echt zo ontzettend veel kruintjes her en der, dat haar doet toch wel wat het zelf wil.
Gwyneth haar haren vallen altijd recht naar voren dus zij heeft nu wel een pony. Dat staat haar echt zo schattig, echt heel leuk.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
maaike
J&J TEXEL
BerichtenCOLON 341
GeregistreerdCOLON Zo Aug 08, 2010 11:41 am

Re: Ook een vraag aan meisjesmoeders (nu met fotootjes)

Bericht door maaike »

onze dochter had op die leeftijd nog nauwelijks haar, maar toen het moment kwam dat het in haar ogen ging hangen ben ik het structureel in een zijscheiding gaan kammen, zodat het niet zo in haar ogen hing en dat werkte eigenlijk prima
het heeft wel een hele tijd geduurd voor het eindelijk eens op een lengte was, maar het wordt nu al lekker lang (zonder pony dus)
ik vlocht haar 'pony' ook wel eens in naar de zijkant toen haar haar aan de voorkant wat langer werd, zodat die haren uit haar ogen bleven
maaike mv 3 jongens en een meisje
BUTTON_POST_REPLY