veel eten
Re: veel eten
niet bij mijn eigen kindjes, maar wel bij een jochie van dezelfde leeftijd van kennissen.
hij is ook echt hollands welvaren zeg maar
hele dag vraagt hij om eten, en hij krijgt ook veel eten. crackertje hier, spekkie daar, krentenbolletje..
het lijkt bij hem wel een gewoonte geworden om om eten te vragen. wat ik zelf zou doen is een rietjesbeker water neerzetten, elke keer als hij om eten vraagt een slokje laten drinken. en gewoon lekker de maaltijden en tussendoortjes eten natuurlijk! hij zal gerust wel een groeispurtje hebben of zo
hij is ook echt hollands welvaren zeg maar

hele dag vraagt hij om eten, en hij krijgt ook veel eten. crackertje hier, spekkie daar, krentenbolletje..
het lijkt bij hem wel een gewoonte geworden om om eten te vragen. wat ik zelf zou doen is een rietjesbeker water neerzetten, elke keer als hij om eten vraagt een slokje laten drinken. en gewoon lekker de maaltijden en tussendoortjes eten natuurlijk! hij zal gerust wel een groeispurtje hebben of zo

Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Ik hoor dat jij hem dunnetjes vind en dat je je wat zorgen maakt over het vele eten en niet echt aankomen.
Ik zou hem tijdens de gewone maaltijden iets meer geven en wellicht wat rijker beleggen, evt. honger wordt dan wel gestild. En ook een groter tussendoortje aanbieden (bijv om 10.30 uur een boterham met boter en beleg en een banaan en een glas sap), maar niet veel extra tussendoor laten eten omdat ze dan wennen aan veel en vaak eten.
Wanneer hij echt heel veel eet en drinkt en geen groeispurt maakt (in lengte of gewicht), dan zou ik eens navragen bij de huisarts.
Ik zou hem tijdens de gewone maaltijden iets meer geven en wellicht wat rijker beleggen, evt. honger wordt dan wel gestild. En ook een groter tussendoortje aanbieden (bijv om 10.30 uur een boterham met boter en beleg en een banaan en een glas sap), maar niet veel extra tussendoor laten eten omdat ze dan wennen aan veel en vaak eten.
Wanneer hij echt heel veel eet en drinkt en geen groeispurt maakt (in lengte of gewicht), dan zou ik eens navragen bij de huisarts.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Hij is 84 cm en weegt 11 kilo.
Zijn lengte zit op de boven de middenlijn.en zijn gewicht er onder.
Hij is niet te dun,gewoon mooi. Hahahaha
Ik geef hem nu iets meer van alles,alvast bedankt voor de tips.
En wat jij zei wat eerder op de ochtend nog een boterham.kijken of hij nu vol komt te zitten.
Als hij zo door blijft gaan,ga ik misschien toch eens aan de ha vragen,
Zijn lengte zit op de boven de middenlijn.en zijn gewicht er onder.
Hij is niet te dun,gewoon mooi. Hahahaha
Ik geef hem nu iets meer van alles,alvast bedankt voor de tips.
En wat jij zei wat eerder op de ochtend nog een boterham.kijken of hij nu vol komt te zitten.
Als hij zo door blijft gaan,ga ik misschien toch eens aan de ha vragen,
Ik zou inderdaad bij de maaltijden iets grotere porties geven en zorgen dat re doorlopend water beschikbaar is om de maag te vullen.
De hoeveelheden die kinderen eten kunnen zo ontzettend verschillen, geen pijl op te trekken.
De hoeveelheden die kinderen eten kunnen zo ontzettend verschillen, geen pijl op te trekken.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Een dag of 3
Het is echt absurd
Vanmorgen heeft hij al een borstvoeding,twee sneetjes brood,liga koekje,fruit,soepstengel.beker yomilk,beker rosvisee op.
Dat is toch veel
Het is echt absurd
Vanmorgen heeft hij al een borstvoeding,twee sneetjes brood,liga koekje,fruit,soepstengel.beker yomilk,beker rosvisee op.
Dat is toch veel
ik zat me net te bedenken of hij daarvoor misschien ziekjes geweest is? Bij ons volgt op een periode niet lekker zijn en weinig eten altijd een paar dagen ontzettend veel eten.....
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Julian kan ook wel de hele dag door eten, maar die heeft eerder de neiging wat te zwaar te worden.
Als hij bij anderen is, krijgt hij ook meestal wel z'n zin en dat is zo lastig! Opa bakt gezellig pannenkoeken voor de lunch ipv brood, heeft een bak snoep in de kast en al geef ik gezonde traktaties mee, hij blijft ze ook snoep geven. Bij oma krijgen ze een koekje en zo gaat het maar door.
Ik denk dat ik maar een bordje om hun nek hang: gelieve niet te voederen.
Thuis geef ik extra fruit tussendoor (meestal appel) als ze nog trek hebben.
Als hij bij anderen is, krijgt hij ook meestal wel z'n zin en dat is zo lastig! Opa bakt gezellig pannenkoeken voor de lunch ipv brood, heeft een bak snoep in de kast en al geef ik gezonde traktaties mee, hij blijft ze ook snoep geven. Bij oma krijgen ze een koekje en zo gaat het maar door.
Ik denk dat ik maar een bordje om hun nek hang: gelieve niet te voederen.
Thuis geef ik extra fruit tussendoor (meestal appel) als ze nog trek hebben.
Hahahaha,goed idee dat bordje.
Thijme zit wel weer in een kiezen krijgen fase.
Vorige week niet fit van geweest,maar het heeft zijn eetlust niet geremd.hi hi.
Dus daar kan ik het niet naar terug leiden.
Thijme zit wel weer in een kiezen krijgen fase.
Vorige week niet fit van geweest,maar het heeft zijn eetlust niet geremd.hi hi.
Dus daar kan ik het niet naar terug leiden.
Hier ook 2 kids die altijd beregoed eten. Bij mij houdt het op een gegeven moment gewoon echt op. Als ze al brood hebben gehad, krijgen ze halverwege de ochtend nog wat fruit of een koekje met drinken en daar houdt het mee op. Ik heb het idee dat het een gewoonte wordt om om eten te vragen. Als ik ze dan af ga leiden met een spelletje oid dan hoor ik ze er niet meer over en eten ze tussen de middag prima.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

- channiemam
- J&J HAWAII
Het kauwen kan de pijn aan de kiezen ook verminderen. Mss eet hij daarom nu me? Ik vindt het nog steeds geen gigantische hoeveelheden dat ik me er zorgen om zou maken.
Mss een worteltje, komkommer of ander gezonde snack ?
Mss een worteltje, komkommer of ander gezonde snack ?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Bij volwassenen wordt dorst vaak vertaald als honger. Weet je zeker dat hij geen dorst heeft?
En anders een weekje heel veel eten is toch niet erg als het gezond is? Als het nou al weken aan de gang was zou ik me zorgen maken.
En anders een weekje heel veel eten is toch niet erg als het gezond is? Als het nou al weken aan de gang was zou ik me zorgen maken.
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ik me ook geen zorgen,vind het alleen apart.
En was benieuwd of andere kindjes dit ook hebben.
Ik geef hem nu grotere porties en zijn drinken meer.
En ik laat hem ook mopperen,als ik vind dat hij genoeg heeft gehad.
En was benieuwd of andere kindjes dit ook hebben.
Ik geef hem nu grotere porties en zijn drinken meer.
En ik laat hem ook mopperen,als ik vind dat hij genoeg heeft gehad.
Mijn neefje is een paar daagjes ouder en momenteel echt obsessed door eten. Alsof zijn hele leventje draait om het binnenkrijgen van voedsel. En zo ontdaan als hij is al hij even niks krijgt, 't is voor een buitenstaander echt grappig om te zien. Dus ja, het komt vaker voor 

Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)