Bijtbaby :-(

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Laris76
J&J SANTORINI

Bijtbaby :-(

Bericht door Laris76 »

Au au! Onze lieve schattige dochter heeft een nieuwe feature ontdekt en dat is in mijn tepel bijten! Had ik al au gezegd?
Het lastige is dat ik het meestal niet zie aankomen en dan te laat ben met mijn pink om haar af te koppelen. Dit heb ik bij de jongens niet meegemaakt, tenmisnte niet tot bloedens toe zoals nu. Iemand nog tips?
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Kimmie
J&J SANTORINI

Re: Bijtbaby :-(

Bericht door Kimmie »

Heel hard AU roepen!

P uck was 10 weken toen ze begon met bijten (au!), 16wkn toen ze de eerste tandje kreeg (AU).
Ik heb geprobeerd idd het te voorzien en afkoppelen maar was bijna onmogelijk.
Toen een aantal keer heel hard AU geroepen en meteen afgekoppeld en der aan de kant gelegd. Om te laten weten dat dit echt NIET de bedoeling was.
Eerst loet ze verbazing/verdriet zien maar hoe jong ze ook was ze kreeg door dat dit niet de bedoeling was en ze stopte. Soms vergiste ze zich leek het want dan schrok ik zo en dan schudde zij met der hoofdje nee...
succes!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Ja, duidelijk au roepen. Verder op tijd afkoppelen. Het is maar tijdelijk hoor. Het heeft met tandjes krijgen te maken. Eventueel een bijtring geven om op te bijten. Zodat de bijtbehoefte al wat is verdwenen.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Hier werkte het altijd goed om bij bijten direct af te koppelen en weg te leggen. En dan natuurlijk gewoon na een tijdje weer pakken en verder voeden. Maar dan was de boodschap snel duidelijk, na een paar keer deden ze het niet meer.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Laris76
J&J SANTORINI

Bericht door Laris76 »

Hemmie schreef:Hier werkte het altijd goed om bij bijten direct af te koppelen en weg te leggen. En dan natuurlijk gewoon na een tijdje weer pakken en verder voeden. Maar dan was de boodschap snel duidelijk, na een paar keer deden ze het niet meer.
Dat werkte inderdaad. Gisteravond en vannacht ging het goed.

Helaas is het doorslapen verdwenen. Vannacht 3x grrrrr.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Tja, euh, voor doorslapen heb ik geen tips, dat doen mijn kinderen de eerste jaren niet :wink:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Lionette

Bericht door Lionette »

Doorslapen? Wat is dat?! Hier ook dochterlief pas met 20 maanden en mijn lieve 9ijs komt ook nog zeker 3x 's nachts. Accepteren is de beste remedie.
Sterkte!!! Enneh...hopelijk blijft het bijten achterwege.
wennetje

Bericht door wennetje »

Hier verschillende bijtfases gehad, brrrr, ik voel de schrik nog. Helaas schrok ik zo (zit je daar lekker in je oxytocine roes en dan opeens...AU!) dat Joris acuut ging weigeren omdat hij zo van mij was geschrokken. Maar lang leve de nachtvoedingen, dan was hij (als ik er snel bij was) vaak zelf lekker slaperig en vergat hij dat hij zo geschrokken was en dronk lekker (zonder bijten) waarmee ik hem dan uiteindelijk weer helemaal aan de borst kreeg. Nachtvoedingen heb ik lang gekoesterd :D
Plaats reactie