Verhoging

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

Verhoging

Bericht door Suuz »

M heeft nu al enkele dagen verhoging (nu 37,5) niet te warm aangekleed of toegedekt ;) moet ik hiervoor de ha bellen? Hij huilt wel ietsjes meer en heeft steeds andere kleuren poep en gaat wat moeilijk slapen. Maar niks verontrustend, mijn alarm bellen rinkelen nog niet. Maar toch wil ik weten wat jullie zouden doen.
monika
J&J MALEDIVEN

Re: Verhoging

Bericht door monika »

omdat het al enkele dagen is en hij blijkbaar zo niet lekker in zijn vel zit dat jij z'n temp opneemt, zou ik even bellen met de vraag wat je er mee moet. Hij is nog zo klein. Of doe je dat standaard z'n temp opnemen?
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Suuz

Bericht door Suuz »

Hij voelde zo warm aan en idd zit niet zo lekker in zijn velletje. Incl die poep. Van groen tot orange
annelinda

Bericht door annelinda »

Ik zou er toch even een belletje aanwagen.
Maar wat was zijn temp tijdens de kraamdagen.
Suuz

Bericht door Suuz »

Altijd goed op temp geweest. Laagste 36,8 en 37,1 het hoogst. Ik kijk even hoe het gaat morgen.
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Bellen, niet langer wachten. Mijn alarmbellen gaan wel rinkelen. E vi had ook lichte verhoging toen ze 10 weken was, ik dacht ook niks om me zorgen over te maken. Maar zo'n jonge baby hoort gewoon geen verhoging te hebben, de huisarts heeft me dat toen echt op het hart gedrukt. Ze bleek uiteindelijk rs-virus te hebben, dat schijnt gepaard te gaan met lichte verhoging. Niet dat ik zeg dat M. dat heeft, maar bel gewoon.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Een kleine baby hoort geen verhoging te hebben. Maar vinden jullie 37,5 verhoging? Ik dacht altijd dat alles tussen de 36,5 en 37,5 ok is. 37,5 is dus wel aan de bovenkant , maar mi niet verontrustend.

Ik heb zelf een hele nare ervaring met Daniël als baby die verhoging had, in combi met een snotneusje. Als je twijfelt zou ik dus wel ff de ha bellen. Daar heb je moedergevoel voor. En bovendien, als het dan aanhoudt of erger wordt, heb je al gemeld, en is de kans kleiner dat je dan afgescheept wordt met 'kijk het nog meer even aan '.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
wennetje

Bericht door wennetje »

Wanneer gemeten? (in avond vaak hoger dan in ochtend)
Waarmee gemeten? Oorthermometer, dan vaak rectaal ietsje hoger. Laatste is de werkelijke lichaamstemperatuur. Oorthermometer vraagt een bepaalde kundigheid en baby's hebben vaak veel oorsmeer waardoor de meting minder precies is.
Suuz

Bericht door Suuz »

Mijn moedergevoel zegt dat het nog goed is. Alleen door een ontwikkeling thuis ben ik wat onzekerder op dit moment. M had vanochtend weer netjes 37

In avond rectaal gemeten.
wennetje

Bericht door wennetje »

Mijn alarmbellen gaan ook niet zo rinkelen op basis van wat jij schrijft. Avondtemperatuur van 37,5 is niet heel vreemd, Joris had in de avond vaak 37,3 a 37,4 zonder dat er iets was. Maarja, 37,4 voelt wel anders dan 37,5 natuurlijk.

Maar als je toch niet helemaal gerust bent kun je natuurlijk ook even bellen met de assistent(e) van de huisarts om te overleggen of dit reden is voor een bezoekje. Het is wel vrijdag en in het weekend krijg je weer de beslissing of je nu wel of niet naar de HAP moet. Die drempel is (terecht) ook wat hoger.
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Klinkt als gewoon normaal, iedereen heeft s avonds hogere temperatuur. Ik zou t nog gewoon even aankijken denk ik..
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Ik lees in de titel verhoging, over de 37,5 heb ik heen gelezen. Drinken en plaluiers zijn nog wel in orde? Mijn borsten stroomden toen ineens over en luiers zaten ook niet meer zo vol.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Suuz

Bericht door Suuz »

Luiers zijn nog steeds propvol. Borsten niet meer dan anders (nog steeds overproductie als ik niet optijd een blok inlas) idd hoogste was 37,6. Nu is hij tevreden en voelt niet warm aan. Ik kijk het nog ff aan. Drempel om dan hap te bellen is voor mij dan niet te groot. Bovendien zit hap in ziekenhuis dus moeten we blijven dan hoef ik niet heen en terug enz. mijn gevoel zegt dat er niet ernstig aan de hand is nog.
Suuz

Bericht door Suuz »

Vanochtend had hij 37,5 dus gebeld.. Maar moest gewoon afwachten. Bij 38 weer bellen of wanneer hij vlekjes of andere zieke vertoning geeft.
Suuz

Bericht door Suuz »

Paige heeft nu 39,8 graden.. :o En mijn darmen zijn van slag.. Dus er heerst thuis iets.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Hoe is het nu Suuz? Ziekenboeg?

hier ook iedereen verhoging dus ik had je draadje even opgezocht. I.van heeft 38,2 vandaag. maar hij is nu drie maanden dus dan wordt het toch pas alarmerend als hij 39 heeft? hij oogt verder niet ziek, en verder hebben wij zelf ook verhoging dus ik denk dat het via de borstvoeding allemaal wel goed komt.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Suuz

Bericht door Suuz »

Lief van je. M nog steeds dagen verhoging. Wel groen snot af en toe. Wel kan hij prima ademen nog. P is die nacht flink aan het ijlen geweest. 40,8 zelfs, ze had het ook flink koud.. Riep veel in slaap. Volgende dag weer beter. Geen idee wat het nou was.

Ik hoorde idd drie maanden de grens was. Jij ook beterschap! Lijkt ook niet handig bij jullie daar, geen ha enz.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Suuz schreef:Lief van je. M nog steeds dagen verhoging. Wel groen snot af en toe. Wel kan hij prima ademen nog. P is die nacht flink aan het ijlen geweest. 40,8 zelfs, ze had het ook flink koud.. Riep veel in slaap. Volgende dag weer beter. Geen idee wat het nou was.

Ik hoorde idd drie maanden de grens was. Jij ook beterschap! Lijkt ook niet handig bij jullie daar, geen ha enz.
Oef arme P! wat kan dat snel gaan bij kleintjes he. fijn dat het allemaal redelijk gaat.
Hier zijn we de koorts voorbij volgens mij. Nee het is niet handig zonder huisarts. Als er iets is met je kindje, moet je naar de kinderpoli en dan zit je te wachten (desnoods 1 a 2 uur) tussen zieke kindjes. Dat is ook niet echt aanlokkelijk dus!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Plaats reactie