Onrustig/prikkelbaar

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Onrustig/prikkelbaar

Bericht door Marijn »

Juul is een onrustig dametje. Ze is ook heel lief en schattig enzo, maar ik word af en toe ook helemaal gek van d'r. Ze is snel overprikkeld en huilt veel.

Ik probeer haar overdag zoveel mogelijk in haar bedje te laten slapen. Maar dat betekent voor mij dat ik heel vaak naar boven moet om haar speen in te doen, in de hoop dat ze nog even verder slaapt.
Ze drinkt goed, maar laat zich echt niet troosten aan de borst. En als ze een beetje overstuur is, moet ik echt ele toeren uithalen om haar überhaupt aan de borst te krijgen (speen in, haar hoofdje voor m'n borst, speen zachtjes uit en dan hopen dat ze m'n borst pakt).
Sam en Floor kunnen amper met haar spelen. Echt een paar minuten en dan begint ze te brullen. Als ze in de draagdoek zit gaat t goed, maar ik kan haar toch niet de hele dag ronddragen? Dat vind m'n rug ook niet fijn.

Ze kreunt ook weer veel. En ze krimpt steeds in elkaar. Ze hoeft dan niet te huilen ofzo, t lijkt meer een soort reflex ofzo.

Ze is nu iets meer dan 11 weken.

Wat ik wil met dit bericht? Geen idee eigenlijk. Gewoon een luisterend oor ofzo...
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door Nanda »

Dikke knuffel !!!
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12750
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door Pauline »

Je zit nu ongeveer in de regeldagen tijd. Zou dat ermee te maken kunnen hebben.

Waarom wil je haar zoveel mogelijk in haar eigen bedje laten slapen?

Als ze rustig wordt van de draagdoek, kan het zijn dat ze dan last heeft van verborgen reflux? Misschien helpt het als je het hoofdeinde van haar bedje iets omhoog zet.

Verder: dikke knuffel!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door Eve71ne »

Marijn schreef:Juul is een onrustig dametje. Ze is ook heel lief en schattig enzo, maar ik word af en toe ook helemaal gek van d'r.Ze is snel overprikkeld en huilt veel.

Ik probeer haar overdag zoveel mogelijk in haar bedje te laten slapen. Maar dat betekent voor mij dat ik heel vaak naar boven moet om haar speen in te doen, in de hoop dat ze nog even verder slaapt. Huilt ze?
Ze drinkt goed, maar laat zich echt niet troosten aan de borst. En als ze een beetje overstuur is, moet ik echt ele toeren uithalen om haar überhaupt aan de borst te krijgen (speen in, haar hoofdje voor m'n borst, speen zachtjes uit en dan hopen dat ze m'n borst pakt).
Sam en Floor kunnen amper met haar spelen. Echt een paar minuten en dan begint ze te brullen. Als ze in de draagdoek zit gaat t goed, maar ik kan haar toch niet de hele dag ronddragen? Dat vind m'n rug ook niet fijn.

Ze kreunt ook weer veel. En ze krimpt steeds in elkaar. Ze hoeft dan niet te huilen ofzo, t lijkt meer een soort reflex ofzo.

Ze is nu iets meer dan 11 weken.

Wat ik wil met dit bericht? Geen idee eigenlijk. Gewoon een luisterend oor ofzo...
Wat mij opvalt, heb ik even rood gemaakt. En je geeft zelf het antwoord al :wink: Ga er niet vanuit dat ze 'er maar aan wennen moet' want dat levert jou én haar alleen maar heel veel frustraties op. Ik zou zoveel mogelijk prikkels reduceren, maar ik snap dat dat ook wel heel moeilijk is als je er nog 2 hebt rondlopen.. Sterkte
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door Mare »

In eerste instantie zou ik ook denken dat ze gewoon overprikkeld is en dat de oplossing dan zou zijn prikkels te reduceren. Sem is nog wel iets jonger, maar David kan echt nog niet met hem 'spelen'. Alle aandacht van David vindt hij eigenlijk snel te veel.

Tja, ik ben denk ik een echte draagdoeken-mama en draag mijn kinderen juist wel veel. Door de reflux kon David en kan Sem niet of amper liggend slapen dus is de keuze voor mij snel gemaakt om te dragen. Voor hun zodat ze kunnen slapen en voor mij zodat ik geen stress maar juist rust krijg.
De draagdoek is ook een prima plek om prikkels tot een minimum te reduceren en er beter mee leren omgaan.

Maar vooral moet jij je weg erin zoeken denk ik. De één kiest voor de draagdoek de ander moet er niet aan denken. Wat is voor jullie haalbaar? Waar voel jij je prettig bij?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Claudiac

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door Claudiac »

Ik heb I ook de eerste maanden vooral gedragen. Dan sliep hij wel. Ik vond het ook wel vertederend, lekker warm mannetje op m'n buik. Ik werd er ook gek van, vooral als we 's nachts met hem liepen rond te zeulen (ja, zelfs mijn vriend heeft in de nachten met hem rondgelopen). En als hij sliep, sliep hij naast mij in bed. Het hielp ook wanneer ik het hoofdeinde omhoog zette en hij in draagdoek op mij sliep, of op de bank met wat kussens er onder.

Het eerste jaar heeft hij ook regelmatig last gehad van ontstekingen etc. De eerste maanden op het kdv waren ook een ramp. Ik heb nog regelmatig hem op het kdv gevoed ipv gekolfd op werk.

Nu is hij het liefste mannetje op de wereld. En grappig en slim.

A daarentegen sliep heerlijk in zijn eigen bedje. Rustig, sliep heel veel en overal. Hij heeft erg weinig naast me geslapen. Ik had heel veel tijd voor de anderen. Vanaf dat hij anderhalf is, is hij juist degene die steeds aandacht vraagt en getild wil worden. Het begint nu wat beter te worden, maar af en toe ...

Succes,
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door monika »

Dat is een erg pittige periode als ik het zo lees. Je doet het goed door te observeren waar je dochter wel rustig is en wat ze nodig heeft. Niet altijd makkelijk om te geven in een huishouden waar je al andere kindjes hebt rondlopen.

Knuffel!
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Marijn

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door Marijn »

We hebben de regendagen achter de rug. Je had gelijk Pauline. Ze is zeker nog niet kalm, maar heeft gisteren zowaar langer dan een kwartier achter elkaar (3,5 uur!!! namelijk) geslapen.

Tsss... Het blijft toch lastig zo'n baby. En dan een man die denkt dat je met een draagdoek ervoor zorgt dat een baby nooit meer in zijn bedje wil en het slaapgebrek en de hormonen. Pfff....
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door monika »

Marijn schreef: Tsss... Het blijft toch lastig zo'n baby. En dan een man die denkt dat je met een draagdoek ervoor zorgt dat een baby nooit meer in zijn bedje wil en het slaapgebrek en de hormonen. Pfff....
Daar heb je geen draagdoek voor nodig. Jort heeft maar weinig in de draagdoek gezeten, eigenlijk alleen vanaf 8 maanden wat. En hij is altijd maar wat blij als papa snachts moet werken en hij bij mij in bed kan slapen. Kan je beter maar niet aan je man vertellen denk ik. :mrgreen:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
wennetje

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door wennetje »

En hier de andere kant. Kind wat lekker veel in draagdoek zat maar altijd prima in zijn eigen bedje heeft geslapen (sterker nog, hij wilde en wil niet bij mij slapen :( )
Ilse

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door Ilse »

Boert ze goed? Sofie boert slecht en met name in het begin, kreeg ze daar hele erge krampen van. Wat ik ook merkte is dat ik niet helemaal wist wat er aan de hand was. Nadat ik een video of Dunstan baby language had gekeken (Oprah aflevering is op Youtube te vinden) snap ik beter wat er aan de hand is.
Sofie moest dus vaak gewoon nog flink naboeren (10-20 minuten na het drinken) en had ook regelmatig kramp. Zeker omdat jij zegt dat ze kreunt en in elkaar krimpt, denk ik gelijk aan kramp.
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door wilmama »

Pff wat jij omschrijft zo was A nne ook als baby. Heel erg pittig zeker als je nog twee dames hebt. A nne had ook momenten dat ze echt de borst weigerde als ze zo aan het huilen was.

Dikke knuffel. Helaas heb ik ook weinig tips. Bij ons werd het steeds beter naarmate ze ouder werd maar het bleef een pittige dame.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
edevries

Re: Onrustig/prikkelbaar

Bericht door edevries »

Stijn is nog n stukje jonger maar hij heeft ook dat in elkaar krimpen en kreunen wat je beschrijft.
Bij hem zijn het duidelijk krampjes.
Ik draag hem veel, maar ja onze peuer van 2,5 eist ook de nodige aandacht.
Wat ik ook doe is laten boeren na elke voeding. Al het vals lucht wat ie eventueel ingeslikt heeft kan maar van af zijn.
En veel dragen dus (ik weet niet of mijn draadje gezien hebt over continu spierpijn).
Ik heb trouwens ook veel gehad aan die baby language die hierboven genoemd wordt.
Ik had ergens op het internet een filmpje gevonden.
Plaats reactie