vacinatie 3mnd

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN

vacinatie 3mnd

Bericht door monika »

Vandaag de 2e ronde vacinatie gehad, eerste was bij 6 weken.
Nic begon al te huilen toen ik z'n broek uit trok. eh? dat zal hij toch niet onthouden hebben?
Nou goed, beide prikken snel in de dijen gejenst. Tijdens de eerste wilde hij wel aan de borst, maar bij de 2e was hij zo overstuur dat hij niet wilde aanhappen. Ik dacht 'draai hem even om en in rugby houding verder met dezelfde borst', maar nee. Dus maar tegen de zuster gezegd dat ze maar gauw moest prikken. Wat ze ook deed. Daarna heerlijk gedronken en geslapen. sMiddags ontroostbaar en borstweigeren, maar nu gelukkig weer 2x gedronken. Ventje ligt nu op de bank te slapen en klaagt af en toe in zijn slaap. Gelukkig geen koorts.

Het is ook nog Haloween, ik heb maar een briefje op de deur gehangen dat ze niet moeten kloppen anders schrikt hij elke keer wakker en zit ik de hele avond met een baby die overstuur is.

Wat ben ik toch gezegend met een baby die altijd gezond is en meestal blij. Dat realiseer ik me pas weer op zo'n kraakdagje.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Eve71ne
J&J HAWAII

Re: vacinatie 3mnd

Bericht door Eve71ne »

Ach sneu is dat hè. Ik hoop dat hij het ervan af slaapt en niet beroerd wordt. Dan zit deze ronde er ook weer op.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
wennetje

Bericht door wennetje »

Volgens mij moet je de borst echt alleen als troost gebruiken, niet TIJDENS de prik, anders gaat hij de borst associëren met een pijnscheut van de prik en kan dan idd gaan borstweigeren (geef hem eens ongelijk, dat wil je niet nog een keer). Dus kiezen op elkaar, borst vast ontbloot en troosten maar.

Fijn dat dit weer achter de rug is!
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oei dat klinkt niet leuk. Gelukkig is het weer achter de rug. Prikjes zijn ook gewoon gemeen. Hopelijk kan je nu weer genieten van je vrolijke, gezonde baby.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
LindaJager
J&J MALEDIVEN

Bericht door LindaJager »

wennetje schreef:Volgens mij moet je de borst echt alleen als troost gebruiken, niet TIJDENS de prik, anders gaat hij de borst associëren met een pijnscheut van de prik en kan dan idd gaan borstweigeren (geef hem eens ongelijk, dat wil je niet nog een keer). Dus kiezen op elkaar, borst vast ontbloot en troosten maar.

Nee dat is niet waar. Door de bv voelt hij de prik minder. Dan is hij meer ontspannen. Ik heb het bij Robert en Vincent allebei zo gedaan en die hebben nog nooit borstgeweigerd.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

LindaJager schreef:
wennetje schreef:Volgens mij moet je de borst echt alleen als troost gebruiken, niet TIJDENS de prik, anders gaat hij de borst associëren met een pijnscheut van de prik en kan dan idd gaan borstweigeren (geef hem eens ongelijk, dat wil je niet nog een keer). Dus kiezen op elkaar, borst vast ontbloot en troosten maar.

Nee dat is niet waar. Door de bv voelt hij de prik minder. Dan is hij meer ontspannen. Ik heb het bij Robert en Vincent allebei zo gedaan en die hebben nog nooit borstgeweigerd.
zo heb ik het ook altijd gehoord.
ik denk dat hij borst weigerde omdat zijn lichaam te druk was met antistoffen maken, dan wil je geen energie steken in het verteren van eten.

Wel grappig trouwens dat de zuster die Jort altijd prikte vertelde dat er heel veel kinderen met een grote boog om haar heen gingen of naar haar wezen als ze haar op straat zagen. 'Oei de prikzuster!' als of ze met vacinaties over straat ging :lol:
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
wennetje

Bericht door wennetje »

Ok, wist ik niet. Hier een kind wat erg snel weigerde dus voor Joris zou dit echt averechts hebben gewerkt. Altijd als troost aangeboden en dan iig geen weigeringen. Mogelijk dat er nog een verschil is per kind?
Plaats reactie