Klaag

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ana
J&J MAURITIUS

Klaag

Bericht door Ana »

Ik had zo uitgezien naar het 3-maanden sprongetje, dan zou het allemaal wat makkelijker worden toch? Die hebben we afgelopen weekend gehad, hoogst vermoeiend maar goed je weet waar je het voor doet.

Gisteren was I.van 3 maanden.
Geen verbetering. Eergisteren had ik lichte koorts, misschien heeft het daarmee te maken, maar ineens zit ik zonder melk?! Helemaal leeg en slap?
Dus nu dag en nacht maar constant aanleggen, daar word je ook niet blij van.

Daarbij heb ik nog een heel erg actieve dochter van 20 maanden die ook veel aandacht nodig heeft, huilerig en zeurderig is, driftbuien en frustraties Ze is deze week gestopt met doorslapen, slaapt vanaf 5 uur niet meer, soms eerder. Gisteravond rond half elf begin ze plots hard zielig te huilen, dus ik erheen. Maar het was echt alsof ze niet wakker was, en ze werd alleen maar meer overstuur toen ik haar probeerde te troosten. Uiteindelijk heb ik haar maar weer in bed gelegd met een flesje en werd het toch weer rustig.

Ik zit er gewoon doorheen, kan de hele dag wel huilen, voel me richting beide kinderen enorm tekort schieten, heb geen geduld, doe boos tegen een baby van 3 maanden, kom de deur amper uit, en ben alleen maar aan het overleven. Ik weet niet hoe andere moeders het doen en vind mezelf inmiddels echt een waardeloos exemplaar.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Eve71ne
J&J HAWAII

Re: Klaag

Bericht door Eve71ne »

Jij kan een knuffel gebruiken! Komtie ((Ana))
En lieverd, je weet natuurlijk wel dat een 3 maanden sprongetje niet begint of eindigt op de dag dat je baby 3 maanden is :wink: . Je bent aan`t overleven, da`s niet leuk maar het wordt echt weer beter.. Is er niemand die jouw peuter even kan vermaken? Jij hoort in bed, met je kleintje en ik wens voor je dat dat haalbaar is vandaag, of anders morgen. Sterkte!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
juudje
J&J SANTORINI

Bericht door juudje »

Ja jij verdiend een dikke knuffel ((((((hugg)))))))

En inderdaad het is een 3 maanden dip en die stopt niet in 1 of een weekend dag. Dit kan ook echt wel een week of mee duren (daar help ik je niet mee). Go with the flow......geen tegengas geven, want dat kost veel te veel energie!
Het wordt echt weer beter als je hier doorheen bent. Probeer anders als beide kinderen slapen je rust te pakken en ga lekker meeslapen. Het huishouden loopt niet weg :wink:
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

In bed met de dekens tot over je oren! Morgen is er weer een nieuwe dag...

Niet leuk... maar je bent er echt bijna....bij het 3 maanden sprongetje!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Sterkte meid.
't valt ook allemaal niet mee, ver weg van fam. die eventueel bij kunnen springen.
Niemand in de buurt waar je je dochter even kunt laten spelen, zodat jij een slaapje van I overdag kan meepakken.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Jeetje meid, je hebt het echt zwaar. Ze zijn ook allebei nog zo klein, die kindjes van jou. Dat is ook overleven, dat ligt niet aan jou, dat zou elke moeder hebben. Niet leuk. Sterkte, je kunt het echt! Niet altijd perfect, maar jullie komen hier wel doorheen.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

het is denk ik de drukste tijd, 2 van die kleintjes, slechte nachten, ook nog wat hormonen die je dwars kunnen zitten.
Het feit dat je weet te benoemen dat je niet reageert zoals je zou willen reageren betekent al dat je wel een heel goede moeder bent hoor. Maar je bent ook " maar" een mens en het lijkt me allemaal heel begrijpelijk wat je zo beschrijft, hoe je dan doet en kan reageren en hoe je je dan voelt.
Heel dikke knuffel, wees niet zo streng voor jezelf hoor. Makkelijker gezegd voor jezelf dan voor een andere, ik weet er alles van, maar neem het maar van ons aan!
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Probeer minder verwachtingen te hebben. Wordt het na 3 maanden makkelijker? Die ervaring heb ik niet, mijn ervaring is dat het met kruipen makkelijker wordt. Lijkt ook nu zo te zijn, maar of dat zo blijft? Ik heb inmiddels wel geleerd om weinig te verwachten, het komt zoals het komt. Ook met doorslapen, ik kan het nu helemaal loslaten, heb het komende jaar nog geen enkele verwachting. En dat helpt.
Laat het los, probeer je dagen zo goed mogelijk door te komen, en vraag zonodig (meer) hulp van je partner of anderen. Ooit wordt het zeker makkelijker, maar wanneer dat is zul je pas achteraf weten.
En verder, sterkte, het lijkt mij ook afzien met 2 van die kleintjes zo dicht op elkaar. Maa twijfel niet aan jezelf, je bent een supermoeder!

Oh, en nog even praktisch, borsten die leger aanvoelen hoeven niet minder melk te produceren! Deze keer kon ik met 2,5 maand ook opeens een groot verschil merken, ze leken leeg. Maar dat betekent alleen dat vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd zijn. Neemt niet weg dat de baby nog steeds wel aan het regelen kan zijn, dat is gewoon even lastig natuurlijk. Maar geen zorgen maken over slappe borsten!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Och meid, het is ook zwaar. En ze zijn beiden afhankelijk van jou. En nu jij koorts hebt. Natuurlijk stort alles dan in. Wat bij mij super helpt als ik mijn melk productie moet opkrikken is naast al het aanleggen 2x per dag havermoutpap met anijszaad eten. Werkt als een tierelier. Gewoon havermoutpap schijnt ook goed te werken.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Dank voor jullie reacties. Weer een dag voorbij...
Gelukkig was mijn man vanmiddag thuis, dat scheelde echt. Hopelijk hebben we een goede nacht dit keer.

ja ik maak me zorgen over de productie, dit heb ik niet eerder meegemaakt. Ik weet dat er ook melk uit slappe borsten komt maar ik kijk naar de plasluiers en die zijn echt behoorlijk afgenomen en ruiken sterker. Maar goed hij plast nog wel en hij krijgt ook heus nog wel wat binnen.
Maar ik vind het echt heel zielig en hoop gewoon zo dat het morgen weer toeneemt zodat hij geen honger heeft. (Nog los van het feit dat bijna non-stop clusteren ook echt niet handig is)

Hij slaapt nu - ik ben er zo onzeker over of hij nu al met al over de dag genomen toch voldoende binnengekregen heeft of dat hij honger heeft.
Moet ik hem nu straks wat afgekolfde melk bijgeven wat ik in de vriezer heb? ik heb maar voor 1 flesje staan.
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Beter nog een keer extra aanleggen, dus productie extra stimuleren, ipv flesje uit diepvries. Maar zit je er echt even doorheen. Zelf lekker gaan slapen, evt. even wat kolven, en je man even inschakelen dat hij de volgende voeding voor zijn rekening neemt.
Niet te streng voor jezelf zijn. Het ís pittig. Het is even overleven. Laat los wat je los kan laten. Alleen het meest belangrijke even doen. Probeer te rusten & ontspannen waar mogelijk. En je kleintje even alle tijd geven om te 'regelen', dan kom je er meestal het snelst doorheen.
Joela lekker veel knuffels geven. Ook al snapt ze nog niet alles, misschien toch veel vertellen wat je doet en dat je het jammer vindt dat je nu minder tijd voor haar hebt. Wat vindt ze echt leuk om te doen? Samen te doen? Probeer dat bijv. 1 x per dag te doen. Dat ze 1x per dag iig bijv. Een kartier even alle aandacht zelf krijgt.
Hier houdt Lotje bijv. Erg van muziek aanzetten en dansen. Kleuren, buiten spelen, duplo. Jammer dat je niet in de buurt woont, had Joela hier weleens mogen spelen.

Maar voor nu vooral even een dikke knuffel. En weet deze tijd gaat écht voorbij.

((((((((Ana))))))))
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Vanochtend kon hij zich eindelijk weer eens gewoon vol drinken :D Mijn borsten staan niet op ploffen maar er is in elk geval weer genoeg.
wat een opluchting! Vandaag moet een stuk makkelijker worden.
annelies

Bericht door annelies »

Ana schreef:Vanochtend kon hij zich eindelijk weer eens gewoon vol drinken :D Mijn borsten staan niet op ploffen maar er is in elk geval weer genoeg.
dat klinkt een stuk positiever joh, hoe is het gegaan vandaag??
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

annelies schreef:
Ana schreef:Vanochtend kon hij zich eindelijk weer eens gewoon vol drinken :D Mijn borsten staan niet op ploffen maar er is in elk geval weer genoeg.
dat klinkt een stuk positiever joh, hoe is het gegaan vandaag??
redelijk goed! I.van wilde weer wat langer in de box spelen en ook nog wel een poosje in het wipstoeltje, en J0ela heeft geen driftbui gehad - en ik heb het huis kunnen stofzuigen. Nou ja heel snel even tenminste.
Maar I.van heeft weer beetje koorts - mijn man ook. Dat is dan toch gewoon een virus oid.
annelies

Bericht door annelies »

dat kan natuurlijk best, een virus wardoor I. zich nu zo voelt. Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Hier ook een drie maanden baby, ze doet het prima, ik herken je gevoelens ook wel. Ik merk ook dat haar wereld wat groter wordt nu en dat ze meer lol heeft in het om haar heen kijken enzo, ik hoef haar niet meer continu vast te houden, en dat geeft me wel wat ruimte, voor mn gevoel in elk geval....
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ja voor jou is het ook heftig Annelies omdat je zoveel ook zelf moet doen, maar nu na 3 maanden wordt het echt iets eenvoudiger he?
Ik denk zelf dat ik die eerste periode gewoon niet leuk vind, dat vond ik bij J0ela ook niet namelijk (die huilde ook zoveel). Maar aangezien we geen babietjes meer in de planning hebben, komt het waarschijnlijk nooit meer terug ;)

Hier liepen afgelopen week gewoon een paar dingen door elkaar heen waardoor het zo zwaar werd, sprongetje, virus, wellicht ook regeldagen en ook nog es een giga bv dip.
Gisteren hadden we weer echt een prettige dag en s avonds had hij eindelijk maar 37,1 dus geheel koortsvrij. Hoop dat we er nu vanaf zijn!

En nu weer genieten van mijn mannetje die compleet idolaat van me lijkt te zijn en me constant aanstaart en gaat lachen zodra ik terugkijk.
annelies

Bericht door annelies »

Ana schreef:Ja voor jou is het ook heftig Annelies omdat je zoveel ook zelf moet doen, maar nu na 3 maanden wordt het echt iets eenvoudiger he?
Ik denk zelf dat ik die eerste periode gewoon niet leuk vind, dat vond ik bij J0ela ook niet namelijk (die huilde ook zoveel). Maar aangezien we geen babietjes meer in de planning hebben, komt het waarschijnlijk nooit meer terug ;)

Hier liepen afgelopen week gewoon een paar dingen door elkaar heen waardoor het zo zwaar werd, sprongetje, virus, wellicht ook regeldagen en ook nog es een giga bv dip.
Gisteren hadden we weer echt een prettige dag en s avonds had hij eindelijk maar 37,1 dus geheel koortsvrij. Hoop dat we er nu vanaf zijn!

En nu weer genieten van mijn mannetje die compleet idolaat van me lijkt te zijn en me constant aanstaart en gaat lachen zodra ik terugkijk.
fijn dat je weer wat meer kunt genieten joh, dat is zo leuk he, die interactie :wink: Ik geniet daar ook echt van, dat lachje, die geluidjes, zo lief :)

Na drie maanden vind ik het ook wel wat "makkelijker"worden, ze kan eventjes zichzelf vermaken met rondkijken bijvoorbeeld, of even knuffelen met een van de anderen waardoor ik wat meer mn handen vrij heb (was kan opvouwen bijvoorbeeld met haar naast me in het wipstoeltje).

Vind je ook niet dat ze nu meer een eigen persoontje aan het worden zijn? Ik zie nu echt een meisje, een eigen "ik-je" en niet meer dat afhankelijke babytje....(ook wel natuurlijk, maar ik zie duidelijk die ontwikkeling, zo leuk!)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ja leuk he! om nou te zeggen 'baby-af' is wat overdreven, maar in elk geval zeker geen 'newborn' meer.

Hij is nu ineens een makkelijk ventje! Heb ik natuurlijk weer dikke pech dat zijn zus vandaag onuitstaanbaar was :lol:
annelies

Bericht door annelies »

Ana schreef:ja leuk he! om nou te zeggen 'baby-af' is wat overdreven, maar in elk geval zeker geen 'newborn' meer.

Hij is nu ineens een makkelijk ventje! Heb ik natuurlijk weer dikke pech dat zijn zus vandaag onuitstaanbaar was :lol:
dat was dan wel pech idd, maar ja, in elk geval zit er verbetering in :wink:

en natuurlijk zijn het nog steeds lieve kleine babytjes, maar zo'n groot verschil met dat pasgeborene he, ongelooflijk dat dat zo snel gaat....
Anne-ROos heeft weer eens last gehad van mijn voeding (er zat aarschijnlijk melk in de ham die ik at) dus dat was weer krijsen vannacht, niet fijn...
Plaats reactie