's Nachts huilen UPD 31-1 ka en kno (en 6 wk antibiotica..)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
@ri

's Nachts huilen UPD 31-1 ka en kno (en 6 wk antibiotica..)

Bericht door @ri »

Sinds een week of 3 heeft 0 l1v1a enorme huilbuien 's nachts. Ze wordt dan ergens tussen 23 en 3 uur wakker en is dan ontroostbaar. Dat gaat een uur of 2, 3 door en dan valt ze weer in slaap. Ze wil niet opgepakt worden, niet in de buurt komen, alleen maar huilen en af en toe is ze even stil. Als je haar wel op schoot hebt, voel je haar darmen borrelen. Heel soms valt ze op haar buik bij mij op schoot in slaap. De nachten worden gevolgd door 's nachts of 's ochtends een rare luier vol vrij dunne ontlasting die enorm stinkt. Overdag is het een vrolijk meisje, die thuis prima slaapt (duh.. ;-) ) en zich goed ontwikkelt. Ik heb wel het idee dat ze niet zo goed meer groeit, maar ik moet haar vanavond even wegen.

Ik heb even gebeld met de osteopaat waar we in het verleden wel eens zijn geweest; hij dacht aan dromen. Maar ik weet niet, dat klopt gevoelsmatig niet met die vieze luiers. Maar wat zou het dan kunnen zijn?? Mijn moeder, waar ze het afgelopen weekend waren omdat wij móesten bijslapen :oops: dacht aan glutenallergie. Zou dat het kunnen zijn?? Iemand herkenning of een idee? Ik wil er wel iets mee want dit houden we gewoon niet vol met z'n allen.. :( .

Update 31-1

Nou, we zijn alweer een tijd verder. Als eerste bloedgeprikt bij de huisarts om allergieën uit te sluiten. Daar kwam niets uit. Gelukkig doorverwezen naar de kinderarts, die melatonine voorschreef. Dat helpt gelukkig wel. Maar.. ze blijft nog steeds heel regelmatig uren brullen 's nachts. Inmiddels hebben we het idee dat we in een neerwaartse spiraal zitten.. hoe minder ze slaapt des te slechter de weerstand en des te sneller ze iets oploopt. Want voor ons staat het wel vast dat ze brult omdat ze pijn heeft. Grootste kans waren de oren, want rond Kerst had ze ook alweer een dubbele oorontsteking met een loopoor van 2 weken, toen een week goed en toen weer een week loopoor. Het buisje is er inmiddels ook uit :( Gister telefonisch consult met de ka, en gelukkig dacht hij ook aan haar oren. En vandaag konden we al bij de kno terecht. Conclusie: beide buisjes eruit, 1 oor ontstoken. Ze heeft soort van chronische oorontsteking. Dus over 2 weken krijgt ze opnieuw buisjes, en we hebben voor 6 (! ja 6) weken antibiotica mee gekregen. Een soort onderhoudskuur noemden ze het. En nieuwe oordruppels. Dus we kunnen weer aan de gang, maar we hebben er wel hoop in dat ze op gaat knappen. Zou toch moeten... na 2 jaar...
Laatst gewijzigd door @ri op do jan 31, 2013 7:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Deborah
J&J SANTORINI

Re: 's Nachts huilen en rare ontlasting.. wat zou het zijn?

Bericht door Deborah »

Ik denk als eerste aan tanden/kiezen. Wij hebben ook net zo'n periode gehad en bij D ä p hny kwamen dr laatste kiezen door.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Ja, kiezen was ook het eerste wat ik dacht, daar kreeg mijn oudste ook vieze stinkluiers van. En vooral ook 's nachts last. Zou ook een langdurig buikvirus kunnen zijn, hier kampen meerdere gezinsleden al weken met af en aan diarree.
Ik weet niet veel van allergieen, maar zou ze er dan niet al veel langer last van moeten hebben?
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ze is een maandje ouder als mijn dochtertje - ik denk niet dat ze erg duidelijk hoeven te groeien nu toch?
Als het kiezen kunnen zijn (of die hoektandjes) dan zou je eens preventief paracetamol kunnen geven bij het slapen gaan. Dan zou het huilen s nachts allicht minder moeten zijn.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
@ri

Bericht door @ri »

Ana schreef:Ze is een maandje ouder als mijn dochtertje - ik denk niet dat ze erg duidelijk hoeven te groeien nu toch?
Als het kiezen kunnen zijn (of die hoektandjes) dan zou je eens preventief paracetamol kunnen geven bij het slapen gaan. Dan zou het huilen s nachts allicht minder moeten zijn.
We geven al heel vaak pcmol 's avonds of 's nachts. Op zich lijkt ons kiezen wel logisch, alleen vind ik het wel extreem dat ze weken 's nachts daarvan uren zou huilen.
Hemmie schreef:Ik weet niet veel van allergieen, maar zou ze er dan niet al veel langer last van moeten hebben?
Ja, dat dacht ik ook en het is ook de meest onwaarschijnlijke optie, maar mijn onderbuik zegt dat er meer aan de hand is (en dat komt van een moeder die diezelfde dochter een week lang met een gebroken arm heeft laten rondlopen :oops: dus ik ben niet zo snel van het onderbuikgevoel :oops: )
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Aangezien J0ela de laatste tijd ook geregeld s nachts huilt, ben ik ook wel met dit thema bezig en hier helpt paracetamol ook niet. Van de week heb ik wat meer gelezen over nachtangst ('night terrors') omdat het daar 1x wel best op leek. Misschien vind je daarin herkenning, vooral omdat ze niet getroost wil worden. (Als ze gedroomd hebben of pijn hebben, dan willen ze dat normaal gesproken wel)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

en hoe zijn de luiers dan overdag? of poept ze dan niet?
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Op zich, een periode lang uren wakker zijn s nachts, vind ik niet heel bijzonder. Mijn kinderen hebben ook wel eens dat soort fases (gehad). Vreselijk vermoeiend, irritant, om moedeloos van te worden, maar uiteindelijk gaat het altijd weer over. Maar zo'n vieze luier erbij, is dan wel apart. Klinkt dan toch alsof ze daar wakker van is, en niet zozeer doordat ze door een of ander ontwikkelingssprongetje gaat. Vreselijk vermoeiend voor jullie zeg!
Het lijkt me, dat als ze echt last van een allergie oid zou hebben, ze ook overdag gekke luiers zou moeten hebben. Ook als er sprake is van een langdurig buikvirus, of de nasleep ervan.
Maar met zo'n verhaal kan je toch best bij een ha aankloppen. Ik heb wel eens een vieze luier van Daniel meegenomen, als 'bewijs' (hij had toen al maanden diarree en de luiers waren echt heel raar, had weinig meer met gewone ontslasting van doen). Was best effectief, want de kinderarts had toen door dat het echt serieus een probleem was.
@ri

Bericht door @ri »

Pauwtje schreef:en hoe zijn de luiers dan overdag? of poept ze dan niet?
Overdag poept ze vrijwel nooit.. Alleen 's nachts of 's ochtends.. Raar he.. ik weet het ook niet..
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

ik moet erg aan anne denken, die bleek toen ze 1,5 was lactoseintolerantie te hebben. maanden van buikpijn, niet slapen, rare luiers. En in 1 klap over toen ze geen koemelk meer kreeg.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik zou ook gewoon voor de zekerheid eens langs ha gaan (en dan met een luier). Ik dacht ook aan kiezen maar dan zou je wel een verbetering verwachten bij pcm, althans dat hielp hier goed. Allergie in zijn algemeenheid kan in feite op iedere leeftijd voorkomen, ontstaan of juist opvallen.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

LauramvAnneenLisa schreef:ik moet erg aan anne denken, die bleek toen ze 1,5 was lactoseintolerantie te hebben. maanden van buikpijn, niet slapen, rare luiers. En in 1 klap over toen ze geen koemelk meer kreeg.
Bij lactose intolerantie verdraagt men geen melksuikers. Melksuikers zitten in alle dierlijke melk producten. Dus ook in mm , geitenmelk, paardenmelk enz. Dus als het weglaten van alleen koemelk verbetering geeft, gaat het om het niet verdragen van koemelk (eiwitten).
Het gebeurt vaak dat mensen na een flinke buikgriep een tijdelijke lactose intolerantie ontwikkelen. Dit komt dan doordat de darmflora dusdanig verstoord is dat het de melksuikers niet meer kan afbreken. Daniel heeft dit gehad ( maar dat waren wel 15 rare poep luiers per etmaal en dat al 2 maanden lang). Een paar dagen helemaal geen melksuikers, brachten al heel veel verbetering.

Heb je het idee dat ze wen buikgriepke gehad heeft, voorafgaand aan dit rare gedoe?
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Robin heeft last van nachtangst. Huilen, regelmatig echt hysterisch, zonder helemaal wakker te worden en zonder echt getroost te willen/kunnen worden. Soms een paar keer per week, soms een tijd lang niet. Misschien staat het toch los van de ontlasting en is het dit.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
@ri

Bericht door @ri »

Pauwtje schreef:
Heb je het idee dat ze wen buikgriepke gehad heeft, voorafgaand aan dit rare gedoe?
Ja, dat rare virus wat een halve dag duurde. Maar bij de meiden resulteerde dat in alleen overgeven (itt bij mij.. :x ).

Morgen afspraak bij de huisarts, ben erg benieuwd. Dank voor jullie reacties tot zover in elk geval!
@ri

Bericht door @ri »

Nou zeg, poept ze net de laatste 2 dagen weer normaal en de nachten gaan (met pcmol) weer wat beter.. :) wat zou het mooi zijn als dat door zou zetten! Dus we zetten de afspraak bij de ha even on hold en wachten nog even af..
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Hee, wat een goede update. Die had ik nog niet gelezen. Misschien toch tandjes dan ?
Hoe is het het de afgelopen nachten gegaan?
@ri

Bericht door @ri »

Pauwtje schreef:Hee, wat een goede update. Die had ik nog niet gelezen. Misschien toch tandjes dan ?
Hoe is het het de afgelopen nachten gegaan?
Lief dat je ernaar vraagt. Afgelopen nacht was weer mis. Maar het viel mee, ze was om 12 uur wakker en viel om half 2 alweer in slaap :roll: Ze had overdag wel een krentenbol gehad en gisteravond wilde ze niet eten, wat ze uiteindelijk wel heeft gedaan. Misschien dat daar iets in zat.. We denken zelf toch wel steeds meer aan een overgevoeligheid voor iets. Was al gestopt met chocola (smarties), maar ml liet haar net lekker eten van zijn boterham met chocoladehagelslag :shock: dus we zullen het zien vannacht ;-).
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Pauwtje schreef:
LauramvAnneenLisa schreef:ik moet erg aan anne denken, die bleek toen ze 1,5 was lactoseintolerantie te hebben. maanden van buikpijn, niet slapen, rare luiers. En in 1 klap over toen ze geen koemelk meer kreeg.
Bij lactose intolerantie verdraagt men geen melksuikers. Melksuikers zitten in alle dierlijke melk producten. Dus ook in mm , geitenmelk, paardenmelk enz. Dus als het weglaten van alleen koemelk verbetering geeft, gaat het om het niet verdragen van koemelk (eiwitten).
weet ik, maar ik ben destijds begeleid door een dietiste en het was duidelijk lactose en geen eiwit. Want ze verdroeg prima kaas en echt geen melk. Maar ze dronk alleen koemelk en een tijd nog bv maar ik was al gestopt, dus andere melksoorten speelden bij ons niet.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

LauramvAnneenLisa schreef:
Pauwtje schreef:
weet ik, maar ik ben destijds begeleid door een dietiste en het was duidelijk lactose en geen eiwit. Want ze verdroeg prima kaas en echt geen melk. Maar ze dronk alleen koemelk en een tijd nog bv maar ik was al gestopt, dus andere melksoorten speelden bij ons niet.
Kan heel goed kloppen want in kaas zit geen lactose, wel in melk, yoghurt, creme fraiche en rauwe kazen.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Oh Laura, ik wist natuurlijk niet dat jullie onder begeleiding van een diëtist stonden. Ik wilde niet in twijfel trekken of het wel echt om lactose intolerantie ging. Maar ik heb gemerkt dat zelfs de kinderarts bij mij de begrippen door elkaar gebruikte en niet het verschil wist. Raar toch? Daarom vond ik het belangrijk om in dit draadje even duidelijk het verschil te maken, om verwarring te voorkomen.
@ri

Bericht door @ri »

Nou, de eerste overgevoeligheid hebben we zelf ontdekt: cacao. Niet dat ze nou repen at, maar dat half doosje smarties en die paar happen hagelslag veroorzaakten veel leed. We hebben per ongeluk zelf al geprovoceerd (ml was het vergeten en deelde zijn boterham) en die nacht was het weer gelijk 3 uur huilen. Nu we dat weglaten ging het een tijd beter, maar de laatste tijd is het toch weer vaak mis. Dus vanmorgen naar de ha, die ons na een lang gesprek een verwijzing voor bloed prikken op allergieën heeft gegeven. Als daar niets uitkomt kunnen we eventueel naar de kinderarts. Bloed prikken ging best goed, ze was dapper. Nu een week wachten op de uitslag. Ben echt heel benieuwd.
LindaJager
J&J MALEDIVEN

Bericht door LindaJager »

@ri schreef:Nou, de eerste overgevoeligheid hebben we zelf ontdekt: cacao. Niet dat ze nou repen at, maar dat half doosje smarties en die paar happen hagelslag veroorzaakten veel leed. We hebben per ongeluk zelf al geprovoceerd (ml was het vergeten en deelde zijn boterham) en die nacht was het weer gelijk 3 uur huilen. Nu we dat weglaten ging het een tijd beter, maar de laatste tijd is het toch weer vaak mis. Dus vanmorgen naar de ha, die ons na een lang gesprek een verwijzing voor bloed prikken op allergieën heeft gegeven. Als daar niets uitkomt kunnen we eventueel naar de kinderarts. Bloed prikken ging best goed, ze was dapper. Nu een week wachten op de uitslag. Ben echt heel benieuwd.
Daar heeft Robert ook last van, zodra hij iets met chocola, cacao of cacaoboter eet is het mis met z'n darmen. Idd heel veel kramp en diarree. Ik kijk nu dus steeds goed op verpakkingen en verbaas me er over dat er in zoveel dingen chocola en/of cacao/boter zit.

Robert heeft overigens hele gevoelige darmen maar uit de onderzoeken van de kinderarts kwam helemaal niets.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Mare
J&J HAWAII

Re: 's Nachts huilen UPD overgevoelig voor cacao en bloedpri

Bericht door Mare »

David is overgevoelig voor verschillende dingen, maar uit de tests bleek niets. De meningen erover verschillen, maar ik heb dus ervaren dat het nut betrouwbaar is. Het provoceren geeft hier een heel duidelijk beeld. Misschien wel iets om in je achterhoofd te houden.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
@ri

Bericht door @ri »

Mare schreef:David is overgevoelig voor verschillende dingen, maar uit de tests bleek niets. De meningen erover verschillen, maar ik heb dus ervaren dat het nut betrouwbaar is. Het provoceren geeft hier een heel duidelijk beeld. Misschien wel iets om in je achterhoofd te houden.
Ik snap het, maar omgekeerd is wel "fijn", want dan weet je het wel zeker natuurlijk. En zelf dingen weglaten en op eigen houtje proberen vind ik wel lastig. We zien wel, ik ben op zich al heel blij dat we serieus genomen worden en dat we een stap konden zetten.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ja, daarom hebben wij die tests ook gedaan. Het is zo fijn als je direct de zekerheid krijgt. Ik hoop dat jullie er snel achter komen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Mamalon
J&J HAWAII

Re: 's Nachts huilen UPD 31-1 ka en kno (en 6 wk antibiotica

Bericht door Mamalon »

Arm ding. Gelukkig bleven jullie geloven dat ze inderdaad pijn had. En gelukkig krijgt ze snel weer buisjes. Maar tjee zeg zes weken AB... Hopelijk zonder bijwerkingen. Beterschap!!
Mamalon
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

Jeetje!! 6 weken AB!! Ik hoop dat het dan klaar is voor je meisje! Beterschap!!
Trotse mama van J en T
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Oh, wat sneu voor je meisje! Hopelijk knapt ze nu snel op.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Plaats reactie