Te weinig drinken, wanneer zorgen maken?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Te weinig drinken, wanneer zorgen maken?

Bericht door Marijn »

Weer een bericht over Juul. Ik zit er ff een beetje doorheen, merk ik. M'n verlof is afgelopen en ik had gehoopt dat t tegen die tijd wat rustiger was geworden.
Ik heb nog wel twee maanden vrij, maar die tijd had ik ook een beetje voor mezelf bedacht. Af en toe.

Maar goed, terug naar de vraag. Juul is van slag. Meer dan normaal. Ze poept heel veel (geen diarree) maar wil niks drinken. Vandaag heeft ze gedronken om 3 uur vannacht, vanochtend 1 slokje en om kwart voor 9 50cc. En sindsdien huilt ze veel en weigert ze de borst. Ze is wel alert enzo.
Wanneer moet ik echt gaan opletten? Zijn daar richtlijnen voor?
Gootje
J&J MALEDIVEN

Re: Te weinig drinken, wanneer zorgen maken?

Bericht door Gootje »

Drinkt ze nog uit de borst, of uit de fles (gezien je cc's noemt)? Borstweigeren hing bij mij samen 3 redenen: weer voor het eerst ongesteld worden, tandjes of kiezen die doorkomen, of een oorontsteking in wording. Laatste twee redenen kunnen ook rare luiers geven. Bij hielp het dan om van voedingshouding te veranderen of een flesje te kolfen. Ook kun je het bijvoorbeeld eens in bad of onder de douche proberen. Over wanneer je aan de bel moet trekken, kunnen de andere moeders en vbn-ers je beter adviseren, dat ben ik al een beetje kwijt. Succes.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Marijn

Bericht door Marijn »

Ze drinkt nog uit de borst. Ze krijgt alleen probiotica en dat meng ik met een beetje moedermelk. Vandaar dat ik de cv's weet.
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Volgens mij heerst er ook een buikgriepje. Dus wie weet pikt ze daar wat van mee?
Zorgen zou ik me maken als ze niet meer alert is of droge luiers. Dus ze klinkt nu nog oké?
Misschien af & toe even de borst op jouw verzoek aanbieden? Elk slokje is er weer eentje.
Sietske

Bericht door Sietske »

Inderdaad opletten dat ze niet suffig wordt. Ze mag wel geregeld slapen maar op de momenten dat ze wakker is moet ze ook goed wakker en alert zijn. En de plasluiers zijn een goede indicatie. Ze moet voldoende plassen en haar urine moet helder zijn en niet sterk geuren.

Ik zou haar gewoon geregeld de borst blijven aanbieden. Je kunt inderdaad een andere houding proberen of in het donker voeden zodat er geen afleiding is. Een droomvoeding wil ook nog wel eens werken. Dus borst aanbieden als ze (bijna) slaapt.
Marijn

Bericht door Marijn »

Ze heeft net een flesje leeggedronken. Aan de borst wil ze absoluut niet. Maar ze heeft iig weer wat binnen...
Plaats reactie