Mama-dokters: tips gevraagd

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Eeffie
J&J MAURITIUS

Mama-dokters: tips gevraagd

Bericht door Eeffie »

Oké, het gaat over onze Kiyo en ik wil graag jullie advies en/of goede tips.

De arme man is al minimaal 4 weken hartstikke snipsnotterverkouden. Met hoesten en snot en alles erbij. Vorige week ivm het hoesten 's nachts (tm kokhalzen van de slijm en uitspugen van de voeding aan toe) naar de arts geweest, maar toen alleen een infectie van de hogere luchtwegen.
Hij blijft echter verkouden en heeft volgens mij ook nog ergens anders last van, van holtes ofzo. Dit zijn de 'symptomen' van de laatste 3 dagen:
- snot: veel en felgroen
- vastzittend slijm in luchtwegen: zaagt wat bij ademen na het hoesten
- na hoesten vaak huilen (zere keel, pijn?)
- slaat bij drinken van mijn linkerborst, op zijkant van zijn hoofdje met zijn knuist: van zijn voorhoofd tot en met boven zijn oortje. Doet dit bij rechts niet.
- als ik hem rechtop vasthoud om hem te kalmeren (Kiyo is een rechtop-man), slaat hij met de linkerkant van zijn hoofdje tegen mijn borstkas aan
- gisteravond en vannacht had hij voor zijn doen forse verhoging: 38,5 graden, daar waar zijn normale temp rond de 36,5 ligt

Ik zou graag tips willen om evt keelpijn te bestrijden en om het snot te bestrijden.
En herkent iemand het bonken met het hoofdje of het slaan erop?
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Pauline
J&J MALEDIVEN

Re: Mama-dokters: tips gevraagd

Bericht door Pauline »

Ik zou even laten controleren of hij geen last van zijn oortjes heeft. Juist omdat hij het met drinken aan de ene kant wel heeft en aan de andere kant niet.
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Ah sneu als ze zo naar zijn hè?
Wattig deed e nog doe is de snot los houden met zoutoplossing, Iig voor t slapen sprayen en evt PCM voor evt pijn.
Een ui op de kamer helpt ook en ik smeer me suf met Luuf. Het is nu zelfs zo dat als Puck verkouden is ze zelf vraagt om sprietse in der neus, uitje in een schaaltje en. Smeren.
En misschien een warm bad om het los te maken als ij last heeft van vastzittend slijm...
Beterschap!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Petra
J&J SANTORINI

Bericht door Petra »

Inderdaad naar oren laten kijken

sprayen met zout water (of spoelen met BV) voor het drinken en voor het slapen
Luuf en ui, bedje met het hoofdeind omhoog.

Sprayen is volgens mij het belangrijkste.

Jesse is nu ook snipverkouden, hij slaapt alleen goed als hij ook nog een zetpil heeft gekregen.

Sterkte en beterschap!
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Terug naar de ha! Controleren of de infectie terug is en verergert. Oorontsteking moet ook worden uitgesloten.. Tot slot Kan het ook nog kinkhoest zijn?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no one
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
wennetje

Bericht door wennetje »

Eerste wat ik denk is een oorontsteking, ik zou zeker teruggaan naar ha. Als verkoudheid in deze hevigheid zo lang duurt is er meestal een secundaire infectie bij komen kijken. Paracetamol en sprayen met xylometazoline, voor die ukkies alleen via recept te krijgen.
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Manlief is idd vanmiddag naar de huisarts getogen.
Oortjes kon ze niets zien. Hoeft niet te zijn dat er niets zit, maar het was niet zichtbaar. Longetjes ook nog schoon, het zit echt in de bovenste luchtwegen.
Vanwege de aanhoudende verhoging na overleg toch een AB kuurtje gekregen, om zijn lijfje net een stoot energie te geven zodat het straks zelf weer verder op kan knappen. Al met al duurt het namelijk nu al 5 weken.
Ik hoop dat het snel beter gaat met hem!
wennetje

Bericht door wennetje »

Geen neusspray gekregen? Of had je die al misschien.
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Nee, nu je het zegt, geen spray gekregen.
Maar ik denk erover om straks een pipet te halen bij de apotheek zodat ik kan druppelen met moedermelk.
wennetje

Bericht door wennetje »

Werkt ook goed, in die zin dat het ontstekingsremmend is. Maar alleen Xylometazoline kan het neusslijmvlies doen slinken en daarmee snot goed af laten lopen. Stel dat het toch oorpijn is dat slaan op hoofdje (want die kunnen bij een verkoudheid verrekte zeer doen zonder een ontsteking maar stomweg door een te hoge druk mn bij liggen) helpt eigenlijk alleen xylometazoline is mijn ervaring. Heb een orenkind hier, van baby af aan al.
Maar je kunt ook al veel verlichting geven door zoveel mogelijk rechtop te voeden en hoofdeind hoger te leggen (bijv boeken onder de bedpoten). Kamer koel en veel druppelen/sprayen met zout water en moedermelk.
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Gaat het zowieso nu al wat beter? Of heeft de AB geen effect voor je gevoel?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no one
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Lief dat je het vraagt. En excuses voor de vertraging: drukdrukdruk weekend gehad.
De AB heeft zeker effect gehad! De verhoging/koorts is weg en zijn oor heeft wel prut gelekt. Dus toch een ontstekinkje van het een of ander.

Enneuh... we hebben een tand :oops:
Plaats reactie