Veel huilen of huilbaby ?
Veel huilen of huilbaby ?
Wanneer huilt een baby te veel ?
Gisterenavond zeiden mijn man en ik tegen elkaar dat Stijn eigenlijk altijd huilt als hij wakker is.
Of t in zijn box is, wieg, kinderwagen maakt niet uit. Wakker betekent altijd huilen.
Hij lijkt ook nooit tevreden.
Als hij in zijn bed/wiegje/ box ligt dan is hij nooit gewoon wakker en aan t rondkijken ofzo.
Ik me eraan aangepast door hem veel te dragen en veel te troosten met de borst. Hij slaapt ook veel beter als ik hem draag.
Mijn man vraagt zich af of er niet meer met hem aan te hand kan zijn.
Ik weet t niet.
Het valt mij ook op dat Stijn echt veel huilt, en ik hem nooit weg kan leggen, en hij is altijd ontevreden.
Ik ga t volgende week maar ns aankaarten bij het CB.
Gisterenavond zeiden mijn man en ik tegen elkaar dat Stijn eigenlijk altijd huilt als hij wakker is.
Of t in zijn box is, wieg, kinderwagen maakt niet uit. Wakker betekent altijd huilen.
Hij lijkt ook nooit tevreden.
Als hij in zijn bed/wiegje/ box ligt dan is hij nooit gewoon wakker en aan t rondkijken ofzo.
Ik me eraan aangepast door hem veel te dragen en veel te troosten met de borst. Hij slaapt ook veel beter als ik hem draag.
Mijn man vraagt zich af of er niet meer met hem aan te hand kan zijn.
Ik weet t niet.
Het valt mij ook op dat Stijn echt veel huilt, en ik hem nooit weg kan leggen, en hij is altijd ontevreden.
Ik ga t volgende week maar ns aankaarten bij het CB.
Re: Veel huilen of huilbaby ?
Wat zwaar voor jullie!
Dit heb ik ook met I.van gehad (met J0ela ook overigens) maar zo rond de 3 maanden kwam de omslag. Ik probeerde hem in elk geval altijd schuin in plaats van plat op de rug te leggen, maar ja dan nog wilde hij gewoon altijd bij mij of iemand anders zijn. Hij wilde echt niet alleen. Ik kreeg vaak het idee dat hij gewoon gefrustreerd was of verveeld. Konden ze maar praten he.
Dit heb ik ook met I.van gehad (met J0ela ook overigens) maar zo rond de 3 maanden kwam de omslag. Ik probeerde hem in elk geval altijd schuin in plaats van plat op de rug te leggen, maar ja dan nog wilde hij gewoon altijd bij mij of iemand anders zijn. Hij wilde echt niet alleen. Ik kreeg vaak het idee dat hij gewoon gefrustreerd was of verveeld. Konden ze maar praten he.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Dat klinkt wel heel zwaar voor jullie....Ik zou het vreselijk vinden...Merk je verder niks aan hem? Pijn, snel overprikkeld, moeite met de spijsvertering?
Ik zou het zeker aankaarten bij het CB. Sterkte!
Ik zou het zeker aankaarten bij het CB. Sterkte!
Was de definitie van een huilbaby niet 'meer dan 3 weken, meer dan 3 dagen per week, meer dan 3 uur per dag huilen'?
Wij hebben zoiets gehad met Lotte en het is echt niet leuk. Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden, of dat het zelf overgaat. Is hij wel stil in de draagdoek? Lijkt hij ergens last van te hebben? Bij Lotte was het haar buik: moeilijk boeren, veel spugen, veel kramp. Het hielp erg veel toen we haar op haar buik lieten slapen, en ook in de draagdoek sliep ze lekker. Rond de 3 maanden ging het opeens veel beter.
Wij hebben zoiets gehad met Lotte en het is echt niet leuk. Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden, of dat het zelf overgaat. Is hij wel stil in de draagdoek? Lijkt hij ergens last van te hebben? Bij Lotte was het haar buik: moeilijk boeren, veel spugen, veel kramp. Het hielp erg veel toen we haar op haar buik lieten slapen, en ook in de draagdoek sliep ze lekker. Rond de 3 maanden ging het opeens veel beter.
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
Misschien zit er wat vast in zijn nek.. Dan is een kraker speciaal voor baby'tjes erg goed.
Hier ook aan mannetje die niet alleen wakker kan zijn. vind hij gewoon niks aan. Merk dat hij meer wil dan hij kan. Slapen en bij mij zijn gaat erg goed zonder huilen. Hij kan ook al rollen
karakter van de kleine bij ons.
Hier ook aan mannetje die niet alleen wakker kan zijn. vind hij gewoon niks aan. Merk dat hij meer wil dan hij kan. Slapen en bij mij zijn gaat erg goed zonder huilen. Hij kan ook al rollen

Eigenlijk lees ik dat hij prima tevreden is zolang hij bij je is. Gezonder kan niet, toch?
Vera was ook erg onrustig tot we haar, (net als Esther bij Lotte deed) op haar buik lieten slapen. Sinds die tijd slaapt ze veel beter en langer, waardoor ze tevredener is als ze wakker is. Overigens is dat echt maar 2 keer per dag een half uurtje. Dan kan ze eventjes liggen kletsen in de box of op schoot. Vera is (maar ik heb even snel gekeken, weet het niet helemaal zeker) 1,5 maand ouder!
Maar: als je je zorgen maakt zou ik het zeker aankaarten op het CB, je gevoel zegt vaak veel! En...fijn dat hij rustig is bij jou (herkenbaar!), aan de andere kant enorm vermoeiend! Soms wil je gewoon eventjes lekker zelf kunnen bewegen zonder een kind aan of om je heen te hebben! Hoe lief ook...
Maar: als je je zorgen maakt zou ik het zeker aankaarten op het CB, je gevoel zegt vaak veel! En...fijn dat hij rustig is bij jou (herkenbaar!), aan de andere kant enorm vermoeiend! Soms wil je gewoon eventjes lekker zelf kunnen bewegen zonder een kind aan of om je heen te hebben! Hoe lief ook...
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
O.T. Wow.............. dat gaat Vera nog lang niet doen!Suuz schreef: Hij kan ook al rollenkarakter van de kleine bij ons.
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Ja iddTinekedH schreef:O.T. Wow.............. dat gaat Vera nog lang niet doen!Suuz schreef: Hij kan ook al rollenkarakter van de kleine bij ons.

Volgens mij is een huilbaby een baby die drie uur op een dag ontroostbaar huilt.
In jullie geval gaat het dus om 'veel huilen'. Maakt het overigens niet minder zwaar. Juul deed het ook, maar ook met haar gaat het nu veel beter.
Heb je een draagdoek?
In jullie geval gaat het dus om 'veel huilen'. Maakt het overigens niet minder zwaar. Juul deed het ook, maar ook met haar gaat het nu veel beter.
Heb je een draagdoek?
Abel kon ik op die leeftijd ook niet wakker wegleggen. Vermoeiend, maar geef zo'n kind eens ongelijk. Na 9 maanden in jouw buik wil hij niet helemaal alleen ergens liggen. Probeer er maar zo veel mogelijk aan toe te geven, het wordt vanzelf minder. En geniet er ook maar van, Abel wil nu juist niet wakker bij mij zitten, die wil kruipen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Leander huilde gemiddeld 15 uur per dag nonstop. en niet drenzen ofzo maar krijsen. wanhopig krijsen. we zijn tig keer bij kinderartsen geweest. hij is zelfs twee dagen opgenomen geweest om ons maar rust te geven. ik zag aan hem dat hij echt heel stijf was en duidelijk een voorkeurshouding had, ik heb toen een afspraak met de fysio in het kinderziekenhuis gemaakt. zij herkende KISS-syndroom (het nekje dus). hij is toen behandeld door een manueel therapeut en was na 1 keer al een ander kind. hij sliep, hij lachte, hij was ontspannen en huilde nog maar zelden.
Dat blijkt niet helemaal uit de post, Wanda. Ze schrijft dat hij huilt als hij wakker is, niet per se dat hij stil is als zij hem draagt.Wanda schreef:Eigenlijk lees ik dat hij prima tevreden is zolang hij bij je is. Gezonder kan niet, toch?
Maar je perspectief is grappig en verfrissend (ga ik zeker onthouden als ik me weer eens 'geclaimd' voel), dus dank je voor je opmerking!
Esther, je hebt gelijk. Ik heb dat helemaal zelf ingevuld.. Enne..grappig?? Tsss...
Nou ja, je snapt me toch welWanda schreef:Esther, je hebt gelijk. Ik heb dat helemaal zelf ingevuld.. Enne..grappig?? Tsss...

- LauramvAnneenLisa
- J&J MAURITIUS
hier bij alledrie gehad
dragen hielp een beetje, hypoallergeen dieet was de oplossing
elk kind reageerde wel op andere dingen, was zoektocht.
nu heb ik zelf ook gevoelige darmen, nog steeds. Dus het zal niet voor iedereen zo zijn, maar bij ons wel.
dragen hielp een beetje, hypoallergeen dieet was de oplossing
elk kind reageerde wel op andere dingen, was zoektocht.
nu heb ik zelf ook gevoelige darmen, nog steeds. Dus het zal niet voor iedereen zo zijn, maar bij ons wel.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Verborgen reflux? Daar moet ik aan denken maar ik weet niet zeker of het huilen stopt bij dragen? Alleen dat hij beter slaapt, dat was voor mij wel de reden om te denken aan reflux.
Ik ben van mening dat een kindje in ieder geval onderzocht moet worden of er niet iets aan de hand is als het overmatig huilt.
Dat een kind 9 maanden bij je geweest is en daardoor graag bij je wil zijn dat geloof ik zeker, maar toch zou ik eerst uitsluitsel willen hebben.
De ene baby zal meer huilen dan de andere baby, maar wat jij beschrijft klinkt toch alsof er iets niet goed zit.
Ik hoop dat het cb iets voor je kan betekenen. Zelf ben ik heel blij geweest met bezoekjes aan de osteopaat. Bij J en bij L heeft dat heel veel geholpen.
sterkte ermee, want dit is heel zwaar (en ook je andere draadje gelezen...)
Ik herinner me nog je jubel bericht dat hij geboren is.... en nu na een aantal weken is het zo ontzettend zwaar. Moeilijk he om weer opnieuw moeder te zijn geworden. Maar echt, er komt een periode aan dat het beter gaat. Die allereerste begin tijd is vaak zwaar!
Dat een kind 9 maanden bij je geweest is en daardoor graag bij je wil zijn dat geloof ik zeker, maar toch zou ik eerst uitsluitsel willen hebben.
De ene baby zal meer huilen dan de andere baby, maar wat jij beschrijft klinkt toch alsof er iets niet goed zit.
Ik hoop dat het cb iets voor je kan betekenen. Zelf ben ik heel blij geweest met bezoekjes aan de osteopaat. Bij J en bij L heeft dat heel veel geholpen.
sterkte ermee, want dit is heel zwaar (en ook je andere draadje gelezen...)
Ik herinner me nog je jubel bericht dat hij geboren is.... en nu na een aantal weken is het zo ontzettend zwaar. Moeilijk he om weer opnieuw moeder te zijn geworden. Maar echt, er komt een periode aan dat het beter gaat. Die allereerste begin tijd is vaak zwaar!
Als ik melk producten eet dan heb ik een spugende en krijzende kind de gehele dag. Zonder een vrolijke baby die zelfs geen mondje spuugt. Dus echt het proberen waard om eens te kijken naar je eten. Ook een manueel therapeut kan helpen.