Prietje over einde borstvoeding

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Prietje over einde borstvoeding

Bericht door MarijeO »

Vanaf vanavond gaat mijn tweeëneenhalfjarige Ster geen bv meer krijgen. Ze kreeg nog voor het slapengaan en 's nachts en vooral dat laatste werd de laatste tijd erger. Steeds vaker lag ze de halve nacht aan mijn borsten en werd om de haverklap wakker en kon dan niet meer zonder mij in slaap vallen. Nu ben ik het zat en wil ik er helemaal mee stoppen.

Ik vertelde dochterlief alvast dat ze vanavond geen 'tietie' meer gaat krijgen. Ze begreep het volledig: "Nee, want tieties zijn op, hè?" Even was ze stil en ging toen verder: "Tieties zijn heel, heel oud, hè, mama? En vies! Tieties zijn heel, heel vies. Ieuw, wat zijn ze vies!" En ze wapperde aanstellerig met haar handje. :mrgreen:

Maar goed, dat zegt ze nu, vannacht zal het wel wat moeilijker worden. Al vindt ze het wel stoer dat ze een glas water naast haar bed krijgt, net als de andere kinderen.
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door Ana »

hahaha oud en vies :mrgreen: ...en bedankt!


maar succes vannacht...
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door Pauwtje »

Haha, wat een heerlijk prietje. Als het z'n doel maar bereikt he?! Ik hoop dat het vannacht zal meevallen! Succes alvast.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door kaatje71 »

haha dat pakt ze goed op hè. Hopelijk slaapt ze lekker vannacht.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12576
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door monika »

MarijeO schreef: "Tieties zijn heel, heel oud, hè, mama? En vies! Tieties zijn heel, heel vies. Ieuw, wat zijn ze vies!" .
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door Pauwtje »

Hoe ging het vannacht? De prietjes midden in de nacht zullen wat minder schattig zijn geweest , kan ik me zo voorstellen.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Hanne

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door Hanne »

nou en bedankt zeg: vieze oude tietjes. ik zie gelijk die borsten van die oude vrouw van Something about Mary voor me.
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door MarijeO »

Hanne schreef:nou en bedankt zeg: vieze oude tietjes. ik zie gelijk die borsten van die oude vrouw van Something about Mary voor me.
Sorry, Hanne. :mrgreen: Tja, mijn borsten zijn over de datum denk ik. Ster heeft blijkbaar ooit onthouden dat iets wat oud is, niet meer eetbaar/drinkbaar is. :P
Pauwtje schreef:Hoe ging het vannacht? De prietjes midden in de nacht zullen wat minder schattig zijn geweest , kan ik me zo voorstellen.

Lief dat je dat vraagt. Vannacht had ze geen praatjes meer, laat staan prietjes. Vannacht was ze vooral boos! :? Had het wel verwacht hoor, maar ik vond het toch pittig. Van half twaalf tot een uur heeft ze vnl gebruld. Daarna tot vier uur geslapen (ik lag naast haar), toen weer een half uur boos gebruld en daarna tot half zeven geslapen. Toen heel kort wat gehuild. Als je nu tegen haar zegt dat ze lief is, zegt ze: "Ik ben niet lief, ik ben moe!" :wink: Goed, op dit moment is ze weer vastberaden en herhaalt ze wat ze gisteren zei (zal ik niet meer herhalen, Hanne :mrgreen: )
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Hanne

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door Hanne »

moeilijk hoor zo'n nacht. klaarblijkelijk zijn ze toch niet zo vies en oud dat ze ze niet meer wil :wink:
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door MarijeO »

Ik ben erg trots op dat grietje van me. :verliefd: Deze nacht werd ze in totaal 3x wakker, maar het bleef bij een korte huilbui en ze liet zich troosten met een slokje water en een knuffel. Vanaf een uur of twee heb ik wel naast haar geslapen (ze viel in slaap met twee armpjes om mijn nek ;)), maar ze sliep veel rustiger dan de nachten hiervoor. Ze heeft wel om 23 uur, toen ze de eerste keer wakker werd, een melatoninepilletje gekregen en daarmee viel ze binnen een paar minuten weer in een rustige slaap.
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door wilmama »

Knap hoor. Hier ook een borstverslaafde. Hij drinkt gelukkig niet meer snachts omdat hij doorslaapt. Voor mij nog geen reden om te stoppen.
Als het zo zou gaan als bij jou dan zou ik het ook zo overwegen.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door Pauwtje »

Wow hee, dat zijn grote stappen vooruit. Hartstikke goed joh, voor/van jullie allebei!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
MarijeO
J&J SANTORINI
Berichten: 2390
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:08 pm

Re: Prietje over einde borstvoeding

Bericht door MarijeO »

En nog een grote stap... Gisteravond sliep ze natuurlijk door het vele geknal rommelig. Uiteindelijk viel ze rond half twee in slaap, heeft nauwelijks gevraagd om de borst, en nu (bijna half negen) slaapt ze nog steeds! Ik noem dit doorslapen! En dat is de tweede nacht in haar leventje dat ze door heeft geslapen. :shock: :)
Trotse moeder van Joor (1998), Els ke (2005), Bent en (2006), Ros e (2008), Sterr e (2010) en 'Foppe' (UD 19 dec.2015)
Plaats reactie