Die stomme borstvoeding!!!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Die stomme borstvoeding!!!

Bericht door Marijn »

Ik heb al wel vaker geschreven over Juul en ons borstgedoe. Ik moet haar regelmatig 'dwingen' om te drinken en ze drinkt liever uit de fles dan uit de borst. Mn rechterborst blieft ze amper, links gaat iets beter. En dan hebben we ook nog regelmatig spruw.

In slaap voeden, een troostslokje of een slokje tussendoor kent madam niet. En we hebben regelmatig periodes dat ze gewoon langer dan zes uur achter elkaar weigert.

Ook nu dus weer. Ze was ziek. Nu alleen nog verkouden, maar ze drinkt zo moeilijk. Ik baal er zo van. Ik denk echt niet aan stoppen, maar t motiveert ook niet bepaald. Wat kan ik nou nog doen? Kan het ook nog weer beter worden?
Mare
J&J HAWAII

Re: Die stomme borstvoeding!!!

Bericht door Mare »

Ten eerste een knuffel want dit is echt niet leuk.
Zo jammer dat bv geven helaas niet altijd rozengeur en maneschijn is.

Ik zou in jouw geval denk ik als eerste overstappen naar één borst voeden. Hoe minder stress en streid hoe beter voor beide partijen. En misschien op een candidadieet? De spruw zal het voor haar ook niet altijd fijn maken om te drinken.
Verder heb ik geen tips. Ik heb borstverslaafde kinderen, die wel eens wat minder zouden mogen drinken ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
wennetje

Bericht door wennetje »

Heeft er al eens een lactatiekundige met je meegekeken?
Ess
J&J SANTORINI

Bericht door Ess »

Je doet het super!

En ja, het kan beter worden. Volgens mij hebben Bente en ik de eerste 11(!) maanden aan borst-worstelen gedaan en het toen tot 3 jaar volgehouden (en op mijn verzoek gestopt).
Ik weet alleen niet of je hier nou zo blij van wordt op dit moment.....

In elk geval sterkte ermee, want het is gewoon kl*te als het zo lastig gaat!
Mams van Madam Mette (11 aug 06) en Bengel Bente (3 mei 08 )
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

heb je al eens een goede kuur flucanozol of hoe schrijf je dat?) gehad om eens echt van de spruw af te komen?

dat maakte bij Jort een wereld van verschil.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

monika schreef:heb je al eens een goede kuur flucanozol of hoe schrijf je dat?) gehad om eens echt van de spruw af te komen?

Hier moest ik ook aan denken. Jij slikt het en j uul krijgt het via jou binnen. In combi met een bijna-candida dieet ( volledig lukt mij niet) was dat de oplossing.

Los daarvan is het niet leuk als het zo moeizaam gaat
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Marijn

Bericht door Marijn »

wennetje schreef:Heeft er al eens een lactatiekundige met je meegekeken?
Jep. Conclusie: meer dan dit kun je niet doen. Je hebt gewoon een eigenwijze dochter...
Marijn

Bericht door Marijn »

Ess schreef:Je doet het super!

En ja, het kan beter worden. Volgens mij hebben Bente en ik de eerste 11(!) maanden aan borst-worstelen gedaan en het toen tot 3 jaar volgehouden (en op mijn verzoek gestopt).
Ik weet alleen niet of je hier nou zo blij van wordt op dit moment.....

In elk geval sterkte ermee, want het is gewoon kl*te als het zo lastig gaat!
11 maanden?? Dan ben ik al bijna op de helft!!!;-)
Marijn

Bericht door Marijn »

drus schreef:
monika schreef:heb je al eens een goede kuur flucanozol of hoe schrijf je dat?) gehad om eens echt van de spruw af te komen?

Hier moest ik ook aan denken. Jij slikt het en j uul krijgt het via jou binnen. In combi met een bijna-candida dieet ( volledig lukt mij niet) was dat de oplossing.

Los daarvan is het niet leuk als het zo moeizaam gaat
Ik heb meteen de ha gebeld.
Marijn

Bericht door Marijn »

Mare schreef:Ten eerste een knuffel want dit is echt niet leuk.
Zo jammer dat bv geven helaas niet altijd rozengeur en maneschijn is.

Ik zou in jouw geval denk ik als eerste overstappen naar één borst voeden. Hoe minder stress en streid hoe beter voor beide partijen. En misschien op een candidadieet? De spruw zal het voor haar ook niet altijd fijn maken om te drinken.
Verder heb ik geen tips. Ik heb borstverslaafde kinderen, die wel eens wat minder zouden mogen drinken ;)
Hoe bedoel je '1 borst'? Dat ik die andere gewoon helemaal niet meer gebruik?
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Wat goed zeg, dat je blijft volhouden.
Ik kijk echt uit naar weer een bv periode, maar als ik jouw verhaal lees, zakt de moed me in de schoenen.

Geen opties voor je, sterkte.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Marijn

Bericht door Marijn »

De huisarts zegt dat fluconazol niet mag bij borstvoeding...
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Maar Jack Newman zegt van wel - het wordt ook aan baby's zelf gegeven.
Ik heb het ooit gehad, maar alleen als ik for the record beloofde dat ik zou kolven en weggooien. Maar in overleg met Gonnie Veldhuizen heb ik gewoon doorgevoed.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Heb je ook al met gentiaanviolet gewerkt? Denk je zelf dat het worstelen door spruw komt?
Marijn

Bericht door Marijn »

Esther schreef:Maar Jack Newman zegt van wel - het wordt ook aan baby's zelf gegeven.
Ik heb het ooit gehad, maar alleen als ik for the record beloofde dat ik zou kolven en weggooien. Maar in overleg met Gonnie Veldhuizen heb ik gewoon doorgevoed.
Ik heb de link van bv.com doorgestuurd. De assistente zou met de huisarts overleggen. Ik heb gezegd dat ik het dan wel op eigen risico zou doen.

En we hebben al 3 potjes GV gebruikt. De huisarts wilde Daktarin voorschrijven...
Marijn

Bericht door Marijn »

Gerrie schreef:Wat goed zeg, dat je blijft volhouden.
Ik kijk echt uit naar weer een bv periode, maar als ik jouw verhaal lees, zakt de moed me in de schoenen.

Geen opties voor je, sterkte.
Ik had me er ook erg op verheugd. Floor heb ik twee jaar zonder enig probleem gevoed. Die dronk altijd en overal. Echt zo dat men zei: 'sjonge, dat is echt makkelijk, die borstvoeding'. En als ik me dan nu zie prutsten en worstelen... :cry:
Marijn

Bericht door Marijn »

Vannacht wilde ze overigens ook niet drinken. Ik heb haar gewoon naast me gelegd en ben met mn blote borst voor dr neus gaan liggen. En toen weer in slaap gevallen. Op een gegeven moment werd ik wakker omdat ze lag te drinken... :roll:

Ik heb me voorgenomen er geen strijd van te maken en zo min mogelijk met flessen in de weer te gaan.
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik had voor een flucanozol recept iets mee vanaf internet, ga even zoeken voor je. Huisarts was toen meteen overstag, daar staat ook de dosering in. Daarnaast had ik eerst overlegd met lactatiekundige dus kon meteen doorgeven met welke lactatiekundige ik tot dit beleid was gekomen.
Dit was 'm geloof ik: http://www.mammae.nl/Borstvoeding_en_Ca ... fectie.pdf

En ja, je kunt ook met 1 borst voeden. Lees dit ervaringsverhaal maar eens: http://www.borstvoeding.com/problemen/v ... rst-1.html
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Ik kreeg van Gonneke de informatie van twee artikelen over gebruik van fluconazol bij pasgeborenen:
Hoewel fluconazol overgaat in moedermelk is niet aangetoond dat dit gevaar oplevert voor het kind dat borstvoeding krijgt. De hoeveelheid die een kind via moedermelk kan binnenkrijgen overschrijdt niet de normale therapeutische dosering de direct aan kinderen wordt gegeven.
Het gebruik van fluconazol voor het en/of behandelen voorkomen van candida infecties bij zeer kwetsbare pasgeborenen wordt aangeraden in onder andere deze twee artikelen:
Gist- en schimmelinfecties op een neonatale intensive care unit
Journal Tijdschrift voor Kindergeneeskunde
Publisher Bohn Stafleu van Loghum
ISSN 0376-7442 (Print) 1875-6840 (Online)
Issue Volume 75, Number 1 / February, 2007
Category Artikelen
DOI 10.1007/BF03061652
Pages 21-25
Subject Collection Medicine
SpringerLink Date Saturday, January 09, 2010

Meer middelen tegen invasieve candidiasis
Publicatie Nr. 25 - 19 juni 2007
Jaargang 2007
Rubriek MediSein
Auteur
Pagina's 1086
Medisch Contact
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hier hielp daktarin goed bij de spruw, wel lang gebruiken, na elke voeding een beetje en allebei behandelen! spruw is zo naar...
nu smeer ik daktarin op mark zijn billen tegen een schimmeltje, werkt ook goed :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Daktarin krijg je tegenwoordig niet meer toch? Ik kreeg het bij Michiel niet meer omdat het niet meer mag! (dat is dus nu een jaartje of 2 geleden, dus misschien is er inmiddels een andere manier om daktarin toe te dienen? Die pasta was "stik-gevaarlijk"). Ik heb trouwens altijd heel veel baat bij Daktarin gehad bij de andere kinderen... bij Michiel kreeg ik Nystatine...mag van mij gelijk door de gootsteen....
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Chantal schreef:hier hielp daktarin goed bij de spruw, wel lang gebruiken, na elke voeding een beetje en allebei behandelen! spruw is zo naar...
nu smeer ik daktarin op mark zijn billen tegen een schimmeltje, werkt ook goed :)
Dat doe ik ook zo gauw het maar een beetje opkomt, gelijk weer 2 weken smeren. Ook al is de uitslag na 1 dag weer weg. Het gaat nu trouwens al heel lang goed.

Ik kon daktarin vrij bij de apotheek kopen zolang mijn naam geregistreerd werd. Ik kocht het voor mezelf omdat ik zulke zere tepels kreeg van die creme die ik eerst kreeg. Vervolgens was de spruw bij Nic ook weg nadat ik het een paar dagen op zijn tong deed.
Bij Jort had ik echt flucazonol nodig. Ook alleen maar gekregen na artikelen van BVN aan te leveren, LK consult en huisarts overleg met de kinderarts :roll:

Ik hoop dat je succes hebt in je strijd tegen de spruw.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
wennetje

Bericht door wennetje »

Daktarin is gewoon bij Kruidvat ed te koop
Marijn

Bericht door Marijn »

Ik heb nu fluconazol (als ik het echt wilde, mocht t van de huisarts) en Daktarin. Komt mooi uit, want we hebben er net weer 7 dagen GV op zitten.

En Juul drinkt vandaag weer redelijke gewoon. Nu m'n rechtertiet weer aan de gang krijgen.
Marijn

Bericht door Marijn »

Ik las trouwens ergens de tip 'mocht je overwegen om te stoppen met borstvoeding, wacht dan nog 10 dagen. Als je er dan nog zo over denkt, kun je altijd nog stoppen.'

Vond ik wel een goeie. Niet dat ik het overwoog hoor, maar toch.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Marijn schreef:Ik heb nu fluconazol (als ik het echt wilde, mocht t van de huisarts) en Daktarin. Komt mooi uit, want we hebben er net weer 7 dagen GV op zitten.

En Juul drinkt vandaag weer redelijke gewoon. Nu m'n rechtertiet weer aan de gang krijgen.
Fijn! Ik hoop dat het jullie voorgoed van de spruw afhelpt, en dat het vanaf nu alleen nog bergopwaarts gaat.
Mieke

Bericht door Mieke »

Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat, en dan telkens weer spruw.
Helaas herkenbaar voor mij, de eerste 8 maanden bv bij R uben waren een ramp, spruw die telkens maar terug kwam, ontzettend pijn met voeden door de spruw. Het was een drama.
Ik verlegde telkens de grens om toch te stoppen, eerst 4 maanden toen 6 maanden, maar ik ging door ondanks de pijn.
Ik had met mezelf en mijn man afgesproken dat als het na 9 maanden niet beter zou gaan, ik zou stoppen met de bv. En ook dat mijn man me dan hielp om dat besluit ook echt door te zetten, ook omdat hij zag dat ik zoveel pijn met voeden had.
Maar na 8 maanden was de pijn van de ene op de andere dag weg, en ging het voeden als vanzelf. R uben heeft gedronken tot hij 22 maanden oud was.
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Hopelijk wordt het snel leuker en makkelijker.
Ik kreeg hier ooit de tip om de fles moeilijker te maken (dus altijd een kleinere speen dan de leeftijdsindicatie) omdat het anders te makkelijk gaat met de fles in vergelijking met de borst, waar ze daar harder voor moeten werken.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
wennetje

Bericht door wennetje »

Tongriempje trouwens wel in orde?
(en bv kindjes blijf je idd altijd de kleinste speen geven of standje 1 van 1-2-3 speen. Joris kreeg bij 14 maanden nog newborn speen)
Laatst gewijzigd door wennetje op wo jan 02, 2013 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma

Bericht door Emma »

Geen tips, maar wil je wel sterkte wensen - hopelijk helpt de medicatie! Lijkt me heel naar als het zo lastig gaat....
Plaats reactie