Volgens mij heeft Nic waterpokken. Al een paar dagen dacht ik 'nou die 6 mnd sprong is wel heel heftig' en gisteren en vandaag begon hij me te bijten met drinken in de middag en avond. Slecht slapen overdag en gillen, boos gefrustreerd. Vanochtend zag ik een rood pukkeltje in zijn hals en vanmiddag nog een op zijn pols.
In januari heerst er meestal waterpokken in Auckland dus het zal wel kloppen.
Arm ventje ik heb hem de laatste dagen verschillende keren in zijn bed geparkeerd omdat ik het niet meer wist met hem. Nu viel het kwartje en ik heb er maar even een baterij tegen aangegooid om hem in slaap te krijgen. (skin-calm op de rode plekjes; bonjella voor als hij plekjes in zijn mond heeft; ik mag niet kijken; paracetamol om te ontspannen en evt pijn weg te nemen; koude gekofde melk voelt lekkerder bij zere plekjes in de mond en omdat het nog steeds zo warm is; kreeg hij toch al vaker de laatste dagen) Na 40 ml koude melk wilde hij wel doorschuiven naar de borst en viel hij eindelijk uitgeteld in slaap. pfffff
Iemand nog tips hoe het beste waterpokken te managen bij babies?
Ik las iets over verhoogd risico op oorontsteking dus dat zal ik in de gaten houden. Hij heeft geen koorts of verhoging. Ik heb zelf 2x waterpokken gehad. 1x als kind en 1x als 21 jarige dus ik hoop dat hij van mij ook nog antistoffen meekrijgt zodat het niet te heftig wordt.
waterpokken met 6 mnd
waterpokken met 6 mnd
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Re: waterpokken met 6 mnd
Geen ervaring met waterpokken (alleen ikzelf, ik heb het als tiener ook nog drie keer gehad in steeds mildere vorm)
Maar: sterkte!
Hier momenteel natuurlijk ook de 6-maanden sprong, erg uitputtend, moet er niet aan denken om er ook nog een zieke bij te hebben.
Maar: sterkte!
Hier momenteel natuurlijk ook de 6-maanden sprong, erg uitputtend, moet er niet aan denken om er ook nog een zieke bij te hebben.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Sterkte met je mannetje. De mijne was 5 mnd toen hij de waterpokken heeft gekregen en is er enorm ziek van geweest. Let goed op dat de pokken niet gaan ontsteken, dat was bij mijn zoon wel het geval en die extra huidinfectie maakte hem zó ziek dat hij een aantal dagen in het ziekenhuis heeft gelegen aan de antibiotica.
- marije1977
- J&J SANTORINI
Neline was ook 6 maanden toen ze de waterpokken kreeg, maar zij was er verder niet ziek van. Ze heeft uiteindelijk ook maar drie waterpokken gekregen. Ik vrees dat ze het ooit nog wel een keer zal krijgen, maar tot nu toe is het nog niet gelukt om het nog een keer te krijgen ondanks dat het al meerdere malen op het kdv en op school is rondgegaan.
Marije
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Oh wat naar! Een bad met havermout kalmeert de huid wat erg veel jeuk en pijn scheelt!
Havermout in een gesloten washandje in een warm bad gooien 15 minuten laten weken, dan het washandje uitknijpen in een ander bakje (hiermee kun je de huid meermaals per dag inwrijven tegen de jeuk). Dan wat koud water bij in het bad en lekker badderen
Havermout in een gesloten washandje in een warm bad gooien 15 minuten laten weken, dan het washandje uitknijpen in een ander bakje (hiermee kun je de huid meermaals per dag inwrijven tegen de jeuk). Dan wat koud water bij in het bad en lekker badderen
Trotse mama van J en T
vanacht heeft hij goed geslapen, heel veel gedronken om 22uur en 3 uur. Hij is nu happy, maar ja, de dag is nog jong zullen we maar zeggen.
Ik ga de havermout toch eens proberen en zal de nagels goed kort houden zodat hij niet kan krabben.
Ik ga de havermout toch eens proberen en zal de nagels goed kort houden zodat hij niet kan krabben.
mv J ('04) en N ('12)