Wanneer gaan oefenen met een flesje???

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
annelinda

Wanneer gaan oefenen met een flesje???

Bericht door annelinda »

Ik weet dat wordt geadviseerd om te gaan oefenen met een flesje ergens tussen de 4 en 6 weken.
Maar omdat Anne veel moeite had met drinken (zowel borst als fles, van 4 mnd tot een klein jaar) en de borstvoeding nu zo lekker en relax verloopt ben ik bang om te gaan oefenen over een week of wat.
Wat zouden jullie doen? iemand tips?

Ik merk dat ik toch best wel bang ben dat het weer mis gaat met dat drinken..... :( Het heeft toch wel een inpact gehad al dat getop en doktersbezoeken.
wennetje

Re: Wanneer gaan oefenen met een flesje???

Bericht door wennetje »

Wacht je toch even met oefenen? Ik zou zelf gewoon nog even lekker genieten van de relaxt verlopende BV.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Juist pas na 6 weken hoor. Wanneer moet je weer aan het werk? Ze zeggen volgens mij dat je wel moet oefenen omdat kinderen later anders helemaal niet meer de fles willen, maar dat lijkt mij onzin. Als je maar op tijd begint voordat je moet werken.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Wij begonnen met 6 weken te oefenen. Nic plopte de fles steeds uit zijn mond. Met zo'n 3,5 mnd had hij het onder de knie met een tommy tippee fles. Al die inteligente flessen waren geen succes :wink:

en wij hebben ook een poosje maar 1x per week geoefend omdat het eerst helemaal niet wilde.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Suuz

Bericht door Suuz »

Hier met 6 weken begonnen om de dag. Omdat p flesweigeraar was en dat wilde ik niet nogmaals. Maar wij hebben geen problemen gehad met borst voeding. Moeilijk hoor.. Moet je weer werken na verlof?
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Als je wil dat hij uit de fles leert drinken (bijvoorbeeld omdat je moet werken of gewoon omdat je wel eens weg moet of wilt) dan is het raadzaam om rond de 6 weken te beginnen met oefenen. Ze hebben de teechniek van het borst drinken dan onder de knie. 2 keer in de week oefenen met een beetje melk is voldoende.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Tja, lastig. Bij Jasmijn met 4 weken gaan oefenen en nooit problemen gehad. Bij Linde een keer met 6 weken een flesje laten drinken en dat ging goed. Daarna een hele tijd niet gedaan en daarna kon/wilde ze het niet meer. Uiteindelijk is ze toch nog gaan drinken, maar het heeft wel heel veel moeite gekost en eigenlijk heeft ze de fles nooit leuk gevonden.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Het is zo kind afhankelijk of een baby moeite heeft met de fles. Volgens mij maken die 2 weekjes eerder of later beginnen met oefenen daar weinig verschil in. Yanick had moeite met de borst, dus zijn we pas na ruim 1,5 maand begonnen met de fles. Toen had hij moeite met de fles :S Uiteindelijk, na 2 weekjes ofzo, lukte het wel.

Daniel ging aan de borst meteen goed. Na 5 weken oefenen met flesje, geen succes. Ondanks veel oefenen bleef de fles niet of nauwelijks gaan ( tot een maand of 6). Dus met evy op de kop af met 4 weken begonnen met oefenen. Zelfde verhaal als daniel.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
annelinda

Bericht door annelinda »

Na mijn verlof plak ik er nog 2 weken vakantie achter aan. En dan moet ik weer aan de bak :( (bij Anne heb ik nog full-time ouderschapsverlof genomen, misschien nog wel een optie....)
Ik denk dat ik het flesje nog even een maandje uitstel.
Lieke gaat niet naar het KDV, maar naar haar oma's en een dag naar haar tante. Dus alle tijd op voeding met een lepeltje, of iets dergelijks te geven, dat geeft ook al weer wat minder druk.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

annelinda schreef:Na mijn verlof plak ik er nog 2 weken vakantie achter aan. En dan moet ik weer aan de bak :( (bij Anne heb ik nog full-time ouderschapsverlof genomen, misschien nog wel een optie....)
Ik denk dat ik het flesje nog even een maandje uitstel.
Lieke gaat niet naar het KDV, maar naar haar oma's en een dag naar haar tante. Dus alle tijd op voeding met een lepeltje, of iets dergelijks te geven, dat geeft ook al weer wat minder druk.
Volgens mij is het belangrijker om te blijven oefenen dan om rond de weken te beginnen. Dus als jij liever nog even wacht met oefenen, kan dat prima. Heeft ze de drinktechniek aan de borst goed onder de knie? Dat is natuurlijk heel belangrijk.
En je hoeft niet meteen hele flessen te oefenen, hè, wij begonnen met 20 cc ofzo. Dan kun je daarna de rest van de voeding gewoon uit de borst geven.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
edevries

Bericht door edevries »

Ik heb ook gelezen over tussen 4-6 weken beginnen maar wij waren met 8 weken begonnen.
En het ging meteen goed. Hopelijk blijft het zo.
Plaats reactie