Koken, avondeten, oudste naar bed en draagdoek

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Eghosa01
J&J SANTORINI

Koken, avondeten, oudste naar bed en draagdoek

Bericht door Eghosa01 »

Wat een titel, maar goed zo maakt het een beetje duidelijk waar het over gaat.

Hug0 heeft de gewoonte (tja hij is dan ook al 2 weken :D ) om aan het eind van de middag en begin van de avond niet goed te willen slapen (en soms veel drinken). Dat maakt het lastig omdat dat precies de tijd is dat S@sh@ thuis komt en ook aandacht wil. Tot nu toe gaat een van ons (meestal S) naar Hug0 toe en eet ik met S@sh@, en breng haar naar bed. Maar vandaag bedacht ik me dat het misschien ook mogelijk is om juist rond die tijd Hug0 in de draagdoek te doen, dan te koken, eten en S@sh@ naar bed te brengen en pas daarna met hem naar de slaapkamer te gaan, zodat we gewoon met z'n allen kunnen zijn. Is dat wat? Doen/deden jullie dat ook zo? Of anders nog andere tips?
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Marijn

Re: Koken, avondeten, oudste naar bed en draagdoek

Bericht door Marijn »

Ik deed het ook zo...

Ik had Juul altijd in de draagdoek rond etenstijd. Tijdens het koken, tijdens het eten. Ik vond het een beter alternatief dan om de beurt eten.

Gek idee, lijkt alweer zolang geleden...
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Wij deden sem ook in de draagdoek rond etenstijd. Tijdens het eten had ik hem eigenlijk standaard aan de borst. Hij kreeg altijd trek als hij ons zag eten ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
mama van Fenna
J&J SANTORINI

Bericht door mama van Fenna »

J begon ook altijd te huilen net als ik wou beginnen met eten.
Ik deed hem dan in de draagdoek, liep een paar keer de trap op en af en dan sliep hij meestal :)
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Zo handig he, dat baby's altijd rond die tijd onrustig zijn. Ik maakte het eten vaak al eerder in de dag deels klaar, zodat ik minder tijd kwijt was met koken. Ik zag rugdragen op die leeftijd niet zitten, en vond koken met baby op de buik te eng. Als het echt niet lukte met koken wachtte ik totdat mijn man thuis was, zodat hij kon koken. Eten deden we vaak terwijl 1 van ons een baby op schoot had (Marrit voedde ik altijd tijdens het eten, gewoon aan tafel, Abel dronk daar veel te onrustig voor door te sterke tsr), en af en toe inderdaad 1 voor 1. Eten naar binnen proppen en daarna kon dan hopelijk de ander nog eten terwijl het een beetje warm was.

Weet je, het is wat vervelend, maar het is zo'n korte periode. Met een beetje mazzel kan hij na 5/6 maanden gewoon mee aan tafel gaan, zelfs als hij dan nog niet eet gewoon met een speeltje. Marrit en Abel waren zo op die leeftijd al gauw lang genoeg tevreden zodat wij samen konden eten.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Eten voorbereiden en koken deed en doe ik ook wel op een ander moment van de dag. Of een andere dag een dubbele portie. Zodat tijdens het 'spitsuur', ik het alleen maar hoef(de) op te warmen.
Voor het eten legde ik de baby dan nog even aan, boertje laten, tutten, luier en alles. Zodat we al iets minder kans hadden om gestoord te worden. ;)
Ook lagen ze wel in wipstoel op tafel tijdens het eten. Toch in de buurt.
Bedritueel oudste. Tandenpoetsen, lezen, pyjama aan. Evt. Ook voor die tijd voeden. Wakker? Jongste in de buurt houden, zicht op ons hielp goed. Dus op de bank ernaast, wipstoel, ook op schoot etc.
L/otta 'hielp' dan ook met naar bed brengen. Ging gewoon mee naar boven. Ook even in Mirre's bed. Knuffelen. Zelf ging ik er ook even bij. Nog een laatste kus, knuffel en dan nam ik L/otta weer mee en was M/irre naar bed gebracht.
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Gewoon lekker alles uitproberen en uitvinden wat bij jullie past of handig blijkt.
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Eten koken heb ik vanmiddag al gedaan, toen Hug0 echt knockout was. Dat hoeft inderdaad alleen maar opgewarmd te worden, koken met hem op mijn buik durf ik ook niet. En inderdaad het is maar een korte periode, ik vroeg me alleen af of het een raar idee was om het zo te gaan doen. Anders geeft het ons allemaal veels te veel stress. Ik raak overstuur omdat ik Hug0 hoor huilen, S@sh@ wil dan alleen maar meer mama-tijd (wat ik begrijp!!) en een echt gezin zijn we zo niet. Dus totdat Hug0 lekker bij ons aan tafel kan zitten over een paar maanden gaan we het maar proberen zo op te lossen. Zal binnenkort eens laten weten hoe het verloopt. Nu zit hij ook in de draagdoek, lekker te slapen (Wat slapen ze daar trouwens snel in zeg!!).
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

als het minder stress geeft lijkt het me een super oplossing. Ik weet nog dat mijn kinderen gingen huilen zodra ik mijn bord op tafel zetten (ongeacht de tijd)
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Laris76
J&J SANTORINI

Bericht door Laris76 »

Hemmie schreef:Zo handig he, dat baby's altijd rond die tijd onrustig zijn. Ik maakte het eten vaak al eerder in de dag deels klaar, zodat ik minder tijd kwijt was met koken. Ik zag rugdragen op die leeftijd niet zitten, en vond koken met baby op de buik te eng. Als het echt niet lukte met koken wachtte ik totdat mijn man thuis was, zodat hij kon koken. Eten deden we vaak terwijl 1 van ons een baby op schoot had (Marrit voedde ik altijd tijdens het eten, gewoon aan tafel, Abel dronk daar veel te onrustig voor door te sterke tsr), en af en toe inderdaad 1 voor 1. Eten naar binnen proppen en daarna kon dan hopelijk de ander nog eten terwijl het een beetje warm was.

Weet je, het is wat vervelend, maar het is zo'n korte periode. Met een beetje mazzel kan hij na 5/6 maanden gewoon mee aan tafel gaan, zelfs als hij dan nog niet eet gewoon met een speeltje. Marrit en Abel waren zo op die leeftijd al gauw lang genoeg tevreden zodat wij samen konden eten.
Zo ging het hier ook. In de draagdoek of op de buik in de wagen vlak in de buurt. En verder vooral survivalen. Gelukkig was het hier meestal na de tweede maand een stuk beter. En nu lijkt het een eeuw geleden en eet ze gewoon mee uit de pot (10,5 mnd).
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

ik kookte ook vaker eerder op de dag of voor meerdere dagen tegelijk. Vooral in de eerst maanden heb ik veel opgewarmd aan het eind van de middag. Soms hadden we geluk en viel Nic net iin slaap aan de borst voor we gingen eten, maar vaak lag hij aan de borst tijdens het eten. Valt eigenlijk wel mee, eten met 1 hand en nog links ook :lol: ,
Ik heb ook vaak met Nic aan de borst gezeten in de badkamer terwijl ik Jort aanspoorde om zijn avond ritueel te doen.
Wat ook maar werkt, toen hij 3-4 maanden was zat hij vaak al op schoot tijdens het eten en moest ik oppassen dat hij niet in mijn bord ging grijpen.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie