Cosleeper verhaal ten einde?
Cosleeper verhaal ten einde?
Hugo is nu een maand oud maar sinds een week of wat kan hij zich op zijn buik in zijn lengte richting omdraaien. Dus niet van buik naar rug en terug, maar hij draait dan van verticaal naar horizontaal. Nu slaapt hij in een cosleeper aan mijn bed, en krijgt het dus voor elkaar om met zijn hoofd om mijn bed uit te komen. Overdag is dat niet zo erg, dan lig ik er niet en zorg dat de kussens en dekens aan de kant geschoven zijn. Maar 's nachts is het natuurlijk een ander verhaal. Ik werd vannacht wakker van wat gemurmel, en toen bleek bij bijna met zijn hoofd onder mijn dekbed te liggen omdat hij van boven in de cosleeper naar ongeveer beneden was gedraaid en zich naar de rand had gefriemeld.... Echt gevaarlijk dus.. maar het is met de BV zo makkelijk. Maar voor de veiligheid toch maar over naar de gewone peuterledikant???? Wat zouden jullie doen (hij slaapt in een slaapzak).
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Re: Cosleeper verhaal ten einde?
'Gewoon' samenslapen? Hij ligt dan hoger in bed, dus je kunt makkelijker voorkomen dat hij onder het dekbed komt. Dekbed maar tot je heupen, en zelf een warm vest aan. Je kunt ook overwegen zelf over te stappen op dekens.
Ik denk trouwens ook dat een voordeel van echt samenslapen kan zijn dat je beter reageert op hem. Abel was en is ook een woelwater, maar zogauw hij te ver van mij af gaat word ik wel wakker en leg hem weer wat beter neer.
Ik denk trouwens ook dat een voordeel van echt samenslapen kan zijn dat je beter reageert op hem. Abel was en is ook een woelwater, maar zogauw hij te ver van mij af gaat word ik wel wakker en leg hem weer wat beter neer.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ik leg hem nu ook net zo hoog als mijn kussen, dus dat zou geen verschil moeten maken met echt samen slapen... maar dat vest ga ik maar eens proberen vannacht..Hemmie schreef:'Gewoon' samenslapen? Hij ligt dan hoger in bed, dus je kunt makkelijker voorkomen dat hij onder het dekbed komt. Dekbed maar tot je heupen, en zelf een warm vest aan. Je kunt ook overwegen zelf over te stappen op dekens.
Misschien een optie om een opgerolde deken ofzo tussen jouwbed en de cosleeper te leggen, zodat hij dasr met zijn hoofd tegenaankomt en dus weerstand voelt en niet verder komt als zijnde onder jouw dekbed.
Of cosleeper (en jij) aan de andere kant? Mogelijk draait hij maar 1 kant op dus als hij het dan doet ligt hij met zijn voeten onder jouw dekbed en noet met zijn hoofd?
Of cosleeper (en jij) aan de andere kant? Mogelijk draait hij maar 1 kant op dus als hij het dan doet ligt hij met zijn voeten onder jouw dekbed en noet met zijn hoofd?
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Weet geen oplossing. Maar hij is er vroeg bij.
Ik ga zo naar de ikea, ledikantje kopen om een co sleeper te maken. Lieke slaap nu bij me, maar dat werkt aan het einde van de ochtend niet meerals Anne er ook bij komt. Dan hebben we echt een ruimte gebrek.. okay 1 niet Anne zorg wel voor de ruimte....
Ik ga zo naar de ikea, ledikantje kopen om een co sleeper te maken. Lieke slaap nu bij me, maar dat werkt aan het einde van de ochtend niet meerals Anne er ook bij komt. Dan hebben we echt een ruimte gebrek.. okay 1 niet Anne zorg wel voor de ruimte....
M is dat ook al snel gaan doen. Nu slaap ik idd met iets warms aan en schuif hem steeds omhoog
nu kan hij ook al rollen en bijna kruipen. Hhahah hij gaat me veelte snel.

Ik ben "bang" dat als ik er een deken tussen leg hij gewoon zijn hoofd optilt en die er dan zo bovenop parkeert. De andere kant is geen optie, want gisterenmiddag vond ik hem de andere kant opgedraaid... tja, het is een handig mannetjeGerrie schreef:Misschien een optie om een opgerolde deken ofzo tussen jouwbed en de cosleeper te leggen, zodat hij dasr met zijn hoofd tegenaankomt en dus weerstand voelt en niet verder komt als zijnde onder jouw dekbed.

Enne Annelinda hij is inderdaad snel.... we zullen zien hoe snel het voor de rest allemaal gaat. S@sh@ liep met 11 maanden al, maar papa was er helemaal vroeg bij die stond met 8 (!!!) maanden al te waggelen!!
@Suuz, dat is mijn plan voor vannacht. Ik heb hem nu helemaal bovenin aan de andere kant van de cosleeper gelegd, ben benieuwd waar hij zo ligt als ik ga slapen.
heb je een voedingskussen wat je evt tussen jullie in kunt leggen?
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Pauline schreef:heb je een voedingskussen wat je evt tussen jullie in kunt leggen?
Ja die heb ik wel... gebruik ik nu in mijn rug als ik voed. Maar die is waarschijnlijk wel hoog genoeg... kan me niet voorstellen dat hij zijn hoofd daar al op kan leggen

Nou dan heb je m meteen in de buurt liggen om m 's nachts te gebruiken bij het voedenEghosa01 schreef:Pauline schreef:heb je een voedingskussen wat je evt tussen jullie in kunt leggen?
Ja die heb ik wel... gebruik ik nu in mijn rug als ik voed. Maar die is waarschijnlijk wel hoog genoeg... kan me niet voorstellen dat hij zijn hoofd daar al op kan leggen

P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Voedingskussen is inderdaad een prima barriere. Abel kan er natuurlijk makkelijk overheen klimmen, maar ik leg het nog steeds in bed ter vervanging van mijn man (als die op zakenreis is). Het voorkomt wel dat hij (half) slapend uit bed rolt, schuift of kruipt.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)